Vuokrani on 895e/kk, sähkölasku lokakuusta alkaen 110e/kk, Kela maksaa nämä ja perustoimeentulotuen osan 530e. Yhteensä siis 1535e "netto". Lisäksi lääkäri/hammaslääkärikulut maksetaan ja lääkkeet...Tarjotut työt jotain 11e/h
Pääsen siis joka kuukausi efektiiviseen noin 1600e nettotuloon kelan tuilla, jos ajattelee että minun pitäisi sama tienata töistä.
11e/tunti palkasta ei taida jäädä edes tuota 1600e nettoa verojen jälkeen...
Mitä te tekisitte minun tilanteessani? Töihin meno ei vain kannata?
M34
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen sosiaalietuuksia on mahdollista leikata paljonkin. Asumistuet jatkossa myös vaan opiskelijoille. Ei tuilla elävän kuulu asua 900e/kk kämpässä.
Älä usko aloitusta. Tuilla asuva saa asua vaikka 2000€ asunnossa mutta tuet lasketaan maksimi vuokran mukaan joka olisi tuossa tapauksessa 800€ eli asumistukea tulisi sellaiset 500€ ja muita tukia maksimissaan 1000€ kokonais tulot 1500 ja pakolliset menot vähintään 1400€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettuanne ajatuksella avauksen, niin avaaja kuin useimmat kommentoijatkin, te varmasti ymmärrätte, miksi Suomella menee niin huonosti. Me, jotka suunnilleen samansuuruisien nettotyötulojemme ohessa joudumme omien menojemme lisäksi veroina maksamaan nuo teidän ilmaiseksi saamanne rahat, emme taas puolestamme ymmärrä lainkaan teikäläisiä. En viitsi tässä nyt kertoa, miksi tekisi mieli teitä kutsua.
Kerrohan siis mitä tulisi tehdä minun? En pysty tekemään kokopäivätyötä, mutta en saa eläkettäkään. En siis tule saamaan koskaan mitään palkkaa juurikaan, ja jokaisesta 300€ ylittävästä palkkaroposesta aletaan vähentämään toisesta päästä tukea, joten en voi ikinä palkkatöissä tienata kuin tietyn verran.
Tämän lisäksi en saa mitään tukea mihinkään mistään, vaan joka ikisen lääkärimaksun ja lääkkeen maksan itse. Joka kuukausi tili on 300€ miinuksella, tai olisi, jollei mieheni palkasta maksettaisi kaikkea.
Minun on aivan turha mennä töihin koska sitten tarvitsen auton, ja tulot ovat silti n.600€/kk. Mitä siis pitäisi mielestäsi tehdä?
Muuta soluasuntoon!
Kannatetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettuanne ajatuksella avauksen, niin avaaja kuin useimmat kommentoijatkin, te varmasti ymmärrätte, miksi Suomella menee niin huonosti. Me, jotka suunnilleen samansuuruisien nettotyötulojemme ohessa joudumme omien menojemme lisäksi veroina maksamaan nuo teidän ilmaiseksi saamanne rahat, emme taas puolestamme ymmärrä lainkaan teikäläisiä. En viitsi tässä nyt kertoa, miksi tekisi mieli teitä kutsua.
Kerrohan siis mitä tulisi tehdä minun? En pysty tekemään kokopäivätyötä, mutta en saa eläkettäkään. En siis tule saamaan koskaan mitään palkkaa juurikaan, ja jokaisesta 300€ ylittävästä palkkaroposesta aletaan vähentämään toisesta päästä tukea, joten en voi ikinä palkkatöissä tienata kuin tietyn verran.
Tämän lisäksi en saa mitään tukea mihinkään mistään, vaan joka ikisen lääkärimaksun ja lääkkeen maksan itse. Joka kuukausi tili on 300€ miinuksella, tai olisi, jollei mieheni palkasta maksettaisi kaikkea.
Minun on aivan turha mennä töihin koska sitten tarvitsen auton, ja tulot ovat silti n.600€/kk. Mitä siis pitäisi mielestäsi tehdä?
Muuta soluasuntoon!
Vaikuttaa siten että asumistuki pienenee eli plus miinus nolla
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy nyt aluksi vaikka paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala trollailemaan vauva-palstalla!
Toivottavasti seuraava hallitus puuttuu kannustin loukkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Jotkut pelisäännöt pitäisi olla asumistuen saamiselle, ettei sitä saa maailman tappiin saakka kalliisiin asuntoihin, vaan jos vuokra on niin kallis, ettei sitä ole varaa maksaa, niin silloin pitää muuttaa halvempaan asuntoon.
Asumistuen määrä tulee juuri asunnon sijainnin, kunnon, koon, ja iän mukaan. Eli jos muuttaa korpee asumaan tuki on pienempi eli plus miinus nolla.
Siksi se systeemi pitäisi muuttaa. Työtön ja rahaton ei tarvitse asuntoa Helsingin Punavuoresta Kelan piikkiin.
Eli jatkossa kaikki työttömät asumaan jonnekin korpeen?
kyllä
Tätä kutsutaan kansallissosialismiksi.
Vierailija kirjoitti:
Trolli. Älkää vastatko näille.
Vaalit tulossa. Työttömien syyllistys alkaa kuten aina vaalien alla. Pian on media taas täynnä Skeittari-Juusoja ja yksinhuoltajia ruhtinaallisine tukineen. Näin saadaan kansa vihaamaan sosiaalitukien nauttijia.
Tässä, kuten näissä jutuissa on yleensä aina jotain hämärää. Annetaan ymmärtää, että mm. Kela maksaa vuokrat sellaisenaan ja kaikkien muiden tukien lisäksi henkilö saa vielä toimeentulotuen perusosan sellaisenaan. Kela ei maksa kenenkään vuokraa sellaisenaan. Asumistukea saa tietyin kriteerein, harvoin se kattaa isoakaan osaa vuokrasta. Loput vuokrasta maksetaan työttömyyspäivärahasta, kuten myös muu eläminen: ruoka ja laskut. Toimeentulotuen normit ovat tiukat. Perusosa tällä hetkellä esim. yksineläjälle on 532,97 e/kk. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että tämän summan saa kaikkien muiden tukiensa päälle, vaan vaan kaikki tuet laskelmassa miinustavat sitä. Viivan alle plussaa saattaa jäädä nolla tai hyvin vähän siitä huolimatta, että on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele noita toisia. Äänestä perussuomalaisia. Se on omaksi parhaaksesi.
Miksi mitään työllistämistoimenpiteitä ei kohdisteta työnantajiin?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti seuraava hallitus puuttuu kannustin loukkuihin.
Järkevin ratkaisu on että lopetetaan opintolainat. Eläkeläiset, työttömät ja opiskelijat saa minimissään 2000€ ja se sidotaan indeksiin. Tämä ajaisi työnantajat nostamaan palkkoja.
KELA. EI. MAKSA. TUOLLAISIA. VUOKRIA. PISTE.
Leikkeistä hitsatuiksi tuotteiksi.
Turppa.fi
Ei muuta kuin takuueläkettä odottelemaan. Tosin 30 vuodessa voi tulla muutama passitus kuntouttavaan työtoimintaan, mutta mitäpä sitä ei takuueläkkeen takia tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Mun vuokra on 840€ Kela maksaa eläkkeensaajan asumistuki maksimin eli 543€ Loput lähtee ruokarahoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin takuueläkettä odottelemaan. Tosin 30 vuodessa voi tulla muutama passitus kuntouttavaan työtoimintaan, mutta mitäpä sitä ei takuueläkkeen takia tekisi.
Hei mitä hittoa?? Joku varasti kommenttini! Mihin tämä maailma oikein on menossa? Eikö sinulla ole yhtään mielikuvitusta? Oletko trolli tai jotain?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mitä hittoa?? Joku varasti kommenttini! Mihin tämä maailma oikein on menossa? Eikö sinulla ole yhtään mielikuvitusta? Oletko trolli tai jotain?!
Ap tod näk
No niin, eli mistä tästä pelleilystä jäi käteen? Ainakin opimme, että jos palstaa valvoo tekoäly, niin se ei ole kovin hyvä havaitsemaan spammia...
Ap valehtelee niin että korvat heiluu.