Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tsekkasin juuri avatun joulusuklaa-osaston marketissa, palmuöljyn käyttö on vaan lisääntynyt!

Vierailija
22.09.2022 |

Ilmeisesti makeis tehtaat kompensoi kalliin kaakaon hintaa lisäämällä halpojen raaka-aineiden, kuten glukoosi-fruktoosisiirapin ja palmurasvan käyttöä. Ei näin!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandan suklaat ovat palmuöljyttömiä, ovat olleet jo vuosia!

Vierailija
22/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on hienosti saatu aivopestyä ajatukseen, että jouluna kuuluu syödä suklaata.

Älähän nyt, minä ainakin syön suklaata ympäri vuoden. Kaikissa muodoissaan. Samoin jos ostan "joulusuklaata" nyt niin ei se todellakaan jouluun odota. Nyt on syyskuu. Syyskuussa ei ole joulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina palmuöljysuklaata, koska se maistuu yksinkertaisesti paremmalta, joten tämä on vain hyvä asia.

Lisäksi tavara on vegaanisempaa kuin aikaisemmin käytetyt "paremmat" versiot. 

Vierailija
24/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan nyt tähän samalla tavalla kuten minulle vastattiin toisessa ketjussa jonka aloitin: eivät ne ole mitään joulusuklaita, vaan suklaakonvehteja, joita on saatavilla ympäri vuoden. Niin, ettäs tiedätte!

Vierailija
25/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaapa laadukkaita suklaita, miltä merkiltä kannattaa ostaa?

Perinteikäs belgialainen brändi Neuhaus on takuuvalinta. Tosin tuotteetkin kalliimpia, mutta jouluna voi herkutella vaikka maksaisikin enemmän.

Neuhausin tuotteet tosiaan maistuvat erittäin hyviltä ja nettisivujen perusteella eivät käytä palmuöljyä tuotteissaan. Valmistetaan Belgiassa.

Vierailija
26/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaapa laadukkaita suklaita, miltä merkiltä kannattaa ostaa?

Perinteikäs belgialainen brändi Neuhaus on takuuvalinta. Tosin tuotteetkin kalliimpia, mutta jouluna voi herkutella vaikka maksaisikin enemmän.

jouluna on sähkökin halpaa, niin voi ostaa kalleempia suklaita

Vierailija
27/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko palmuöljyssä jotain vikaa?

Vierailija
28/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan aina palmuöljysuklaata, koska se maistuu yksinkertaisesti paremmalta, joten tämä on vain hyvä asia.

Lisäksi tavara on vegaanisempaa kuin aikaisemmin käytetyt "paremmat" versiot. 

Siis voisitko kertoa mitkä noista palmuöljyä sisältävistä "joulusuklaista" on vegaanisia? Minä en ole vuosikausiin syönyt kuin jotain sikakalliita artesaanikonvehteja, kun kaikissa konvehdeissa on maitoa.

Wiener Nougat on ainoa perinteinen vegaaninen joulusuklaa joka mulle tulee mieleen ja siitäkin onneksi jättivät sen palmuöljyn pois.

Vierailija
29/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhoaa orankien elinympäristöä, mikä johtaa orankien sukupuuttoon.

Joissakin (!) Fazerin tuotteissa lukee nykyään "sertifioitu palmuöljy" muttei silti herätä ruokahalua.

Vierailija
30/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhoaa orankien elinympäristöä, mikä johtaa orankien sukupuuttoon.

Joissakin (!) Fazerin tuotteissa lukee nykyään "sertifioitu palmuöljy" muttei silti herätä ruokahalua.

Joo eikä herätä luottamusta se niiden kaakaonkaan alkuperä...

Vierailija
31/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi ostan vain Fazerin suklaita. Myös niissä joissain on palmuöljyä, eli pitää aina ensin vielä tarkistaa paketista.

En ymmärrä tätä pointtiasi. Syöt pelkkä fazeria tämän takia, mutta kuitenkin tarkistat onko palmuöljyä koska joissain on. Eihän sillä valmistajalla silloin ole väliä, koska on muitakin palmuöljyttömiä tuotteita. Ainakin pandan suklaassa on muistaakseni merkintä palmuöljyttömyydestä.

Pointti oli siinä, että pääsääntöisesti Fazer levyt ja joulukonvehdit on palmuöljyttömiä, mutta on joitain tuotteita joissa hekin ovat lähteneet halpa-linjalle ja siksi kannattaa vielä aina tarkistaa.

Mitään pandoja tai marabouita en ole löytänyt palmuöljyttöminä.

Vierailija
32/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi ostan vain Fazerin suklaita. Myös niissä joissain on palmuöljyä, eli pitää aina ensin vielä tarkistaa paketista.

En ymmärrä tätä pointtiasi. Syöt pelkkä fazeria tämän takia, mutta kuitenkin tarkistat onko palmuöljyä koska joissain on. Eihän sillä valmistajalla silloin ole väliä, koska on muitakin palmuöljyttömiä tuotteita. Ainakin pandan suklaassa on muistaakseni merkintä palmuöljyttömyydestä.

Pointti oli siinä, että pääsääntöisesti Fazer levyt ja joulukonvehdit on palmuöljyttömiä, mutta on joitain tuotteita joissa hekin ovat lähteneet halpa-linjalle ja siksi kannattaa vielä aina tarkistaa.

Mitään pandoja tai marabouita en ole löytänyt palmuöljyttöminä.

Panda on kokonaan palmuöljytön, lue tarkemmin ne tuoteselosteet....

Vierailija
33/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi voi ostaa suklaita ihan vaan maun perusteella.

Tai jättää ostamatta.

Suklaan idea on olla hyvää. Muuten saa jäädä hyllyyn.

Vierailija
34/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerit ja muut prisma-suklaat ihan samaa sokerimössöä vaan , niitä ihmiset syö levyn kerralla maistamatta mitään edes.

Etelämmästä löytyy kunnollista, esim.    https://www.cluizel.com/fr/

https://www.cluizel.com/fr/coffrets/313-nuancier-accords-d-exception-n7…

Vierailija
35/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultasuklaalla löytyy aitoa tavaraa, niitä mä ostan

Vierailija
36/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää historiasta. Johtuu vaihteeksi euroopan vihreiden älyvapaista ideoista.

Ilmastonmuutos hui!

Tarvitaan biopolttoainetta!

Biodiesel pakko!

(teollisuus lanaa sademetsiä alas ja istuttaa tilalle palmuja saadakseen biodiesel quotat täytettyä)

Palmuöljy paha! Biodiesel pakko huono idea!

Hyppää seuraavaan hörhöilyyn tuhoamaan maapalloa.

Vierailija
37/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako ilmainen Kelaraha? No kiinnostaa, mutta palmuöljy on kamalaa.

Hiton tekopyhät riistävät toisia ja ovat olevinaan oikeutettuja kasvisten syöntiin, vaikka eivät itse osallistu kasvattamiseen mitenkään. 

Vierailija
38/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on hienosti saatu aivopestyä ajatukseen, että jouluna kuuluu syödä suklaata.

Itse syön vuoden ympäri. 😅

Vierailija
39/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se hyvä vai paha? En ole mikään suklaa-asiantuntija.

Vierailija
40/45 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiener nougat oli viime jouluna ihan syötävää piiiitkästä aikaa. Saas nähdä, miten tänä vuonna. Saisi pienentää mieluummin sitä pakettia kuin halpuuttaa sisältöä kiitos.