Kun asiakas tulee kahvilaan tekemään etätöitä.
Ja sitten valittaa kun kuuluu ääniä kun teemme töitä. Halusi kuulemma tehdä rauhassa etähommia. On nämä sankarit vaan aina yhtä hauskoja.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaista etätyötä ole, jota voi kahvilassa tehdä. Se joka muuta väittää, valehtelee.
Maailma on täynnä töitä, joiden konkreettisimmat saavutukset on pari powerpointia, pari sähköpostia ja pariin palaveriin osallistuminen.
Minä olen kääntäjä. Nykyään kaikki tarvittavat sanakirjat ja aineistot ovat netissä, joten tietokone on ainoa työkaluni. Pidän käännettyä tekstiä ihan konkreettisena saavutuksena, vaikkei sen aikaansaaminen edellytäkään toimistolla istumista.
Niin no ei sun työs olekaan "pari powerpointtia, sähköpostia ja palaveriin osallistumista". Turhaa ulinaa.
Ihmiset ovat nykyään kovin itsekkäitä. Siis tuo etätyöntekijä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa tekee opiskelijatkin. Vievät paikat maksavilta asiakkailta ja notkuvat tuntitolkulla nenä läppärissä kiinni.
Etenkin kun useamman oppilaitoksessa on oma kahvila. Rajallisesti se on auki, mutta miksei siellä voisi tehdä esim. hyppytuntien aikana koulujuttuja? Omassa AMK:ssa on myös kirjasto, se on myöhään auki ja siellä ollut rauhallisempaa tehdä erilaisia tehtäviä kuin missään muualla. Yleensä pientä purtavaa on saanut olla mukana. Näitäkin kannattaa hyödyntää.
Yliopiston kuppilat/kirjasto/muutkin oleskeluun ja opiskeluun tarkoitetut tilat on usein aivan täynnä. Monet opiskelijat tekee hommiaan siis esim. kaupungin kirjastoissa ja kahviloissa. Ja ihan samalla tavalla ne opiskelijatkin maksaa kahvista ja pullasta kun mummot. Lisäksi kirjastojen yhteydessä olevissa kahviloissa on vähän eri meininki kuin muissa kahviloissa. Niitä yleisesti pidetään kirjastotilan jatkeena, ja täten oleskeluun/opiskeluun sopivana.
Kaikilla ihmisillä ei ole työyhteisöä tai työpaikkaa. Monet ihmiset tekee töitä yksin ja se työ ei välttämättä vaadi mitään palavereita tai sisällä tietoturvariskejä. On toimittajia, kääntäjiä, kirjailijoita ja sisällöntuottajia, jotka tekevät työtään esim. kahviloissa saadakseen edes jonkin kosketuksen ulkomaailmaan ja toisiin ihmisiin. Joillekin työnteko myös onnistuu paremmin kun ympärillä on ääntä eikä pelkkää jääkaapin hurinaa. Monet yksinyrittäjät ja freelancerit myös ovat vähävaraisia, eivätkä voi joka päivä käyttää kymmentä euroa lounaaseen, mutta ostavat kyllä kiltisti kahvikuppinsa. Kyllä näillekin ihmisille pitää olla julkisessa tilassa paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaista etätyötä ole, jota voi kahvilassa tehdä. Se joka muuta väittää, valehtelee.
Maailma on täynnä töitä, joiden konkreettisimmat saavutukset on pari powerpointia, pari sähköpostia ja pariin palaveriin osallistuminen.
Hep! Työn muita vaikutuksia onkin sitten vaikeampi mitata numeroilla.
Juuri katselin tuossa kun vilkkaimpaan lounasaikaan (kahvila aivan täynnä) kaksi (erillistä) sankaria varasi läppärinsä kanssa itselleen koko pöydän. Toisella kahden hengen pöytä, toisella NELJÄN. Ei edes kahvikuppia edessä, eli eivät tuo kahvilalle mitään tuloja, ovat vain tilaa viemässä. Täytyy ihmetellä ihmisten kehtaamista.
Vierailija kirjoitti:
Juuri katselin tuossa kun vilkkaimpaan lounasaikaan (kahvila aivan täynnä) kaksi (erillistä) sankaria varasi läppärinsä kanssa itselleen koko pöydän. Toisella kahden hengen pöytä, toisella NELJÄN. Ei edes kahvikuppia edessä, eli eivät tuo kahvilalle mitään tuloja, ovat vain tilaa viemässä. Täytyy ihmetellä ihmisten kehtaamista.
Lähtökohtaisesti kahvilan työntekijä kyllä ohjaa maksamattomat asiakkaat ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kääntäjä. Nykyään kaikki tarvittavat sanakirjat ja aineistot ovat netissä, joten tietokone on ainoa työkaluni. Pidän käännettyä tekstiä ihan konkreettisena saavutuksena, vaikkei sen aikaansaaminen edellytäkään toimistolla istumista.
Niin no ei sun työs olekaan "pari powerpointtia, sähköpostia ja palaveriin osallistumista". Turhaa ulinaa.
Usein vain tunnutaan ajattelevan, että kaikki etänä tehtävä työ on turhaa pelleilyä, jossa ei oikeasti saada mitään aikaan. Myös kommentti "parista powerpointista, sähköpostista ja palaverista" oli vastaus kommenttiin, jossa epäiltiin, voiko mitään työtä oikeasti tehdä etänä - se ikään kuin vahvisti ajatuksen siitä, että eipä sillä tavalla mitään oikeasti tärkeää voi saada aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai millä perusteella? Ei ne voi sanoa että olen nyt kellottanut sinua, ja puoleen tuntiin et ole ostanut mitään. Tollasestahan tulis kauhea haloo, ja kahvila sais vaan paskaa niskaan. Kyllähän työntekijöiden pitää kuitenkin asiakaspalveluhenkisiä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen sohvalla makuuasennossa telkkaria samalla katsellen. En tiedä miksei onnistuisi kahvilastakin käsin.
onko tuosta sinun "työstä" hyötyä jollekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai millä perusteella? Ei ne voi sanoa että olen nyt kellottanut sinua, ja puoleen tuntiin et ole ostanut mitään. Tollasestahan tulis kauhea haloo, ja kahvila sais vaan paskaa niskaan. Kyllähän työntekijöiden pitää kuitenkin asiakaspalveluhenkisiä olla.
Tarkoitin, että jos asiakas ei ole ostanut mitään, hänet ohjataan kyllä joko tiskille tai ulos kahvilasta. Ja aina ystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että jos asiakas ei ole ostanut mitään, hänet ohjataan kyllä joko tiskille tai ulos kahvilasta. Ja aina ystävällisesti.
Minä tarkoitin tilannetta, jossa on ostettu ehkä yksi kahvikuppi tunti sitten, mutta on jääty varaamaan pöytää läppärityöskentelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tarkoitin tilannetta, jossa on ostettu ehkä yksi kahvikuppi tunti sitten, mutta on jääty varaamaan pöytää läppärityöskentelyyn.
Ja minä vastasin ihmiselle joka sanoi, että kahvilassa oli nuoria miehiä tekemässä töitä, jotka vaikuttivat siltä että eivät olleet ostaneet mitään.
Kahvila menettää siinä aika paljon, jos parhaimpaan lounasaikaan pöydät on täynnä "etätyöntekijöitä". Siinä viedään rahat sitten sellaiseen paikkaan, jonne mahtuu syömään.
Useimmiten molemmat mahtuu joukkoon, sekä lounastajat että etätyöntekijät. Ja monesti myös etätyöntekijät ostavat muutakin kuin kahvia.
Pitääkin ruveta varaamaan tavaroillaan useamman hengen pöytä juuri lounasaikaan ja nostaa kahvikuppia kun tädit paheksuu.
Kaikista paras olisi jos valittaisi vielä jollekin esihenkilölle, joka sitten asettuisi asiakkaan puolelle. "Yrittäkääs nyt asiakkaan mieliksi tehdä niitä hommia hiljempaa! Hän on meidän kahvila vakio ja VIP asiakas".
Helvetin pihit kahvikuppi istujat ottavat paikan moneksi tunniksi ja vielä valittavat.Jokainen kahvila saisi ottaa tuntimaksun näiltä piheiltä kahvikupin ostajilta. Merkillistä omatomintaa ilman huomioon ottoa että firma tarvii kaikki pöydät asiakkaille .........
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin ruveta varaamaan tavaroillaan useamman hengen pöytä juuri lounasaikaan ja nostaa kahvikuppia kun tädit paheksuu.
Minun lounasravintolassa ei istuttu kahvikupin kanssa . Ei todellakaan. Pysy kotonas.
Kaada kahvit läppärille ja lätki turpaan. Osaa olla tulematta toisen kerran.