ERONNEET: Miten usein exät ovat lasten asioissa yhteydessä lasten toiseen vanhempaan lasten ollessa jo isoja?
Miehen ex on koko ajan (päivittäin!) yhteydessä mun mieheeni vaikka lapset on jo isoja teinejä! Kerrotaan onko lapsi mennyt kouluun vai ei. Onko nyt nuhaa vai ei. Älä anna rahaa/anna rahaa. Osta sille se taikka tämä.. älä vaadi siltä sitä tai tätä tai ehdottomasti tee sitä tai tätä.. Voi luoja! Koska tuo napanuora katkeaa kun lapsi alkaa olla hiljalleen jo aikuinen!? Eikö nyt jotkut pikkunuhat voi antaa olla vain omana tietona? Pitääkö IHAN KAIKESTA ilmoittaa tai kysyä lupa, että "onko sun pulesta ok, jos teini yöpyy kaverillaan?" Eikö se oo sen ratkaistavissa jonka luona se teini kulloinkin on??
Miltä kuulostaa? Eikö exästä oo päästy yli jos joka päivä pitää lasten nimissä vaihtaa kuulumisia?
Kommentit (70)
Omat lapseni olivat teinejä, kun erosin enkä ole halunnut olla exän kanssa tekemisissä.
Minulla on nyt miesystävä, jolla on aikuiset lapset, mutta jolla on myös lapsenlapsia. Itsellä ongelma on se, että miesystävä on hyvissä väleissä exänsä kanssa ja ovat yhdessä isovanhempia. Soittelevat keskenään, menevät samalla kyydillä lapsenlapsen syntymäpäiville ja tapaavat joskus toistensa luona. Kyllä olen mustasukkainen ja ulkopuolinen. Olen siitä miesystävälle puhunutkin. Hän pitää suhdettaan exään normaalina, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko mustasukkainen vai miksi tää sua harmittaa?
Mä kyllä henkilökohtaisesti ymmärrän aloittajaa.
Itse olin niin onnellinen, kun lapset täyttivät 18 ja sain katkaista melkein voi sanoa kaikki välini heidän isäänsä. Ihan mahtavaa, nyt lapset jo yli 30 vuotiaita.
Sama täällä! Enää 4v, ja siihen loppuu kertakaikkiaan kaikki yhteydenpito. Myös puhelinnumero vaihtuu uuteen, ja lapsille tulee täyskielto antaa sitä kenellekään!
Viimeaikoina on oltu päivittäin kun on stressaavaa aikaa ja säätöä lasten kanssa. Onneksi exäni nyxä on ihan mahtava plussavanhempi ja on ottanut hoitaakseen juttuja jotta asiat sujuu. Me oltais exän kanssa luultavasti vain hakattu päätämme seinään ja tapeltu niistä. Välillä mietin että jos exäni olisi vielä edellisen exänsä kanssa niin oltaisiin hullujenhuoneella kaikki. Välillä tuntuu että exän nyxä on ainoa oikeasti aikuinen tässä porukassa enkä edes tiedä miten pystyn ilmaisemaan kiitollisuuttani. Että olet joko osa ratkaisua tai osa ongelmaa ap.
Keskimäärin kuukausittain. Elämä sujuu tasaisesti eikä ole mitään päätöksentekoa vaativia asioita. Kumpikin osaa hoitaa lapsen asiat omalla vuorollaan ja osaa lukea lasta koskevat tiedot ihan itse. Kasvatusperiaatteet ovat yhteneväiset, joten niitä ei tarvitse veivata. Hankinnat tekee lähivanhempi, joten selkeää sekin.
Vierailija kirjoitti:
Että olet joko osa ratkaisua tai osa ongelmaa ap.
Njää. Minä olen mieheni vaimo, ja pidän hänen puoliaan, koska olen valinnut miehen joka on tolkuissaan. Joten jos exällään on jotain mussuttamista, niin katselkoon peiliin, en ole osa hänen ongelmiaan, enkä ratkaisu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njää. Minä olen mieheni vaimo, ja pidän hänen puoliaan, koska olen valinnut miehen joka on tolkuissaan. Joten jos exällään on jotain mussuttamista, niin katselkoon peiliin, en ole osa hänen ongelmiaan, enkä ratkaisu niihin.
Ei sun mies kauhean tolkuissaan ole jos tarvitsee itselleen äitiä puolustamaan kuvitteellisilta vihollisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun mies kauhean tolkuissaan ole jos tarvitsee itselleen äitiä puolustamaan kuvitteellisilta vihollisilta.
Äitis ei ollut tolkuissaan kun sua teki.
Miehesi ap on se, jonka ne rajat pitää vetää. Mulla ex soitteli ja viestittelu aluksi päivittäin. Odotti, että mä käyn hänen viikoillaan edelleen tekemässä ne asiat, jotka tein kun oltiin parisuhteessa.
Esim. jos lapsen pyörästä puhkesi kumi, soitti mua sitä korjaamaan. Rautalangasta sai vääntää, että 1) opettele itse tai 2) pyörähuolto on keksitty. Kuuluu sarjaan asioita, jotka se jolla lapsiviikko, hoitaa ihan itse.
Tarkoitat varmaan ettei ota ihmistä joka on ollut yhdynnässä joskus toisen ihmisen kanssa.