Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te laihduttajat pidätte mielihalut kurissa?

Vierailija
24.09.2022 |

Esim ettette ota hyvää ruokaa enempää kuin yhden annoksen? Ettei tee leipää mieli jne...
Itellä psyyke lääkitys ja yritän laihduttaa mutta mieliteot on kovat. Yleensä tulee syötyä liikaa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän lauantaisin mättöpäivän, sillä tavalla jaksan kitkutella aina sen viikon sillä laihdutusruualla.

Tuolla tyylillä pidät itsesi vaan koukussa mättöruokaan. Koita venyttaa edes kerran kuukaudessa mättöön, niin on hyötyä enemmän tiukemmista päivistä.

Vierailija
22/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonipohjaisella laihdutuslääkkeellä kuten lähes jokainen laihduttaja nykyisin. Vaikuttaa kylläisyyskeskukseen. 20 kg/5 kk. Kaikki muu on rahastusta.

Kylläisyyteen voi vaikuttaa ruuan sisällöllä. Lääkettä siihen ei tarvita.

Ei kaikilla. Ja suoraan sanottuna: miksi vaivautua kun kehitys kehittyy? Nämä tuotteet ovat niitä varten joilla on asian kanssa ongelmia. Sen ei pitäisi olla ongelma muille. Minä haluan laihtua nopeasti ja helposti lääkkeillä, ja olen valmis käyttämään niitä tarvittaessa lopun ikääni. Jos joku haluaa kärsiä, jojottaa ja keskittää kaiken elinvoimansa painonhallintaan, siitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonipohjaisella laihdutuslääkkeellä kuten lähes jokainen laihduttaja nykyisin. Vaikuttaa kylläisyyskeskukseen. 20 kg/5 kk. Kaikki muu on rahastusta.

Ei kaikilla. Ja suoraan sanottuna: miksi vaivautua kun kehitys kehittyy? Nämä tuotteet ovat niitä varten joilla on asian kanssa ongelmia. Sen ei pitäisi olla ongelma muille. Minä haluan laihtua nopeasti ja helposti lääkkeillä, ja olen valmis käyttämään niitä tarvittaessa lopun ikääni. Jos joku haluaa kärsiä, jojottaa ja keskittää kaiken elinvoimansa painonhallintaan, siitä vaan.

Senkus käytät lääkkeeitä. Onhan sulla harha, että laihduttaminen on kärsimystä. Hahhahaa!

Vierailija
24/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä tarpeeksi.

Nälässä ei mieliteot pysy kurissa. Laihdutuslääkitys on vain väliaikainen apu, riittävästi syöminen pitää homman kunnossa koko loppuiän.

Syön päivässä vähintään sen 700g-1 kg kasviksia, juureksia, marjoja ja hedelmiä. Joskus enemmänkin.

Proteiinin saannista noin 50-100% on palkokasveja, pähkinöitä jne., eli en syö korkeaenergistä lihaa korkeintaan kuin sen 75-150g päivä.

Vältän leikkeleitä ym. turhaa leivän päällä. 1-2 juustosiivua riittää päivässä. Muut leivänpäälliset kasviksia.

Mittaa annostesi koko 1-2 viikkoa ja laske energiansaantisi esim. Kilokalorinetin avulla. Lisää kasviksia niin paljon, ettei nälkää tule. Vähennä hiilarit ja eläinproteiini niin vähiin kuin tarpeen. Mutta kyllä hiilareitakin tarvitaan. Aamupuuro, välipalaleipä, pieni annos riisiä (1dl keitettynä) ruualla ym. ovat itselläni ruokavaliossa.

Jos laskennallinen energian tarpeesi on esim. 2200, niin opettele peruspäivän syömiset 1700-1800 kaloriin. Tällöin juhlat ja muutamat herkutteluillat eivät mitenkään kaada venettä.

Itse syön reilusti isompia annoksia kuin ainaisesti laihduttavat ystäväni - joskin määrä siis koostuu kasviksista.

Vierailija
25/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilarinen toimii parhaiten jos sitä jaksaa noudattaa. Sen rinnalla pitää kyllä noudattaa säännöllistä ateriarytmi, mikä on mulle se kompastuskivi. Minulla lihomisen taustalla eivät ole mielihalut tai herkuttelunhimo, vaan syömishäiriötausta. Aika usein ruoka suorastaan ällöttää. Mulle helpointa olisi olla kokonaan syömättä, mutta paastoaminen johtaa ahmimiskohtauksiin. Aloin lihoa kun lopetin oksentamisen, huolestuttuani hampaideni kunnosta.

Mä uskon että syömishäiriön hoito olisi monelle paras tapa laihtua pysyvästi.

Vierailija
26/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkus käytät lääkkeeitä. Onhan sulla harha, että laihduttaminen on kärsimystä. Hahhahaa!

Ei harha, vaan parin vuosikymmenen kokemus. Ei kiitos enää. Ei kiinnosta. Minulle lääkkeet.

Vierailija
27/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, miksi vaivautua terveyden vuoksi, kun löytyy ihmelääke, jonka ansiosta kilot häviää hups vaan ilman omaa panosta. Säälittävää.

Vierailija
28/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei harha, vaan parin vuosikymmenen kokemus. Ei kiitos enää. Ei kiinnosta. Minulle lääkkeet.

Jos sinä olet vapaaehtoisesti kärsinyt laihduttaessa, niin luuletko kaikkien olevan yhtä tyhmiä?

Vierailija
29/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan santsannut ruokaa, en edes silloin kun en laihduttanut. 1 pieni annos (tai sopiva, ei ähkyyn) riittää.

Pataruuat on ruokaisia ja kevyitä kun unohtaa jauhosuurukset, kermat, juustot ja smetanat. Vain lihan ja kasvisten oma maku. Esim annos hapankaaligulassia (hapankaali suurustaa padan eikä maistu) 300 kcal.

Perinteinen karjalanpaisti, kalorit tulee voisesta muussista. Keitetty peruna on parempi

Vierailija
30/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapissa on paljon vähäkalorista ruokaa.

Aamuisin syön puuroa, seassa rahkaa ja siemeniä. Lounaaksi salaatin ja päivälliseksi ihan ruuan.

Välipalana on viiliä, jossa on puurohiutaleita ja porkkanaa pilkottuna. Näitä voi syödä aika vapaasti

Vierailija
31/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. syö hitaasti ja pureskele hyvin. Käytä vähintään 15 minuuttia lautaselliseen ruokaa, mielummin 30 minuuttia.

2. syö enemmän proteiineja. Proteiinit pitää nälän poissa kauan.

3. syö värikkäitä kasviksia niin paljon kuin haluat (tämä ei koske hedelmiä).

4. älä juo tuoremehuja, eikä sokeroituja juomia

5. juo riittävästi vettä, kuplilla tai ilman. Noin 1,5 - 2 litraa päivässä on hyvä määrä.

6. herkkuja vain kun on herkkujen aika, eli synttärit, juhlapyhä jne. Jälkkärin voi jättää pois.

7. vältä nopeita hiilihydraatteja ja sokereita. Mitä vaaleampi leipä, sitä huonompi. Ruisnäkkäri on hyvä tai vaikka itse tehty siemennäkkäri.

8. jätä alkoholi vähiin, eli vain kun on oikeasti juhlajuoman aika, niin vähäinen määrä niukkasokerista juomaa.

9. älä puniste itseäsi päivittäin, vaan luota ennemminkin peiliin ja mittanauhaan.

Vierailija
32/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, miksi vaivautua terveyden vuoksi, kun löytyy ihmelääke, jonka ansiosta kilot häviää hups vaan ilman omaa panosta. Säälittävää.

Olen eri mutta miten niin säälittävää? Onko hienompaa pudottaa 20 kiloa verenmaku suussa kuin lääkkeillä normaalisti? Samaa läskiä se on mikä sulaa. Kärsimys tuskin jalostaa ketään. Nuo ovat vanhan maailman ajatuksia.

Vierailija
33/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! :)

Kannattaa keskustella hoitavan tahon kanssa, että lääkitys todennäköisesti lisää sinulla ruokahalua ja olisiko siihen mahdollista tehdä muutoksia. Jos ruokahalun kasvu on selvästi liitoksissa lääkitykseen, tilanne voi normalisoitua sillä, että lääkitystä muutetaan sopivampaan. Aina lääkitykseen ei tietenkään ole mahdollista tehdä muutoksia, mutta kannattaa ottaa aihe rohkeasti puheeksi terveydenhuollossa.

Syömisten kova rajoittaminen yleensä vain pahentaa tilannetta ja altistaa syömishäiriöille. Kertyvä nälkävelka saa aikaan sen, että entistä enemmän tekee mieli syödä yltiöpäisesti, koska elimistö pyrkii korjaamaan energiavajeen. Tämän vuoksi laihduttaminen ei ole terveellistä. Itse pyrkisin tilanteessasi täsmäsyömiseen, eli että syödään säännöllisesti, riittävästi, monipuolisesti ja sallivasti.

Vierailija
34/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös luottaa siihen, että herkkuhimo menee ohi jossakin kohtaa, jopa 15 minuutissa. Oman mielen seuraaminen ja se missä tilanteissa tämä herkkuhimo iskee auttaa sinua löytämään ne heikot kohdat jolloin tekee mieli sortua. Tällöin pystyt myös tekemään muutoksia opittuihin tapoihisi.

Toisilla auttaa kun rauhoittaa omaa mieltä, puhuu esim. itselleen, että saanko todella siitä hyvän olon, jos nyt menen ja syön herkkuja vai saanko paremman olon siitä etten ottanutkaan ja onnistuin taltuttamaan himon.

Lisäapuna on ottaa esim. lasi vettä, teetä, kahvia tai kaloritonta vichyä.

Lisäksi voi mennä vaikka kävelylle, katsoa jonkin kivan sarjan, kuunnella kirjaa. Tärkeää on löytää ne omat jutut, jotka vievät ajatukset muualle ja joista myös saa nautintoa. Eli ns. herkkunautinnon tilalle tulee aktiivisesti alkaa etsimään muita nautintoja, jolla korvaa sen vanhan herkkuhimon.

Itselläni toimii näiden lisäksi erittäin hyvin se, että ostan viikoksi kotiin itselleni ainoastaan 100g suklaata. Voin siis ottaa melkein joka päivä pari palaa tai sitten syödä siitä puolet kerralla ja joku toinen ehkä kokonaan.

Zero-kokis on myös auttanut makeanhimoon kun on niin makeaa itsessään.

Lisättyä sokeriahan on hyvin suuressa osassa tuotteista, joten ei ihme, että ihmiset haluavat sitä aina vain lisää ja enemmän. Tähän kannattaa myös kiinnittää huomiota ja alkaa muokkaamaan omat päivittäiset raaka-aineet vähemmän lisättyä sokeria sisältäviin tuotteisiin (ainesosista löydät onko tuotteella lisättyä sokeria).

Tärkeintä on kuitenkin löytää omalta sisältä se motivaatio ja syy miksi haluaa vähentää sokeria. Jos sen tekee täysin muiden vuoksi niin miksi välittäisi? Tai jos teet sen itsesi vuoksi, esim. haluat ylläpitää terveempiä elämäntapoja tuoden itsellesi parempaa oloa, niin miksi et huolehtisi itsestäsi?

Vierailija
35/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin! Ei enää säälittäviä turvaruokia jääkaapissa ja muuta paskaa.

Vierailija
36/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaapissa on paljon vähäkalorista ruokaa.

Aamuisin syön puuroa, seassa rahkaa ja siemeniä. Lounaaksi salaatin ja päivälliseksi ihan ruuan.

Välipalana on viiliä, jossa on puurohiutaleita ja porkkanaa pilkottuna. Näitä voi syödä aika vapaasti

eikö tuo kaloreiden kyttääminen ole jo kauan siten mennyttä aikaa? Kun pitää hiilarit alhalla, niin voi syödä helposti 1800 kcal lihoamatta, vaikkei liikkuisi ollenkaan. Protskut pitää nälän poissa paljon paremmin kuin puuron hiilarit.

Rahkat, salaatit jne on ok.

Vierailija
37/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka ei oo helposti saatavilla ja esillä, niin ei ainakaa omalla kohalla tuu sitten syötyä liikaa, kun ei jaksa nähdä vaivaa ruuan eteen. Sen takii en esim. osta leipää kotiin. Jos mulla ois leipää kotona, niin söisin vaan leipää, kun se on niin helppo ruoka.

Jos teet jtn ruokaa, niin pakkaa se ennen syömistä rasiaan ja laita jääkaappiin/pakastimeen. Ei oo helppoo ottaa santsiannosta, kun ruoka ei oo enää pannulla helposti saatavilla.

Sitä täytyy vaan vähän aikaa kärsiä, kyllä ajan kuluessa elimistö tottuu pienempään annokseen ja vagsalaukku pienentyy. Keto ja vhh on hyviä ruokavalioita hillitsemään ruokahimoja ainakin itelläni.

Vierailija
38/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta miten niin säälittävää? Onko hienompaa pudottaa 20 kiloa verenmaku suussa kuin lääkkeillä normaalisti? Samaa läskiä se on mikä sulaa. Kärsimys tuskin jalostaa ketään. Nuo ovat vanhan maailman ajatuksia.

Ei laihduttaminen ole kärsimystä. Joka noin kuvittelee, on harhainen tai typerä.

Vierailija
39/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lisäsin kasvisten ja hedelmien syömistä sekä pikkuhiljaa lopetin iltasyömisen. Ihan kivasti tässä kuukausien myötä on vaatteet muuttuneet väljemmiksi. Tykkään makeasta ja syön sitä vieläkin, mutta ruuan jälkeen jälkiruuaksi. Olen laihduttanut koko ikäni teinistä alkaen, jolloin on ihan normaalipainoinen, mutta ruokien rajoittamisen sijaan minulla toimii parhaiten ajan rajoittaminen.

Vierailija
40/63 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laihduttaminen ole kärsimystä. Joka noin kuvittelee, on harhainen tai typerä.

Sehän riippuu siitä, millä tavalla laihduttaa.