Kun asiakas tulee kahvilaan tekemään etätöitä.
Ja sitten valittaa kun kuuluu ääniä kun teemme töitä. Halusi kuulemma tehdä rauhassa etähommia. On nämä sankarit vaan aina yhtä hauskoja.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaista etätyötä ole, jota voi kahvilassa tehdä. Se joka muuta väittää, valehtelee.
Itse olen joskus esim. koodaillut kahvilassa. Vain poikkeustapauksessa tosin, lähinnä jos mun kotona on menossa kotisiivous ja täytyy olla muutama tunti pois jaloista. Kirjastossa myös yms.
Kahviloissa istuu myös äijäkerhoja. Kahvin ja pullan kanssa istutaan tunteja. Raahataan pöytiä yhteen että kulkuväylät tukkeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaista etätyötä ole, jota voi kahvilassa tehdä. Se joka muuta väittää, valehtelee.
Maailma on täynnä töitä, joiden konkreettisimmat saavutukset on pari powerpointia, pari sähköpostia ja pariin palaveriin osallistuminen.
Minä olen kääntäjä. Nykyään kaikki tarvittavat sanakirjat ja aineistot ovat netissä, joten tietokone on ainoa työkaluni. Pidän käännettyä tekstiä ihan konkreettisena saavutuksena, vaikkei sen aikaansaaminen edellytäkään toimistolla istumista.
Muutama vuosi sitten eräs verkostomarkkinointia harjoittava ihminen tuli kahvilaan, ja sanoi että hän pitää täällä esittelytilaisuuden tuotteistaan, ja vaati samalla että kahvilaan ei saa päästää muita kuin hänen asiakkaitaan. Tuollaisesta ei oltu sovittu etukäteen, joten tämä bisneslady sai lähteä muualle pitämään tilaisuuttaan.
Se on olevinaan jotenkin hienoa!
Pari vuotta sitten, kun pahimpia rajoituksia purettiin, meille töitä tehnyt konsultti oikein hehkutti, että hän on nyt ekaa kertaa puoleen vuoteen LOUNASKAHVILASSA tekemässä töitä. Siellä se sitten mussutuksen keskellä kertoili MEIDÄN asioitamme puolelle kahvilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen sohvalla makuuasennossa telkkaria samalla katsellen. En tiedä miksei onnistuisi kahvilastakin käsin.
Hiukan valehtelin. Osa töistä vaatii kaksi näyttöä ja sen ajan vietän pöydän ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Ameriikoissa sillä yhdellä kahvikupilla sai joitain 3-4 minuuttia "tuoliaikaa".
Jos tarpeeksi moni käyttäytyy tarpeeksi typerästi, niin tällainen rantautuu kyllä suomeenkin.
Ameriikoissa on myös paljon kodittomia, joita varten tällaiset säännöt pääasiassa ovat.
Voi olla kahviloilla aika korkea kynnys ruveta ajamaan noita poiskaan, kun sitten ne itkee somessa ja aikaansaa jonkun boikotin tms.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä taitaa olla Troll Cafe Porvoosta. Ei noin tyhmää asiakasta voi edes olla.
No kyllä voi olla:D Mun olisi tehnyt mieli läimäyttää kädellä otsaani, kun kuulin erään mun tutun tekevän päivittäin etätöitä läheisessä kahvilassa. Kuvittelin kyseistä asiaa tapahtuvan ainoastaan elokuvissa:D
Kahvilanpitäjänä toivotan kyllä etätyöläiset tervetulleeksi. Tilaavatkin usein useamman kupin, eivätkä mitenkään "vie tilaa muilta maksavilta asiakkailta". Ihan samalla tavalla sen tilan "vie" ne kaksi ihmistä, jotka tulevat pariksi tunniksi kahville ja juttelemaan. Eli kummassakin tapauksessa henkilö viettää aikaa kahvilassa ja maksaa kahvinsa.
Vierailija kirjoitti:
Se on olevinaan jotenkin hienoa!
Pari vuotta sitten, kun pahimpia rajoituksia purettiin, meille töitä tehnyt konsultti oikein hehkutti, että hän on nyt ekaa kertaa puoleen vuoteen LOUNASKAHVILASSA tekemässä töitä. Siellä se sitten mussutuksen keskellä kertoili MEIDÄN asioitamme puolelle kahvilalle.
Kannattaa vaatia työtilojen tarkka auditointi ja myös dokumentointi tietoturvasta konsulteilta. Nämä sopimukseen ja tarkkaan valvontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä taitaa olla Troll Cafe Porvoosta. Ei noin tyhmää asiakasta voi edes olla.
No kyllä voi olla:D Mun olisi tehnyt mieli läimäyttää kädellä otsaani, kun kuulin erään mun tutun tekevän päivittäin etätöitä läheisessä kahvilassa. Kuvittelin kyseistä asiaa tapahtuvan ainoastaan elokuvissa:D
Näinpä minäkin erään tekemässä etätöitä kirjaston lastenosastolla, siellä on pari pöytää missä lapset saa lukea lehtiä ja syödä eväitä. Kirjastossa olisi hiljainenkin lukutila ja lehtilukusali mutta ei, pakko saada näpytellä juuri siellä lastenosastolla koska "vieressä on kivan valoisa ikkuna" :'D
Vierailija kirjoitti:
Kahvilanpitäjänä toivotan kyllä etätyöläiset tervetulleeksi. Tilaavatkin usein useamman kupin, eivätkä mitenkään "vie tilaa muilta maksavilta asiakkailta". Ihan samalla tavalla sen tilan "vie" ne kaksi ihmistä, jotka tulevat pariksi tunniksi kahville ja juttelemaan. Eli kummassakin tapauksessa henkilö viettää aikaa kahvilassa ja maksaa kahvinsa.
Kyllä mutta ei tarvitse valittaa äänistä.
ABC-asemat on yleensä hyviä etähommille, kun käy pienemmällä paikkakunnalla. Yleensä hyvä parkkipaikka, voi juoda kahvia tms. tai syödä jotain, puhelimen/läppärin saa laturiin ja yleensä tilaa on riittävästi. Työhöni kuuluvien asiakaskäyntien välillä helppo käydä tekemässä muistiinpanot, hoitaa sähköpostit jne.
Vierailija kirjoitti:
Käske menemään kirjastoon.
Hyvä huomio, josta tulee mieleen, että raja kahvilan ja kirjaston välillä on hämärtynyt nykyään.
Tätä samaa tekee opiskelijatkin. Vievät paikat maksavilta asiakkailta ja notkuvat tuntitolkulla nenä läppärissä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
No, olen minä nähnyt työhaastattelun urheiluhallin kahviossa, joten kait joku voisi kuvitella tekevänsä koko työpäivänsä jossain kahviossa, jos ei ole kovaa ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa tekee opiskelijatkin. Vievät paikat maksavilta asiakkailta ja notkuvat tuntitolkulla nenä läppärissä kiinni.
Etenkin kun useamman oppilaitoksessa on oma kahvila. Rajallisesti se on auki, mutta miksei siellä voisi tehdä esim. hyppytuntien aikana koulujuttuja? Omassa AMK:ssa on myös kirjasto, se on myöhään auki ja siellä ollut rauhallisempaa tehdä erilaisia tehtäviä kuin missään muualla. Yleensä pientä purtavaa on saanut olla mukana. Näitäkin kannattaa hyödyntää.
Ameriikoissa sillä yhdellä kahvikupilla sai joitain 3-4 minuuttia "tuoliaikaa".
Jos tarpeeksi moni käyttäytyy tarpeeksi typerästi, niin tällainen rantautuu kyllä suomeenkin.