Reservin ikäraja on nousemassa
Kyllä tässä ollaan selvästi mahdolliseen sotaan valmistautumassa.
"Puolustusministeriö on päättämässä muutoksesta lähiviikkoina.
Viiden vuoden korotuksesta on ollut puhe. Muutos perustuisi ensisijaisesti Puolustusvoimien tarpeeseen ja reserviläisen vapaaehtoisuuteen."
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/1cdce255-0184-4803-a664-0a8…
Kommentit (212)
Ai kelpaa vielä, no hyvä että ees johonkin.
Ihan typerä uudistus. Mitä järkeä on kärrätä vanhoja ukkoja sotaleikkeihin? Meininki on samanlaista kuin Venäjällä on nähty. Ylipainoisia ukkoja perkelettä puimassa kännispäissään.
Siinäpähän nostavat. Itse en enää persettäni penkistä nosta, saa riittää se 8 kuukauden palvelus minkä aikanaan olin v i t t u i l u a siellä kuuntelemassa.
mikä nato-trolli siellä taas unelmoi nato-sodista....
Olen alikersantti 54v.mutta en ole koskaan saanut edes kutsua yksiinkään kertausharjoituksiin. Viimeisin sodanajan sijoituspaikka oli silloisen työnantajani toimisto..
Pääseen ensi vuonna varareserviin ja jaksan just ja just hölkätä 300 metriä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerä uudistus. Mitä järkeä on kärrätä vanhoja ukkoja sotaleikkeihin? Meininki on samanlaista kuin Venäjällä on nähty. Ylipainoisia ukkoja perkelettä puimassa kännispäissään.
Artikkelin lukemalla olisi selvinnyt. Mutta sulla oli liian kova kiire kertoa oma hölmö mielipiteesi.
Joutuuko Harmageddonin sotajoukkloihin jos menee natoon?
Mieheni on 49 v, kersantti, ja sanoi että kyllä suomi on sodan silloin jo hävinnyt jos viiskymppisiä ukkoja tarvitaan.. :)
Tänne tuntuu kirjoittelevan aika kaksijakoista sakkia. Venäjää pitäisi kurmuuttaa ja kovasti sitä huudellaan, mutta sitten kun reservin ikärajaa nostetaan, alkaa valittaminen ja vinkuminen. Taidatte olla ihan samanlaisia paperipoikia kuin tuossa rajan takana olevat z-fiilistelijät.
Laukaustakaan ei liene vielä ammuttu natoa vastaan
Peltipotta päähän ja rynkky kädessä metsään odottamaan että drone paikantaa ja ohjaa kranaatit niskaan?
Sitähän se olisi.
Modernia varustusta ei riitä kuin parhaille joukoille. Eikä vanhat ukot enää jaksa.
Minä teen sitten pojille kovaa simaa valtavalla paineella, muutakaan en osaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänne tuntuu kirjoittelevan aika kaksijakoista sakkia. Venäjää pitäisi kurmuuttaa ja kovasti sitä huudellaan, mutta sitten kun reservin ikärajaa nostetaan, alkaa valittaminen ja vinkuminen. Taidatte olla ihan samanlaisia paperipoikia kuin tuossa rajan takana olevat z-fiilistelijät.
Jospa Suomessa on vielä kekkospaasikiviläisiä puolueettomuuden kannattajiakin
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on 49 v, kersantti, ja sanoi että kyllä suomi on sodan silloin jo hävinnyt jos viiskymppisiä ukkoja tarvitaan.. :)
Itse olen 48-vuotias alikersantti ja mieluummin jään mamman kanssa kotiin kun lähden metsään seisomaan. Antaa nuorten hoitaa nämä pum pum-hommat.
Valmiina ollaan, kun käsky käy.
Olin sitten krapulassa tai selvinpäin.
Rintamalla selviää pää varsin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei meitä miltei viisikymppisiä mihinkään jalkaväen keihäänkärkeen tarvita, mutta erilaisia vartiointihommia riittää sodan aikana huonommillekin miehille.
M46
yökkivä kyökkipiika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa Suomessa on vielä kekkospaasikiviläisiä puolueettomuuden kannattajiakin
Tämä olisikin aika uskomatonta.
Hohhoo.
Kävin intin 30 vuotta sitten. Kerran kertaamassa 26 vuotta sitten.
En muista yhtään mitään teknistä osaamista vaativista johtamistehtävistä.
Minusta ei ole hirveästi apua, vaikka olenkin hyväkuntoinen. Korkeintaan aiheutan tuhoa omille, kun en muista mitä pitikään tehdä.
Tosin ei oikeastaan kiinnosta puolustaa eliitin etuja muutenkaan. Sama se ketkä rosvot maata johtaa. Duunaria kusettavat kuitenkin.