Haluaisin niin kovin luopua älypuhelimesta, mutta ei taida onnistua
Niin moni asia hoidetaan nykyisin älypuhelimella, ettei ole mahdollista. Työnantajakin vaatii WhatsApin käyttöä. Harmittaa, mihin suuntaan tämä yhteiskunta on mennyt. Kaikenlaisia applikaatioita tarvitaan.
Leimatkaa vain boomeriksi, mutta tätä mieltä olen.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
WhatsAppia ei pysty valitettavasti käyttämään tietokoneella ilman, että sovellus on samanaikaisesti myös älypuhelimessa, joka on lähietäisyydellä ja nettiin yhdistettynä (ei ainakaan pystynyt vielä pari vuotta sitten). Sen sijaan ainakin HangOuts, Telegram ja käsittääkseni myös Signal toimivat pelkällä koneella.
- Nokia 3310 tyyppi
Joo, WhatsAppi vaati sen että aluksi on tunnistauduttu älypuhelimella ja että puhelin on verkossa kun sitä käytetään netissä vaikka toisen laitteen kautta.
- terv. toinen Nokia 3310 tyyppi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelma on se että puhelin on koko ajan kädessä. Sä voit jättää sen vaikka 10 tunniksi kaappiin.
Onnistuuko?
Onnistuu helpostikin. Ainoa mikä itseä hiertää on se, että kaikkien asioiden hoitaminen on helpompaa älylaitteilla (kunhan on ensin tapellut pari tuntia tunnistautumisen kanssa ja toisen pari tuntia saada jokin toiminto toimimaan)
Ap
Kyllä minusta aika helppoa on hoitaa asiat ihan netin kautta läppärillä. Mikä siinä on sinusta vaikeaa?
Revi siitä kännykästä sim-kortti palikkapuhelimeen ja käytä sitä kotiverkossa tablettina.
Keskittymiskyky alkaa pikkuhiljaa palautua, kun käytät ulkona liikkumiseen omaa älyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WhatsAppia ei pysty valitettavasti käyttämään tietokoneella ilman, että sovellus on samanaikaisesti myös älypuhelimessa, joka on lähietäisyydellä ja nettiin yhdistettynä (ei ainakaan pystynyt vielä pari vuotta sitten). Sen sijaan ainakin HangOuts, Telegram ja käsittääkseni myös Signal toimivat pelkällä koneella.
- Nokia 3310 tyyppi
Joo, WhatsAppi vaati sen että aluksi on tunnistauduttu älypuhelimella ja että puhelin on verkossa kun sitä käytetään netissä vaikka toisen laitteen kautta.
Ei sen sim-kortin tarvi olla siinä älypuhelimessa, kun rekisteröityy.
Mulla on täysin anonyymi rootattu älypuhelin, ja hienosti sitä voi käytellä kaikissa ilmaisissa wlanessa.
KaiOS -puhelimiin saa WhatsAppin. Näissä on pieni näyttö ja näppäimet (ainakin yleensä.) Esim. tämä: https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-tabletit-ja-alykellot/puhelim…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Nokia 3310 tyyppi
Ei sen sim-kortin tarvi olla siinä älypuhelimessa, kun rekisteröityy.
Mulla on täysin anonyymi rootattu älypuhelin, ja hienosti sitä voi käytellä kaikissa ilmaisissa wlanessa.
Tässä puhuttiin ratkaisusta, jossa EI tarvittaisi älypuhelinta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
KaiOS -puhelimiin saa WhatsAppin. Näissä on pieni näyttö ja näppäimet (ainakin yleensä.) Esim. tämä: https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-tabletit-ja-alykellot/puhelim…
Toi on 4G puhelin jossa on wifi. Aika lähellä älypuhelinta kuitenkin. En ihan hahmota miten eroaisi AP:n tarkoittamassa mielessä älypuhelimesta edukseen.
Mulla ei ole kun älypuhelin. Kirjastossa käyn koneella jos tarvii. Pankin takia on pakko olla älypuhelin, sekä kameran, ja lääkärien vuoksi on helpompaa olla älypuhelin sekä tähän saa 112 sovelluksen/paikannuksenjoka on mulle elintärkeä.
Ei edes mikroa.. Pankin takia on pakko olla älypuhelin, sekä kameran[/quote kirjoitti:
Näistä kumpikaan ei ole mikään pakko.
Mutta oletan, että varmaankin tarkoitat, ettei sinulla ole läppäriä tai tablettia netin käyttämiseen.
Kenelle lienee välttämättömyys, mutta onko joka hetki? Esim vähän ällötti kun Loirin hautajaisissakin joku kuvaan päässyt nakotti kännykkä päällimmäisenä kourassa, Eikö sillä muuta paikkaa ole koskaan. Miehillä ei kyllä näy. Että sillälailla.
Kaikki asiat pystyy hoitamaan tietokoneella. Puhelinta ei tarvitse kuin puhumiseen ja textarien lähetykseen.
Älypuhelin on käytännössä seurantalaite ja sen pakottamisen on loputtava.
Minä 68v. olen kyllä koukussa "älypuhelimeen" Ex hajosi, heti piti ostaa uusi 300€:n
Älypuhelinta ei tarvitse kokoajan pitää käsissä eikä edes mukana. Voi jättää kotiin kotipuhelimeksi. Turhat apsit muutenkin syö vain virtaa ja urkkii jopa puhelutiedot ja tekstiviestit kuten facebook ja messenger tekee.
Niin ja valokuvien ottamiseen käytän digikameraa. Niitäkään ei toki tule ihan samaan tahtiin napsittua kuin älypuhelimella, kun kamera ei ole jatkuvasti mukana. Mutta ei ole kyllä haitannut.
- Nokia 3310 tyyppi
Minulla vanha nokialainen, en ole koskaan omistanut älypuhelinta. Hyvin pärjään töissä ja elämässä ilmankin. Pöytäkoneella käytän nettipankkia jne.
N46
Taidankin nyt kesäloman alkajaisiksi modata 4" älypuhelimestani vähän vähemmän älykkään poistamalla kokonaan selaimen ja play storen, jätän vain pankkisoftat, yle areenan, ym. pakolliset jutut.
Meidät on pakotettu nettinörteiksi kaikki. Kaikki ollaan iha hirveit nerdei eikä ketään tunnu haittaavan. Onko silmälasitki sen takia muotia? Ja Big Bang Theory suosittu?
Whats up ei ollut sallitu yrityskäytössä alunperin, vain yksityishenkilöille
Joo mutta minulla ei ole tietokone töissä mukana ja eniten juuri työpäivän aikana tulee jauhettua paskoo kavereiden kanssa, kun ei ole parempaakaan tekemistä.