Työtön/perheetön , miksi et lähtisi talvisesongiksi töihin Lappiin?
Paljon tarjolla vapaita työpaikkoja ja asuminen kuuluu pakettiin.
Kommentit (166)
tää o tää sama tyyppi joka istuu kaiket illat sekasin kotonaan trollaamassa muita , lopettakaa vastaileminen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa tarpeeksi rahaa, lapissa on kylmä, laskettelukeskuksessa saattaa irrota raaja, tai se on ainakik todennäköistä, lapissa puhutaan hassusti, työajat on ikäviä. Mitä näitä nyt on.
"Lapissa puhutaan hassusti", niin ei voi mennä töihin? Ai luoja.
Ymmärrätkö miten kansainvälinen meininki siellä on, kantsii joskus käydä katsomassa. Saatat vaikka tykätä
Joo viesti oli vahvasti sarkastinen listaus palstan työttömien yleisimmistä tekosyistä työttömyyteen pienellä aiheen paikkakunnastuksella aloituksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sosiaalisten tilanteiden jännitys. Vain toimistotyö kelpaa minulle. M27
Lapio kouraan ja lunta luomaan, niin unohtuu typeryydet
Ei pysty. Lättäjalka, huono yleiskunto ja välilevyjen pullistuma selässä. Sorry, jatkan työttömyyttä. M27
Vierailija kirjoitti:
Ei saa tarpeeksi rahaa, lapissa on kylmä, laskettelukeskuksessa saattaa irrota raaja, tai se on ainakik todennäköistä, lapissa puhutaan hassusti, työajat on ikäviä. Mitä näitä nyt on.
Asun Levitunturin rinteellä. Ei ole meille päin vielä raajoja lennellyt.
Kyllä Lapissa töitä riittää! Niin paljon, että ulkomailta asti tulevat tänne töihin. (Koska suomalaiset ai jaksa ja huvita)
Olen epäsosiaalinen kipukroonikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sosiaalisten tilanteiden jännitys. Vain toimistotyö kelpaa minulle. M27
Lapio kouraan ja lunta luomaan, niin unohtuu typeryydet
Ei pysty. Lättäjalka, huono yleiskunto ja välilevyjen pullistuma selässä. Sorry, jatkan työttömyyttä. M27
Jep. Nyymi se vaan jatkaa ihoamista sohvalla veronmaksajien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä työtön voisi lähteä lappiin sesonkityöhön? Auto siellä on pakollinen, ei mulla ainakaan työttömänä ollessa ollut varaa autoon.
Ainakin Levillä on kaikki niin lähellä, ettei autoa tarvitse. Oletan nyt, että on saanut asunnon muutaman kilometrin säteellä keskustasta. Tiedän kyllä, ettei se kämpän löytäminen ole helppoa.
Miksi lappilaiset työttömät eivät tee niitä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Lapissa töitä riittää! Niin paljon, että ulkomailta asti tulevat tänne töihin. (Koska suomalaiset ai jaksa ja huvita)
ei ne sinne työn takia nimenomaan tule diootti , lappi on matkailukohde , esim suosittu aasialaisten keskuudessa juurikin siksi , tulevat elämyksien takia , tekevät kyllä töitäkin mutta tämä ei ole syy miksi tulevat . hölmö .
oisko syynä vaikka hieno talvi , revontulet yms ?
kaikkien valinnat elämässä ei aina perustu työ edellä .
taidat olla vähän hölmö
Minulla on yksi työkaveri, joka lähtee joka talvi töihin tunturiin. On tehnyt siellä hommia laidasta laitaan ja ilmeisesti tykännyt koska taas menossa. Aina hänelle on asunto järjestynyt .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Levitunturin rinteellä. Ei ole meille päin vielä raajoja lennellyt.
Palstalla oli aikaisemmin pitkä keskustelu jossa työtön kieltäytyi työpaikasta koska "tehdastyöskentelyssä todennäköisesti irtoaa käsi", viittaus liittyy kaiketi siihen.
Jos asuminen kuuluisi pakettiin sellaisella etäisyydellä, että kävellen pääsisi kauppaan ja työpaikalle, niin voisin harkita. Ajokorttia ja autoa ei ole, ja vuokra-asunto Helsingissä on sen verran kallis, että toisesta asunnosta en millään voisi maksaa, vaikka saisin palkkaa sen 1500 euroa nettona, mitä noilla Lapin rupuhommilla todennäköisesti tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ne tulee ulkomailta, koska se on heille kannattavaa. Edelleenkin siivoushommiin voi mennä täällä etelässäkin, miksi lähteä paskapalkalla Lappiin asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ne sinne työn takia nimenomaan tule diootti , lappi on matkailukohde , esim suosittu aasialaisten keskuudessa juurikin siksi , tulevat elämyksien takia , tekevät kyllä töitäkin mutta tämä ei ole syy miksi tulevat . hölmö .
taidat olla vähän hölmö
Kyllä tänne tullaan ihan töihinkin ulkomailta. Et vain tiedä sitä kun makailet työttömänä kotona etkä ole päässyt käymään täällä kun sesonki on meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
taidat olla vähän hölmö
Nimenomaan siksi sinne kannattaa lähtee töihin ihan täältä kotisuomestakin. Mutta Johan täällä on lueteltu miten palkka on liian huono ym. No eihän sinne nimenomaan pelkästään siksi mennä . Sitähän täällä on nimenomaan yritetty tuoda ilmi. Millainen seikkailu ja elämys se olisi siihen omaan harmaaseen arkeen verrattuna.
Idiootti olet siis itse.
painu itse sinne lappiin siitä homehtumasta umalauta vässykkä ! tollasia pellejä etelässä kaivata.
Olen ollut parina talvena ja taas menossa. Asunto tosiaankin on aina järjestynyt. Ihania hirsimökkejä.