Ottakaa itsestänne säännöllisesti videokuvaa
Mun käsitykseni ulkonäöstäni muuttui huomattavasti realistisemmaksi ja omalla tavallaan armollisemmaksi ja hyväksyvämmäksikin, kun aloin perustaa käsitystäni selfieiden ja peilikuvan sijaan hieman etäämpää (känny korkeahkolla sijaitsevalle ikkunalaudalle) otetulle videokuvalle, ja realistisempihan se onkin jos peilikuvana näkyviin lähi-selfieihin vertaa. Peilikuvaa on minusta mahdoton katsella realistisesti, siinä on mielen muokkaustoiminnot niin vahvasti mukana suuntaan tai toiseen. Videokuvan myötä olen tajunnut, millaista meikkiä ja ehostusta todella tarvitsen. Jostain syystä esim. vasta kauempaa otetuista kuvista näkyy, että silmäni ovat hieman lähellä toisiaan, ja saan ne näyttämään paljon paremmilta meikillä, joka työntää niitä kauemmas toisistaan. Paljon muutakin oon huomannut ja oppinut ja näytän nykyään kuvissa ja käsittääkseni tosimaailmassakin paljon paremmalta. :)
Vaikka aina sanotaan että älä vertaile muihin, niin minusta jos habituksensa haluaa kuntoon, niin kannattaa vertailla. Nykymaailmassa kannattaa huolehtia ulkonäkö kuntoon, muuten jopa lievästi syrjitään. Toki jos se ei haittaa niin sitten ei tarvi.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas sentään. Ei mulle ainakaan ulkonäkö noin paljoa merkitse, että viitsisin vaivautua.
Olet sitten varmaan luonnonkaunis, niin ettei tarvi satsata jos ei ulkonäkö mitenkään mihinkään vaikuta. Onneksi meillä muillakin on oman satsauksen kautta mahdollisuus. Kyllä ero ihmisiltä tulevassa kohtelussa meille ei-luonnonkauniille on selvä.
Soitin koppavasta aspasta firman johtoon. Seuraavalla kerralla tiskin takana oli joku muu. Asiakasta pitää voida palvella ulkonäöstä viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko ostovaimoksi?
En, haluan vain hyvää ja tasa-arvoista kohtelua yhteiskunnassa ja että elämä sujuu. :) Toisten tarvii satsata tähän ehkä enemmän kuin toisten onnekkaampien.
Kouluttauduin alalle jossa vaaditaan päätä. Sä näemmä haluat keskittyä ulkonäköön, ehkä edustamiseen. Älä ulota omia haluja muihin, jooko?
Lue viesti kokonaan ennen kuin vastaat, pälli. Aloituksen viimeinen lause oli sulle. Älä viitsi olla tekopyhä.
Toinen juttu. Jos nyt aiot edustusrouvaksi et voi räkiä tuolla tavoin. Ostovaimolta odotetaan ulkonäön lisäksi siivoa käytöstä.
Sinähän tässä täit. En aio edustusvaimoksi, minulle riittävät ne edut ja hyödyt jotka jo mainitsin.
Sinä ja sinä. Mites muiden mielenkiinnon kohteet? Kaikki ei halua olla kuten SINÄ
???...
Sanotko saman kaikille jotka jakavat vinkkejään täällä??Kyllä, jos aloitus huokuu minäkeskeisyyttä.
Taitaa olla täällä kiusaajat lauantaiaamuna liikkeellä, joita ei kutsuttu mihinkään pirskeisiin. Ei ole minäkeskeisyyttä huolehtia ulkonäöstään, koska se vaikuttaa myös läheisten elämään ja jopa siihen, löytyykö omille pienille lapsille ystäviä.
Sähän just kasvatat kiusaajia. Opetat sorsimaan ulkonäön perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas sentään. Ei mulle ainakaan ulkonäkö noin paljoa merkitse, että viitsisin vaivautua.
Olet sitten varmaan luonnonkaunis, niin ettei tarvi satsata jos ei ulkonäkö mitenkään mihinkään vaikuta. Onneksi meillä muillakin on oman satsauksen kautta mahdollisuus. Kyllä ero ihmisiltä tulevassa kohtelussa meille ei-luonnonkauniille on selvä.
Soitin koppavasta aspasta firman johtoon. Seuraavalla kerralla tiskin takana oli joku muu. Asiakasta pitää voida palvella ulkonäöstä viis.
Kyllä mutta näin se ei mene, eikä kaikesta ehdi valittaa jos muutakin pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko ostovaimoksi?
En, haluan vain hyvää ja tasa-arvoista kohtelua yhteiskunnassa ja että elämä sujuu. :) Toisten tarvii satsata tähän ehkä enemmän kuin toisten onnekkaampien.
Kouluttauduin alalle jossa vaaditaan päätä. Sä näemmä haluat keskittyä ulkonäköön, ehkä edustamiseen. Älä ulota omia haluja muihin, jooko?
Lue viesti kokonaan ennen kuin vastaat, pälli. Aloituksen viimeinen lause oli sulle. Älä viitsi olla tekopyhä.
Toinen juttu. Jos nyt aiot edustusrouvaksi et voi räkiä tuolla tavoin. Ostovaimolta odotetaan ulkonäön lisäksi siivoa käytöstä.
Sinähän tässä täit. En aio edustusvaimoksi, minulle riittävät ne edut ja hyödyt jotka jo mainitsin.
Sinä ja sinä. Mites muiden mielenkiinnon kohteet? Kaikki ei halua olla kuten SINÄ
???...
Sanotko saman kaikille jotka jakavat vinkkejään täällä??Kyllä, jos aloitus huokuu minäkeskeisyyttä.
Taitaa olla täällä kiusaajat lauantaiaamuna liikkeellä, joita ei kutsuttu mihinkään pirskeisiin. Ei ole minäkeskeisyyttä huolehtia ulkonäöstään, koska se vaikuttaa myös läheisten elämään ja jopa siihen, löytyykö omille pienille lapsille ystäviä.
Sähän just kasvatat kiusaajia. Opetat sorsimaan ulkonäön perusteella.
No hahhaa 😀 Kiusaaja siinä valittaa muka kiusaamisesta 😄 Minä annan vain vinkkejä miten selviytyä kiusaajien keskellä! Ei tietenkään itse saa kiusata.
Onko porukka krapulassa vai miten täällä on niin aggressiivinen meininki? 😨 Ap oli vaan kiva ja antoi vinkin, ei käskenyt kaikkia totella hetinyt. Hyvä vinkkihän tuo on niille joita kiinnostaa. Ja aika monia kiinnostaa.
Tällaista täällä on aina lauantaiaamuna. Koska ei käynyt flaksi niin luuserit tulee tänne purkamaan vitutustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän videolla rumalta, peilissä taas näytän normaalilta.
Minä näytän valokuvissa karmealta, mutta videokuvassa hyvältä.
Sama homma. Valokuvissa naama saattaa näyttää leveältä vaikka mulla kapeat kasvot. Videossa ne näyttää ihan normaalilta. Kaveri oli kerran kuolla nauruun nähdessäni kuvani, kun näytin ihan eriltä kuvassa miltä yleensä näytän.
Normaaliporukka on palstalta suurimmaksi osaksi pois viikonloppuisin, puuhailemassa perheittensä kanssa jotain kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän videolla rumalta, peilissä taas näytän normaalilta.
No mulla ap:llä sama, mutta kai se videokuva kertoo silti paremmin totuuden. Kun ei ole ihan läheltä kuvattu.
...mutta siis videokuva on silti armollisempi kuin jäykkä, huono valokuva, joka on koko ajan yhtä huono ja jota ei voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki ihmiset ovat ihan kivannäköisiä, jos haluavat. Kun pitää kilonsa kurissa, peseytyy, huolehtii hampaistaan ja ihostaan sekä hiuksistaan ja harkitsee pukeutumistaan ja katsoo peiliin ennen ulos lähtemistä, niin eipä ole juuri kenelläkään suurempia todellisia ulkonäköongelmia.
Mua hirvittää päästä tavoitepainoon. En kaipaa yhtään enempää huomiota.
Minä taas mietin, että seuraavan kauden elämässäni voisin keskittyä ulkonäköön, pinnallisuuteen ja visuaalisuuteen. Olen viimeiset kymmenen vuotta toiminut omaishoitajana, ei ole ollut rahaa eikä jaksamista. Olen keskittynyt hengen kauneuteen ja uhrautunut. Seuraavat kymmenen vuotta voisin elää hiukan narsistisestikin. Kuvailla paljon itseäni someen ja ostostella.
Mä haluan visualisoida rauhassa. Pistän kuulokkeet päähän. Huiskin kädellä pois likelle tulijan.
Minä taas ajattelin laittaa rahaa ulkonäköön. Ostaa kauniita vaatteita, teettää vaatteita. Ostaa koruja. Laittaa hiukset kauniisti ja meikata enemmän. Laihduttaa. Sisustaa.
Haluan sisäisen visuaalisuuden näkyvän ulospäin. Olen vältellyt sitä viime vuosina. Ehkä suojellut itseäni.
Nyt voisi olla aika pinnallisuudelle. Niin pitkään uskoin, että vain sisäinen kauneus riittää. Pitäähän sen näkyä myös ulospäin. Miten muuten saan menestyneitä ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki ihmiset ovat ihan kivannäköisiä, jos haluavat. Kun pitää kilonsa kurissa, peseytyy, huolehtii hampaistaan ja ihostaan sekä hiuksistaan ja harkitsee pukeutumistaan ja katsoo peiliin ennen ulos lähtemistä, niin eipä ole juuri kenelläkään suurempia todellisia ulkonäköongelmia.
Mua hirvittää päästä tavoitepainoon. En kaipaa yhtään enempää huomiota.
Minä taas mietin, että seuraavan kauden elämässäni voisin keskittyä ulkonäköön, pinnallisuuteen ja visuaalisuuteen. Olen viimeiset kymmenen vuotta toiminut omaishoitajana, ei ole ollut rahaa eikä jaksamista. Olen keskittynyt hengen kauneuteen ja uhrautunut. Seuraavat kymmenen vuotta voisin elää hiukan narsistisestikin. Kuvailla paljon itseäni someen ja ostostella.
Mä haluan visualisoida rauhassa. Pistän kuulokkeet päähän. Huiskin kädellä pois likelle tulijan.
Minä taas ajattelin laittaa rahaa ulkonäköön. Ostaa kauniita vaatteita, teettää vaatteita. Ostaa koruja. Laittaa hiukset kauniisti ja meikata enemmän. Laihduttaa. Sisustaa.
Haluan sisäisen visuaalisuuden näkyvän ulospäin. Olen vältellyt sitä viime vuosina. Ehkä suojellut itseäni.
Nyt voisi olla aika pinnallisuudelle. Niin pitkään uskoin, että vain sisäinen kauneus riittää. Pitäähän sen näkyä myös ulospäin. Miten muuten saan menestyneitä ystäviä.
Ei minun sisäinen kauneuteni ole yhtään vähäisempää, vaikka tuon sen ulkopuolelle näkyviin.
Kiitti vinkistä!!! Kokeilin heti ja nyt saan motivaatiota laihduttamiseen. Miten näit liikkuvassa kuvassa meikin niin kaukaa. Siis että miten katsoit sen että meikkiä piti parantaa?
Otin nyt sitten sen videon kun ap suositteli. Olen nätimpi naamaltani kuin kuvissa, mutta aika erikoisen pullea vaikka painoindeksi on 23-24 väliltä. Tietysti yövaatteet ei ole sieltä imartelevimmasta päästä istuvuudeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Normaaliporukka on palstalta suurimmaksi osaksi pois viikonloppuisin, puuhailemassa perheittensä kanssa jotain kivaa.
On tässä saanut perhettä ihan tarpeeksi viime aikoina. Vihdoinkin pari päivää vapaata. Nukuinkin yli 9 tuntia kun ei ollut pakko heräämistä eikä ole tarvinnut ketään passata eikä kiukutteluja kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti vinkistä!!! Kokeilin heti ja nyt saan motivaatiota laihduttamiseen. Miten näit liikkuvassa kuvassa meikin niin kaukaa. Siis että miten katsoit sen että meikkiä piti parantaa?
En ota kuvia hirveän kaukaa, vain sellaisen välimatkan päästä, kuin jos toinen ihminen ottaisi sen kuvan. Selfiet tulevat todella aivan liian vääristävän läheltä omalla kädellä otettuna. Toisen ihmisen ottamassa kuvassa olenkin näyttänyt aina mielestäni oudolta, kun se on niin erilainen itse otettuihin ja peilikuvaan verrattuna. Mutta tosiaan nyt olen päättänyt sopeutua tosimaailmaan.
Ja jos haluaa sen realistisen todellisuuden, niin kannattaa laittaa asetukset niin että kuva ei ole sitten peilikuva, vaan aito.
Näin lesbona tuntuu todella ikävältä, kuinka monet naiset perustavat itsetuntonsa ulkonäön varaan. Itse näen vain kauniita naisia ympärilläni, en ylikiloja, ryppyjä tai harmaantuneita hiuksia. En menisi suosittelemaan itsensä videoimista kenellekään, joka on itsekritiikkiin taipuvainen. Se pahimmillaan lyttää jo ennestään herkillä olevan ihmisen. Sitä paitsi mikään ei ole niin seksikästä ja viehättävää, kuin itsensä kanssa sinut oleva nainen.
Tästä voisi olla hyötyä myös työnhaussa.
Kiitos vinkistä ap.