Mitä hyvää ette ole syöneet esim. 10 vuoteen?
Itse tajusin juuri, että uunileipiä - vaikka ne ovat ehkä maailman parhaita ja helppoja tehdä.
Entä te?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Ternimaidosta tehtyä uunijäätelöä. Poronkäristystä, hirvenpaistia tai ruiskorppujauhoilla leivitettyjä ja voissa paistettuja haukifileitä. Big Mac -hampurilaista. Mykyrokkaa. Mustaamakkaraa ja puolukkahilloa. Kanakormaa.
Sitruunamarenkitorttua, äidin tekemiä pikkuleipiä tai sitruunakeksejä. Ruususuklaata. Puolukkalimpparia.
Mummon tekemää reikäleipää tai leipäressua. Leipäressua ylipäätään, opiskelija-aikojen herkkua! Vatruskoita, pyörylöitä tai lörtsyjä. Possumunkkeja. Mairen berliininmunkkeja, niitä pitkulaisia joissa oli sisällä hilloa ja kermavaahtoa ja päällä vaaleanpunainen sokerikuorrute.Merkkareita. Mansikka- ja banaanivaahtiksia.
Taidat olla Itä-Suomesta.
Rommileivoskeksejä. Koska niitä ei myydä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ternimaidosta tehtyä uunijäätelöä. Poronkäristystä, hirvenpaistia tai ruiskorppujauhoilla leivitettyjä ja voissa paistettuja haukifileitä. Big Mac -hampurilaista. Mykyrokkaa. Mustaamakkaraa ja puolukkahilloa. Kanakormaa.
Sitruunamarenkitorttua, äidin tekemiä pikkuleipiä tai sitruunakeksejä. Ruususuklaata. Puolukkalimpparia.
Mummon tekemää reikäleipää tai leipäressua. Leipäressua ylipäätään, opiskelija-aikojen herkkua! Vatruskoita, pyörylöitä tai lörtsyjä. Possumunkkeja. Mairen berliininmunkkeja, niitä pitkulaisia joissa oli sisällä hilloa ja kermavaahtoa ja päällä vaaleanpunainen sokerikuorrute.Merkkareita. Mansikka- ja banaanivaahtiksia.
Taidat olla Itä-Suomesta.
Kyllä. Ja ollut Etelä-Suomessa 15 vuotta :/
Ranskanleipää jonka päällä on kurkkua ja kurkun päällä aromaattia
Ei ihan 10 vuotta, mutta haggista en ole saanut 8 vuoteen, koska enole käynyt Skotlannissa.
Piimävelliä. Pitää pyytää mummaa tekemään kun tuun Suomeen.
N31
Lihapiirakkaa, lämpimiä voileipiä, mustaa makkaraa, köyhiä ritareita
Kunnon lihapiirakkaa ei saa enää mistään.
Ainakaan Hesasta.
Äidin tekemää puolukkavispipuuroa
Aitoa kaviaaria ja hanhenmaksapalleroita ei ole ihan viime aikoina tullut syötyä shampanjan kera.
Verilettuja, maksapihvejä, maksalaatikkoa en ole syönyt n 25 vuoteen.
Nykyisin lihansyönti ja vastaavat melkein nollatasolla.
En ole voinut syödä suklaata 15 vuoteen kun sairastuin refluksitautiin :(. Itse asiassa olen joutunut luopumaan vähän kaikista makeista herkuista, kun tuppaavat olemaan juuri niitä jotka närästävät pahiten. Vaniljajäätelöä sentään voin joskus syödä vähäisiä määriä.
(Ja ennen kuin joku ehtii huutaa että laihduta, niin tiedoksi, että olen normaalipainoinen.)
Äidin tekemiä ranskalaisia, jotka muistaakseni paistettiin paistinpannulla öljyssä.
Mäkkärin kalahampurilaista. Oli vakio-ostos joskus vaikka sitä joutui odottamaan pitkään.
Veripalttua. Kansakoulussa oli varsin usein ja oli hyvää.
Ternimaitoon leivottuja pannukakkuja. Lapsena saatiin sukulaisen tilalta ternimaitoa. Nyt ehkä saisi jostain suoramyymälästä.