Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön/perheetön , miksi et lähtisi talvisesongiksi töihin Lappiin?

Vierailija
24.09.2022 |

Paljon tarjolla vapaita työpaikkoja ja asuminen kuuluu pakettiin.

Kommentit (166)

Vierailija
41/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tarpeeksi rahaa, lapissa on kylmä, laskettelukeskuksessa saattaa irrota raaja, tai se on ainakik todennäköistä, lapissa puhutaan hassusti, työajat on ikäviä. Mitä näitä nyt on.

Vierailija
42/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku käy repimässä olutpullon aloittajan kädestä ennenkuin innostuu enemmän 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille ei mikään käy. Siks ne on työttömiä. Kotona on paljon helpompaa.

Sitäpaitsi sitä on ihan tutkittu että ihminen taantuu kun on liikaa vapaa-aikaa. Ei osata tehdä minkäänlaisia päätöksiä

Vierailija
44/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sosiaalisten tilanteiden jännitys. Vain toimistotyö kelpaa minulle. M27

Vierailija
45/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun elämäntapatyötön , sinkku, yksinäinen suomalainen työtä ja elämää pelkäävä vätys homehtuu mieluummin kotona. Lycka till

homehdut itse mielummin kotisohvalla vauva palstalla , lycka till

Vierailija
46/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille ei mikään käy. Siks ne on työttömiä. Kotona on paljon helpompaa.

Sitäpaitsi sitä on ihan tutkittu että ihminen taantuu kun on liikaa vapaa-aikaa. Ei osata tehdä minkäänlaisia päätöksiä

Itse toki lähtisit samantien Lappiin jos jäisit nyt työttömäksi?

Vierailija
47/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähteä mihin tahansa pätkätöihin, jos työsopimus on vähintään vuoden mittainen ja kokoaikatyötä. Ei tarvitse edes tarjota asumista. Alle vuoden mittaisia pätkiä ja osa-aikaisia töitä otan vastaan jos ei tarvitse sen takia muuttaa.

Sesonkityötä olen yhden kesän tehnyt, oli ihan mukavaa. Mutta sellaisen tuntimäärän, palkan ja pätkän pituuden takia en todellakaan alkaisi muuttoa tekemään.

Vierailija
48/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä työtön voisi lähteä lappiin sesonkityöhön? Auto siellä on pakollinen, ei mulla ainakaan työttömänä ollessa ollut varaa autoon.

Vierailija
49/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan valittavat työvoimapulaa. Joskus näin ilmoituksen, missä haettiin tarjoilijoita sesonkityöhön. Vaatimuksena oli ehdottomasti aiempi työkokemus tarjoilijanhommista ja suosittelijakin vaadittiin. Hohhoijaa.

Tarjoilijan töitä löytyy muualtakin, miksi kukaan aikuinen muuttaisi sellaisen työn perässä muutamaksi kuukaudeksi lappiin kun taas pitäisi muuttaa sesongin jälkeen muualle?

Tänäkin talvena sinne menee tuhansia työntekijöitä ja paljon tulee ihan ulkomailta. Joten laajenna vähän ajatusmaailmaasi

Vierailija
50/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää vastailko tämän aloittajan juttuihin , on kännissä taas. 

Vierailija
51/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sopii parhaiten nuorille jotka aloittelevat työuraansa ja eivät ole ehtineet erakoitua. 

Vierailija
52/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun elämäntapatyötön , sinkku, yksinäinen suomalainen työtä ja elämää pelkäävä vätys homehtuu mieluummin kotona. Lycka till

Itseasiassa olen tänään jo käynyt töissä. Sitä ehtii kun viideltä herää 😉

Vierailija
53/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa olen tänään jo käynyt töissä. Sitä ehtii kun viideltä herää 😉

ja nytten olet oikeutettu makaamaan loppupäivän ? ilman mitään muuta elämää , keksippä itelles jotai tekemistä vätys 

Vierailija
54/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tarpeeksi rahaa, lapissa on kylmä, laskettelukeskuksessa saattaa irrota raaja, tai se on ainakik todennäköistä, lapissa puhutaan hassusti, työajat on ikäviä. Mitä näitä nyt on.

"Lapissa puhutaan hassusti", niin ei voi mennä töihin? Ai luoja.

Ymmärrätkö miten kansainvälinen meininki siellä on, kantsii joskus käydä katsomassa. Saatat vaikka tykätä

Vierailija
55/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei taida olla ihan penaalin terävin kynä 

Vierailija
56/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä siellä sitten tekisi? Kaikkeen vaaditaan nykyään koulutus ja vino pino erilaisia vuosittain päivitettäviä kortteja. Sitä paitsi vähän epäilen, ettei Lapissakaan työnantajia kiinnosta työtön jolla on cv täynnä aukkoja.

Minä asun Kittilässä ja osittain Kolarissa. Kerron nyt faktoja: Ainakin mökkisiivoukseen tarvitaan väkeä. Kiireisin päivä on lauantai. Silloin koululaiset ja opiskelijatkin tienaavat siivoamalla. Suurin ongelma  näillä alueilla on asuntopula, eli vaikka sinne haluaisi töihin, ei ole paikkaa, missä asua.

Perheettömän on helpointa lähteä. Pienten lasten hoitopaikoista on pulaa. Kouluikäisillä taas koulut pullistelevat väkeä. Niihin tietenkin pääsee, mutta uuden oppilaan integroiminen kesken lukuvuoden on hankalaa, koska samat asiat käydään eri kouluissa eri järjestyksessä.

Vierailija
57/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olisin työtön, niin voisin mennä tarjoilijan tai siivoojan hommiin täällä Etelä-Suomessakin, jos siis sellaisiin töihin haluaisin. Miksi ihmeessä menisin Lappiin noihin hommiin?

Vierailija
58/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sosiaalisten tilanteiden jännitys. Vain toimistotyö kelpaa minulle. M27

Lapio kouraan ja lunta luomaan, niin unohtuu typeryydet

Vierailija
59/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lapissa puhutaan hassusti", niin ei voi mennä töihin? Ai luoja.

Ymmärrätkö miten kansainvälinen meininki siellä on, kantsii joskus käydä katsomassa. Saatat vaikka tykätä

Tuo kansainvälisyys on se mihin mulla kaatuu. Pitäisi puhua sujuvasti englantia, ja minulla kielitaito on surkea. En uskalla huonolla englannillani hakea.

Vierailija
60/166 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan alapeukutatte palstanaiset. Minulla lääkäriltä diagnoosi. M27