Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu epätoivoiselta että lasta ei saa millään kouluun. Tänä syksynä ollut yhteensä viikon koulussa

Vierailija
22.09.2022 |

Kukaan ei mahda mitään. 13-vuotiaalla on neurologisia ongelmia, koulupsykologi puhui autismiin viittaavista oireista. Ollaan jonotettu sairaalaan tutkimuksiin kohta puoli vuotta. Koulu on koittanut auttaa parhaansa mukaan tarjoamalla mm. henkilön joka tulee aamuisin hakemaan kouluun. Muutaman kerran on suostunut lähtemään tämän mukaan. Nuori ei kestä pitkiä koulupäiviä oireidensa kanssa, ei ole kiinnostunut kenenkään seurasta, suhtautuu välinpitämättömästi ympäröivään maailmaan. Läksyjä on turha ehdottaa, ei tee. Älyssä ei ole vikaa, hän vain elää jossain toisessa todellisuudessa.

Tiedän muitakin hieman samankaltaisia tapauksia joita ei ole saatu kouluun. Nuori istuu sitten vain kotona ja saa muodon vuoksi jonkinlaisen todistuksen koulusta ilman että on tehnyt mitään.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalakoulu? En kyllä ole kuullut, että täällä olisi annettu päättötodistusta, jos ei ole näyttöä osaamisesta. Ja huoltaja voi saada sakot, jos lapsi ei osallistu opetukseen.

Terv. Aineenope

Jos edes koulu ei saa vietyä lasta kouluun niin tuskin tässä nyt sakot ovat ensisijaisesti mielessä kenelläkään järkevällä. Typerä vastaus.

Koulu ei varmasti hae ketään kouluun, vaan henkilöt jotka työskentelevät koulussussa/lastensuojelussa/sosiaalipalveluissa. Ehkä se herättää vanhemmat tähän päivään kun näistä tulee yhteyden otto

Vierailija
82/82 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin juuri tuollainen lapsi. Kävin koululla tekemässä lähinnä vain kokeet ja häivyin saman tien. Tätä ei ollut siis mitenkään sovittu tai järjestetty koska kyseessä oli vuosi 89. Olen nainen, vanhemmat eivätkä opettajat saaneet minua pysymään koulussa. Mitään tukitoimia en ole ikinä saanut. Sain niistä kokeista aina ysejä tai kymppejä, keskiarvo huono kun en ollut tunneilla.

Nyt keski-ikäisenä diagnosoitu autismi ja ADHD. En ole saavuttanut mitään elämässäni, ollut erilaisissa töissä ja aina tullut kova uupumus. Päihteitä en sentään ole käyttänyt ikinä. Olen vain muissa maailmoissa eikä tavallisten ihmisten palkintosysteemi toimi minulla, en motivoidu samoista asioista kuin suurin osa ihmisistä. Materia, raha yms. ei kiinnosta lainkaan. En myöskään välitä siitä milloin elämä päättyy, en kuitenkaan ole varsinaisesti itsetuhoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä