Arvonlisävero nousee 1.9 alkaen 25,5%
Alv nousu vaikuttaa kaikkiin hintoihin.
Aiotko pehmentää muutosta ostamalla varastoon jotakin ennen sitä? Itse aikaistin iphonen ostoa.
Kommentit (20)
Kaikkihan siinä nousee, niin ruuan bensiinin kuin sähkönkin hinta. Muutos on toisaalta aika mitätön vaikka kerrannaisvaikutukset ovatkin melko suuret kansallisella tasolla. Eihä tuo lopulta ole kuin puolitoista euroa jokaisesta kulutetusta satasesta.
Olen jo ostanut varastoon. Tuo on iso prosentti kun hinta alkaa kertautua.
Järkevämpää tuo olisi ollut leikata työttömyystuista tai lapsilisistä. Suurimmilta tukien saajilta jotka eniten valtion taloutta rasittavatkin.
Ei se noin paljon nouse, vaan se on sen nousun jälkeen yhteensä tuon 25 prosenttia.
Jos meinaa ostaa uuden 100000 auton niin kannattaa tehdä se nyt
Kuinka paljon se tällä hetkellä on?
Vierailija kirjoitti:
Päivämäärä kirjoitetaan 1.9.
Nerokas kommentti 👍
Kova on nousu jos alv nousee 25,5%.
Tajuatteko yhtään mitä tämä 1,5% nosto tarkoittaa? Jos se hikinen iphone pitää ostaa niin voin kertoa, että ei se montaa euroa tee loppusummaan ja yrittäjänähän tämänkin saa takaisin
Tuohan tarkoittaa sitten sitä että vähennän vastaavasti vähemmän tärkeitten tavaroitten ja palveluitten ostamista ensimmisesrä syyskuuta alkaen. On niitä vielä mistä vähentää.
Vaikuttaa niin moneen asiaan, että vaikutus kantautuu kyllä vaikuttavaksi jokaisen kukkaroon.
Vierailija kirjoitti:
17.5%
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa niin moneen asiaan, että vaikutus kantautuu kyllä vaikuttavaksi jokaisen kukkaroon.
Niin, ajattele: satasen ostoksessa melkein euron.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan siinä nousee, niin ruuan bensiinin kuin sähkönkin hinta. Muutos on toisaalta aika mitätön vaikka kerrannaisvaikutukset ovatkin melko suuret kansallisella tasolla. Eihä tuo lopulta ole kuin puolitoista euroa jokaisesta kulutetusta satasesta.
Ei ole puoltatoista euroa vaan alle euron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17.5%
nyt: 24%
1.9.: 25,5%
Käytännössä ei tunnu missään kun elän toimeentulotuella ja työttömyyskorvauksella niin ei se minun rahoistani ole käytännössä pois vaan valtion. Valtio antaa ensin verorahojaan minulle ja sitten verottavaa siitä itselleen vähän takaisin. Silti minä saan rahaa tekemättä yhtään mitään sen eteen.👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole puoltatoista euroa vaan alle euron.
häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17.5%
Tässä kommentissa kiteytyy keskimääräisen palstalaisen tietämys.
Nehän muuttuu kaikki tuohon 25,5% veroon. Elintarvikkeiden alv on nyt 14% ja muuttuu nyt tuohon 25,5%.
Ei sekään mitenkään paljoa silti ole, mutta kuitenkin. Lisää tasa-arvoisuutta kun kaikki osallistuvat talkoisiin.
No en todellakaan noin merkityksettömän prosentin vuoksi.