Onko kaikkialla kunnan hommat tällaisia?
- aamuksi kasilta töihin
- jotain epämääräistä sähköpostirallia tunti
- kahville ysiltä
- takaisin kahvilta puoli 10
- 1,5h epämääräistä kalenterirallia lounaaseen asti
- lounaalla 45 min
- takaisin lounaalta
- tehokasta työntekoa pari tuntia
- kahville
- kahvilta
- 1-1,5h tehokasta työntekoa
- kotia
Korkeakoulututkinto ja liksa 3500e/k , välillä kentällä ja ajeluun kuluu aikaa mukavasti, niistä saa pankkiin tunteja kun ajelee työmaalle pari tuntia.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Rakennustarkastaja?
Melkein, mutta kunnillahan on myös kaikenlaista muutakin tarkastajaa. Ympäristötarkastajaa, terveystarkastajaa, lvi-tarkastajaa, pelastuslaitoksilla palotarkastajaa jne.
Aika samanlaista minulla kunnan hommissa, paitsi että palkka 4100e.
N42
Mulla on kaveri atk hommissa ja esittää ahkeraa kun istuu koneella kaiket päivät. Tosiasiassa palstailee 90% ajasta
Ei ainakaan meillä ole, itse olen kunnallisella ja tulen kasiin töihin.
- n. yhdeksältä haen kupin kahvia ja palaan juomaan sen työpisteelle töiden lomassa
- töitä sinne noin klo 12 asti, jolloin haen lounaan ja syön sen työpisteellä töiden lomassa
- töitä n. klo 15.30 asti, riippuu päivästä
Kyllä itse teen miltei tauotta töitä. Korkeakoulututkinto ja palkka 2400e/kk :)
Mulla oli miesystävä, jolla oli tuollainen duuni. Oli tekninen isännöitsijä eräässä kunnassa, kierteli ajelemassa missä milloinkin eikä kukaan tiennyt mitä se tekee tai tekeekö mitään. Sihteeriköt vielä keitti aina kahvit, ei tarvinnut sitäkään itse. Ja todellakin ukot istuivat juoruamassa kahvitunnit ja ravintolassa käytiin ruokiksella ilman kiireen häivää. Ukko oli jo perjataisin kahden aikaan valmiina lähtemään mökille, "työajanlyhennys".
Itsekin kunnassa töissä ja kyllä on vähän eri tahti.
Yksityisellä kahvit juotiin työpöydän ääressä ja jokainen kävi lounaalla omaan tahtiin. Ei siinä paljoa ollut sellaista yhteistä kanssakäymistä. Nyt julkisella sektorilla käydään kahvilla ja syömässä porukalla. Kiirettä ei pidetä, välillä kahvitellaan tuntikin, toki siinä puhutaan myös työasiaa. Tupakoitsijoita ei onneksi ole yhtäkään, ei kulu siihen aikaa.
Rakennustarkastaja?