Meikkaamisen lopettaneet
Olen 35 ja meikannut teinistä asti. Meikkityyli ja meikin määrä on toki matkan varrella muuttunut.
Silti identiteettini on vahvasti meikkaavan. En halua kulkea ihmisten ilmoilla ilman, vaikka toki kaupassa käydessäni joskus olenkin niin tehnyt. Esim. töihin en ole koskaan mennyt ilman. Jotenkin minua nolottaisi näyttää työkavereille, kuinka eri näköinen olen ilman meikkiä. Olen ilman meikkiä tosi valju, ja ihmiset jotka ovat nähneet minut ainoastan meikattuna, ovat luulleet minun olevan meikitön. En siis meikkaa raskaasti, mutta kuitenkin niin, että eron huomaa. Saan meikistä edes jonkinlaiset piirteet.
Nyt olen parisuhteessa miehen kanssa, joka pitää minusta ilman meikkiä (uskomatonta mutta totta) ja alkanut miettiä, pitäisikö vihdoin vaan antaa naaman olla sitä mitä se on. Ei ole omaan silmään mikään ihastuttava näky ja koska tykkään värikkäistä vaatteista, tuntuu että meikitön naama ei oikein sovi sellaisiin vaatteisiin.
En siis todellakaan tiedä, mitä tekisin :D Kuulostaa typerältä "ongelmalta", mutta näköjään se on nyt muodostunut vähän niin kuin sellaiseksi.
Olen kai jossain murrosvaiheessa. Tavallaan haluaisin vihdoin vaan antaa itseni olla epätäydellinen oma itseni, mutta toisaalta taas uskon jääväni kaipaamaan meikattuja kasvojani. Ne ovat kuitenkin olleet niin iso osa minua..
Miten näin tyhmä juttu voi olla näin iso omassa päässäni?
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia/ajatuksia meikkaamisen lopettamisesta.
Sama täällä, värjäytän ja muotoilutan ammattilaisella kulmakarvani noin kuukauden välein, joten niille ei tarvitse tehdä oikeastaan mitään siinä välissä. Rpusiväriä laitan joskus jos laitan, esimerkiksi tänään en laittanut, vaan aamulla vain pesin naamani, laitoin hieman rasvaa ja menoksi. Kukaan ei kysele tai ihmettele koskaan meikittömyyttäni ihan siinä missä minäkään en hölmistele muiden naamoja.
Työskentelen vanhusten kanssa ja he eivät ole ikinä sanoneet mitään naamastani. Olen ennenkin sanonut tämän, mutta hymy on se juttu, millä saa naaman kuin naaman loistamaan, ei meikki.