Jos syöpäseulonnoissa tulee kutsu jatkotutkimuksiin, joutuuko ne maksamaan yksityispuolen taksojen mukaan?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Julkisen hinnan maksat.
Kiitos, helpotti suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen hinnan maksat.
Kiitos, helpotti suuresti.
Julkisen maksuihin voit pyytää maksuaikaa lisää, niin että maksat pienissä erissä. Toimeentulotukea voi myös pienituloinen hakea, silloin saat maksutta hoidon kustannukset. On kamalaa pelätä kustannuksia syöpätaudit lisäksi. Toivotaan parasta.
Jos joutuu maksamaan itse niin kannattaa olla menemättä jatkotutkimuksiin. Siinä säästää monta satasta.
Parempi olla kuollut kuin köyhä ja kipee.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu maksamaan itse niin kannattaa olla menemättä jatkotutkimuksiin. Siinä säästää monta satasta.
Olen toista mieltä. Voi henki säästyä. Siinä ei muutama satanen merkitse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olla kuollut kuin köyhä ja kipee.
Aivan
Eikös terveydenhuollon pitäny olla täällä ilmainen
Syöpätutkimukset, leikkaus, säde-ja muut hoidot, lääkärin vastaanotot, seurannat , näiden kustannukset menevät julkisen terveydenhuollon taksojen mukaan .
Maksuaikaa voi hakea niihinkin tarvittaessa.
Halutessaan voi toki käyttää yksityisiä järkyn kalliita lääkäriasemia joka vaiheessa, niissä yleensä operoi aivan samat lekurit kuin julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaiselle paitsi jos Kela maksaa toimeentulotukea ja julkisen maksut korvataan ja lääkkeet.
Mikäli sairauden aiheuttamat kustannukset tuntuvat kohtuuttomilta ( esim työttömyyden tai vähävaraisuuden vuoksi) niihin voi hakea lain mukaan toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Piti, mutta ei ole koskaan ollut. Mistä tuollainen juolahti mieleesi?
Sama homma koulutuksessa, eli ilmaista pitäisi olla ainakin peruskoulu, mutta onko?
Seulontatutkimus ja sen jälkeinen lisätutkimus eli esim. mammografian jälkeinen ultra yksityiselläkin on maksuton, mutta tarkemmat tutkimukset ja hoito menevät julkiselle.
Julkisen hinnan maksat.