Vuokrani on 895e/kk, sähkölasku lokakuusta alkaen 110e/kk, Kela maksaa nämä ja perustoimeentulotuen osan 530e. Yhteensä siis 1535e "netto". Lisäksi lääkäri/hammaslääkärikulut maksetaan ja lääkkeet...Tarjotut työt jotain 11e/h
Pääsen siis joka kuukausi efektiiviseen noin 1600e nettotuloon kelan tuilla, jos ajattelee että minun pitäisi sama tienata töistä.
11e/tunti palkasta ei taida jäädä edes tuota 1600e nettoa verojen jälkeen...
Mitä te tekisitte minun tilanteessani? Töihin meno ei vain kannata?
M34
Kommentit (184)
Unohdit kirjoittaa kela toimetulotukena hyväksyy julkisen puoelen hammaslääkäri laskun kuin julkisen puolen sairailaan maksut tai plk.maksu: Toimetulotuessa!Maksu sitoomuksen apteekin SV lääkeitä varten.
Mielestäni työ kannattaa vaikka alkuun saisikin huonompaa palkkaa. Kun saa työelämään kontakteja niin voi päästä hyville ansioille tulevaisuudessa.
Työssä käydessä vaihtaisin kyllä edullisempaan asuntoon. Luultavasti saisit kyllä asumistukea vielä palkan lisäksi. Sen voi kelan laskurilla laskea kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa tää sama aloitus jonkun persaukisen 500e kuukausituloista. Sä saat tasan 530e jee. En paljoa keulis noilla tuloilla. Kyllä töistä jää aina enempi.
Käyttöön jäävä raha on 530e/kk, kyllä...Mutta Jos menisin töihin, niin minun pitäisi itse maksaa vuokra, sähkölasku ja kaikki muut kulut, mukaan lukien työmatkakulut.
Niillä päästään siis siihen että pitäisi olla joku 1700e netto jotta pääsisin edes omilleni.ap
Pienituloisena saisit edelleen asumistukea ja sähköön voisit hakea harkinnanvaraista. Jäisi varmasti enemmän käteen.
Se on sit eri asia että miksi tehdä töitä, jos tuo 530€ riittää eikä tylsistytä.
Noi 11€ työt on sellaista paskaa ettei niitä kannata tehdä kuin ihan tilapäistarpeeseen. Jatka samalla mallilla ja yritä löytää joku työ joka edes etäisesti voisi kiinnostaa.
Jotkut pelisäännöt pitäisi olla asumistuen saamiselle, ettei sitä saa maailman tappiin saakka kalliisiin asuntoihin, vaan jos vuokra on niin kallis, ettei sitä ole varaa maksaa, niin silloin pitää muuttaa halvempaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli. Älkää vastatko näille.
Millä perusteella trolli?
Yritän etsiä järkevää ulospääsyä tästä tilanteesta.
ap
Mistä tilanteesta? Sua siis tilanteesi risoo? No sit tietysti töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni työ kannattaa vaikka alkuun saisikin huonompaa palkkaa. Kun saa työelämään kontakteja niin voi päästä hyville ansioille tulevaisuudessa.
Työssä käydessä vaihtaisin kyllä edullisempaan asuntoon. Luultavasti saisit kyllä asumistukea vielä palkan lisäksi. Sen voi kelan laskurilla laskea kuinka paljon.
Oletko työelämässä itse?
Vierailija kirjoitti:
Unohdit kirjoittaa kela toimetulotukena hyväksyy julkisen puoelen hammaslääkäri laskun kuin julkisen puolen sairailaan maksut tai plk.maksu: Toimetulotuessa!Maksu sitoomuksen apteekin SV lääkeitä varten.
Kyllä tämä on tiedossa...Olin tänäkin vuonna kerran sairaalassa sänkypotilaana hetken.
ap
Vierailija kirjoitti:
Näin se oli. 80 LUVULLA!
Mulla on työkyvyttömyyseläke 1400. Töissä sain netto palkkaa 1900. eli 500€ enemmän. Alalla olisi vaadittu autoa joka olisi syönyt tuon 500 eli mitään ei olisi jäänyt käteen. Lopetin hommat ja nyt syljen kattoon eläkeläisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli. Älkää vastatko näille.
Millä perusteella trolli?
Yritän etsiä järkevää ulospääsyä tästä tilanteesta.
ap
Mistä tilanteesta? Sua siis tilanteesi risoo? No sit tietysti töihin.
Menisin heti töihin, mutta tuolla 11e/h palkalla tulisi vain jopa taloudellisesti takkiin.
Eikä nuo työtkään ole niitä kiinnostavimpia tai terveellisimpiä.
ap
Ei muuta kuin takuueläkettä odottelemaan. Tosin 30 vuodessa voi tulla muutama passitus kuntouttavaan työtoimintaan, mutta mitäpä sitä ei takuueläkkeen takia tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa tää sama aloitus jonkun persaukisen 500e kuukausituloista. Sä saat tasan 530e jee. En paljoa keulis noilla tuloilla. Kyllä töistä jää aina enempi.
Käyttöön jäävä raha on 530e/kk, kyllä...Mutta Jos menisin töihin, niin minun pitäisi itse maksaa vuokra, sähkölasku ja kaikki muut kulut, mukaan lukien työmatkakulut.
Niillä päästään siis siihen että pitäisi olla joku 1700e netto jotta pääsisin edes omilleni.ap
Hauska sanavalinta tuo "omilleni". Nythän sä elät meidän muiden omilla etkä omillasi. Jos kävisit töissä, niin jokainen euro olisi omaasi.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi harhainen joka luulee että vielä 2020-luvulla juoksupojasta ylennytään johtajaksi saman firman sisällä.
Christiiina kirjoitti:
Jotkut pelisäännöt pitäisi olla asumistuen saamiselle, ettei sitä saa maailman tappiin saakka kalliisiin asuntoihin, vaan jos vuokra on niin kallis, ettei sitä ole varaa maksaa, niin silloin pitää muuttaa halvempaan asuntoon.
Asumistuen määrä tulee juuri asunnon sijainnin, kunnon, koon, ja iän mukaan. Eli jos muuttaa korpee asumaan tuki on pienempi eli plus miinus nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä käydessä vaihtaisin kyllä edullisempaan asuntoon. Luultavasti saisit kyllä asumistukea vielä palkan lisäksi. Sen voi kelan laskurilla laskea kuinka paljon.Taas yksi harhainen joka luulee että vielä 2020-luvulla juoksupojasta ylennytään johtajaksi saman firman sisällä.
Boomerit elää 70-80 lukua.
Luettuanne ajatuksella avauksen, niin avaaja kuin useimmat kommentoijatkin, te varmasti ymmärrätte, miksi Suomella menee niin huonosti. Me, jotka suunnilleen samansuuruisien nettotyötulojemme ohessa joudumme omien menojemme lisäksi veroina maksamaan nuo teidän ilmaiseksi saamanne rahat, emme taas puolestamme ymmärrä lainkaan teikäläisiä. En viitsi tässä nyt kertoa, miksi tekisi mieli teitä kutsua.
En ymmärrä miksi tämä olisi trollailua. Keskustelua herättävää tosiasiaa kyllä.
Ei minulla ole mitään järkeä jatkaa asumista mieheni kanssa yhdessä, koska joudun koko ajan olemaan käsi ojossa hänelle. Tästä johtuen sekä hänen menonsa ovat kanssani suuremmat kuin yksin, että minun tuloni pienemmät kuin yksin asuessa. Ymmärrän että yhteiskunta säästää minun ja mieheni kustannuksella, mutta tämä ei ole oikein meitä kahta kohtaan. Valitsen mieluummin hyvän meille.
Vierailija kirjoitti:
Luettuanne ajatuksella avauksen, niin avaaja kuin useimmat kommentoijatkin, te varmasti ymmärrätte, miksi Suomella menee niin huonosti. Me, jotka suunnilleen samansuuruisien nettotyötulojemme ohessa joudumme omien menojemme lisäksi veroina maksamaan nuo teidän ilmaiseksi saamanne rahat, emme taas puolestamme ymmärrä lainkaan teikäläisiä. En viitsi tässä nyt kertoa, miksi tekisi mieli teitä kutsua.
Juuri tämän takia näitä ketjuja avataan: jotta lietsottaisiin kansalaisten vastakkainasettelua. Sama tyyppi on kirjoitellut tänne ennenkin. Kela ei maksa tuollaisia vuokria.
Järkevä ulospääsy: poistu palstalta ja sulje selain.