Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkin törmää ihmisiin, jotka luulevat että ainoa työaika on aamulla töihin, viikonloput on vapaana

Vierailija
23.09.2022 |

Sain taas kuulla erilaisesta työajasta johtuen kuinka tottakai olen työtön, koska minulla on vapaata jopa viikolla enkä tee aamuvuoroa.
Onko teillä kokemusta kuinka vieläkään ei ymmärretä kuinka yhteiskunta toimii, joidenkin meistä on tehtävä töitä silloin kun muut nukkuvat ja pidettävä rattaita pyörimässä. Koen joskus vain outona, että jotkut eivät vieläkään ymmärrä näin yksinkertaista asiaa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä itke ihmiset tekee töitä normaali aikoina. Sitten tämä orja luokka joka työskentelee aina. Tyydy kohtaloosi, et kuulu työläisiin.

Vierailija
2/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikimaailmassa suostu/isi mihinkään muuhun kuin 7-15,50 tai  5,30-13,30 työaikaan.Molempia voin tehdä valinnan mukaan. Monta vuotta olenkin jo tuota jälkimmäistä tehnyt. Siis ma-pe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei älä itke ihmiset tekee töitä normaali aikoina. Sitten tämä orja luokka joka työskentelee aina. Tyydy kohtaloosi, et kuulu työläisiin.

En ymmärrä kommenttiasi. 

Vierailija
4/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ikimaailmassa suostu/isi mihinkään muuhun kuin 7-15,50 tai  5,30-13,30 työaikaan.Molempia voin tehdä valinnan mukaan. Monta vuotta olenkin jo tuota jälkimmäistä tehnyt. Siis ma-pe

Ammatinvalinta kysymyksiä, jotkut meistä on kutsumusammatissa.

Vierailija
5/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. AP just kertoi, kuinka monet ovat ihmetelleet sitä, kun hän ei tee töitä silloin kun "normaalit" ihmiset ovat töissä.

Jotkut voivat myös valita työaikansa. 

Vierailija
6/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereiltanikin, jotka siis kyllä tietävät työaikakuvioni, tulee arkivapaapäivinä viestiä ja soittopyyntöjä, koska on "vain" arkipäivä, joten ilmeisesti voin tai minun pitää olla vähän töissä kuitenkin. Jos minäkin samalla tavalla pommittaisin heitä työasioilla viikonloppuisin, kun itse saatan olla töissä, niin menisiköhän viesti perille vai saako toista häiriköidä työasioilla vain arkipäivinä 9-16? 

Vierailija
7/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Olet täysin oikeassa. Ihmiset aivopestyjä ja sitten päästävät suustaan kaikenlaisia arvioita. Jos joku kommentoi noin, ei varmaan huvita enää tavata.

Vierailija
8/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on tapana nostattaa itseään ylemmäksi haukkumalla muita, siihen sitten kelpaa mikä vain. Sanon tuota parempi ihminen ilmiöksi, sellaista vanhan ajan juoruämmä touhua josta pitäisi jo päästä eroon. Tuollaiset ihmiset on todella raskaita.

Vierailija
9/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on tapana nostattaa itseään ylemmäksi haukkumalla muita, siihen sitten kelpaa mikä vain. Sanon tuota parempi ihminen ilmiöksi, sellaista vanhan ajan juoruämmä touhua josta pitäisi jo päästä eroon. Tuollaiset ihmiset on todella raskaita.

Mihinkähän kommenttiin tämän nyt kohdistat? Aika vaikea tietää piikitteletkö nyt alullepanijaa vai jotain muuta!

Vierailija
10/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pällejä kaikki

Vierailija
11/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla aloilla pitäisi olla paljon paremmat ilta- ja viikonloppulisät. Se rahallinen mitätön korvaus, minkä siitä saa, on niin pieni, ettei ko. työt houkuta edes sen takia. Vaihdoin 3-vuorotyöstä kokonaan päivätöihin ja kokonaan uudelle alalle eikä mua saisi enää kirveelläkään vuorotöihin palaamaan. 3-vuorotyö, ja varsinkin epäsäännöllinen sellainen, on myös fyysisesti ja psyykkisesti todella kuormittavaa. Olen onneksi saanut elämänilon ja terveyden takaisin ja myös ihmissuhteeni ovat paljon paremmalla tolalla.

Vierailija
12/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljäkymmentä vuotta tein 9-16.30 töitä enkä yhtään viikonloppua ollut työtiloissa enkä ylitöissä.

Vierailija
13/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleehan suurin osa ihmisistä, että kaikki tekee 8 tuntia päivässä töitä 5 päivänä viikossa.

Vierailija
14/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää, kun aina pitäisi huomioida poikkeukset ja,poikkeuksien poikkeukset. Fakta kun on, että enemmistö kansasta tekee töitä välillä 6-18 ja on ihan inhimillistä olettaa näin tuntemattomistakin.

Sitä en tiedä, miksi ystäväsi eivät tajua työkuvioitasi. Ehkä pitäisi hankkia vähän skarpimpia ystäviä? Ystävien puheista voi ja saa loukkaantua mutta se, että joku ei osaa olettaa sinun kuuluvan vähemmistöön, ei ole syy loukkaantua. Kaikesta ei tarvitse vetää hernettä nenään. Asian voi korjata ilman suurempaa draamaa.

Vierailija
15/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkavereiltanikin, jotka siis kyllä tietävät työaikakuvioni, tulee arkivapaapäivinä viestiä ja soittopyyntöjä, koska on "vain" arkipäivä, joten ilmeisesti voin tai minun pitää olla vähän töissä kuitenkin. Jos minäkin samalla tavalla pommittaisin heitä työasioilla viikonloppuisin, kun itse saatan olla töissä, niin menisiköhän viesti perille vai saako toista häiriköidä työasioilla vain arkipäivinä 9-16? 

Kylmästi ohitat pyynnöt ja palaat asiaan sitten työaikana.

Vierailija
16/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut valtion laitoiksissa ja kouluissa ja vähän muuallakin, että ihmiset tosiaan olettavat kuten aloituksessa väitetään, että melkein kaikki tekevät jotain ma-pe aamuvuoroa ja pyhät ja viikonloput vapaat, paitsi ehkä kaupassa työskentelevät.

He ovat todella tämän päivän todellisuudesta, osa joutuu tekemään jopa 2 vuoroa samana päivänä, niin että välissä on vaikka 2-4 tuntia palkattomia välissä.

Hyvissä töissä olevat, eivät siis oikein ymmärrä mitä on työskentely matalapalkka-aloilla, jos he itse kokeilisivat tätä niin 99% valitsisi välittömästi sen kotona istumisen, eikä uhraisi kaikki juhlapyhiä ja viikonloppuja jos käteen jää aina 0e rahaa.

Vierailija
17/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleehan suurin osa ihmisistä, että kaikki tekee 8 tuntia päivässä töitä 5 päivänä viikossa.

Tuntuvat kuvittelevan ja vielä niin, että työpäivät on ma-pe ja koulujen loma-ajat ovat automaattisesti lomia myös aikuisilla, lukuun ottamatta kesää, jolloin loma alkaa juhannukselta ja kestää 4 tai 5 viikkoa.

Vierailija
18/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

inexi aloitti sipoossa ja kaikki tekivät samalla viikolla aamu-ilta-yövuoroa niin jo ekalla viikolla tuli ensimmäinen rattiin nukahdus ja ojaan ajo kotimatkalla, sitten alkoivat paniikissa niitä vuoroja rustaamaan, ei tuossa paljoa ihmisarvoa voi työntekijä tuntea

Vierailija
19/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla joku joka ei ole koskaan kuullut ilta-, yö-, vuoro- tai viikonlopputyöstä?

Vierailija
20/51 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten sanot, että ei en ole työtön olen vuorotöissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme