Meikkaamisen lopettaneet
Olen 35 ja meikannut teinistä asti. Meikkityyli ja meikin määrä on toki matkan varrella muuttunut.
Silti identiteettini on vahvasti meikkaavan. En halua kulkea ihmisten ilmoilla ilman, vaikka toki kaupassa käydessäni joskus olenkin niin tehnyt. Esim. töihin en ole koskaan mennyt ilman. Jotenkin minua nolottaisi näyttää työkavereille, kuinka eri näköinen olen ilman meikkiä. Olen ilman meikkiä tosi valju, ja ihmiset jotka ovat nähneet minut ainoastan meikattuna, ovat luulleet minun olevan meikitön. En siis meikkaa raskaasti, mutta kuitenkin niin, että eron huomaa. Saan meikistä edes jonkinlaiset piirteet.
Nyt olen parisuhteessa miehen kanssa, joka pitää minusta ilman meikkiä (uskomatonta mutta totta) ja alkanut miettiä, pitäisikö vihdoin vaan antaa naaman olla sitä mitä se on. Ei ole omaan silmään mikään ihastuttava näky ja koska tykkään värikkäistä vaatteista, tuntuu että meikitön naama ei oikein sovi sellaisiin vaatteisiin.
En siis todellakaan tiedä, mitä tekisin :D Kuulostaa typerältä "ongelmalta", mutta näköjään se on nyt muodostunut vähän niin kuin sellaiseksi.
Olen kai jossain murrosvaiheessa. Tavallaan haluaisin vihdoin vaan antaa itseni olla epätäydellinen oma itseni, mutta toisaalta taas uskon jääväni kaipaamaan meikattuja kasvojani. Ne ovat kuitenkin olleet niin iso osa minua..
Miten näin tyhmä juttu voi olla näin iso omassa päässäni?
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia/ajatuksia meikkaamisen lopettamisesta.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko muu tyyli sellainen tai työnkuva, jossa olisi hyvä olla siisti ja meikattu, jolloin siihen meikkiin menee 30 minuuttia.
En voisi lopettaa meikkaamista ja lähteä asiakastapaamisiin tai puhumaan seminaareihin, koska meikki sekä myös laadukas hillitty tuoksu ovat osa pukeutumistani ja imagoani.
Jos olen kotona, enkä videopalavereissa, niin en meikkaa. Jos lähden ruokakauppaan niin laitan kevyen 5 minuutin meikin.
Meikki siis tilanteen mukaan. Mikä ongelma se on?
Viiden minuutin meikki ruokakauppaan 😂😂😂😂😂😂 onko tääkin niitä naisten "metatöitä"? 😂😂😂😂
Miksi nainen ei saisi näyttää siistiltä kun käy hoitamassa asioita ostareissa, kaupoissa?
Siisti ihminen saa aina paremman palvelun.
Minä olen oikeastaan vasta viime vuosina kiinnostunut meikeistä eli käynyt värianalyysissä, panostanut hiustenhoitoon, hankkinut sopivan sävyisiä meikkejä ihon ja silmien värien perusteella, käynyt elvyttävissä kasvohoidoissa, ottanut kasvoja kohottavat mesolangat leukaan ja poskiin ja botoxia silmien väliin pystyryppyihin, ja olen siis 44v, täytän pian 45 :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaaminen on ihanaa, kasvojen "kanvas" muuttuu iän myötä, muotiin tulee uusia hienoja värejä ja paletteja, meikit muuttuneet muutenkin vähemmän kemikaalisiksi mineraalien myötä jne niin miksi ihmeessä pitäisi lopettaa?
Jos mies sanoo tykkäävänsä meikkaamattomasta naisesta niin siihen on yleensä 3 syytä:
1. Ei halua että muut miehet katsoo laitettua, kaunistautunutta, huoliteltua naistaan
2. On niin pihi ettei halua kustantaa naiselle meikkejä tai mitään muutakaan "ylimääräistä"
3. Nainen on niin huono meikkaamaan (sottapyttymeikki, 80-luvun tyylinen itätyttömeikki, räikeä drag queen meikki tms) että kaikki nauraa hänekke, ja siksi mies yrittää vihjailla että näyttää paremmalta ilman.
Eli sinullekin tärkeintä on rahallinen hyöty miehestä?
Tuo ei ole minun oma kokemus koska maksan omat kosmetikkatuotteeni ja hoitoni eli noin 500 euroa kuukaudessa, kiitos vaan, mutta erään kaverin jonka miehen mielestä ne naisensa "turhat meikki- ja parfyymirahat" voisi laittaa johonkin hänen päättämään harrastukseen, joka siis häntä varten, kuten kalastusvälineisiin.
Ethän sä usko itsekään tohon satuiluusi. 😂😂😂 Jos sä hassaat 500 euroa pelkkään paskaan kuussa, niin mikä ongelma miehen kalastusvälineissä muka olisi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä mua hävettää niin sikana suomalaisissa, tää on Euroopan ainoa maa mikä kansainvälisiä kosmetiikkaketjuja ei kiinnosta kun täällä naiset ei laittaudu. Onneksi on nettikaupat joista saa kaikenlaisia kosmetiikkaihanuuksia ja merkkejä joita ei Suomessa ole eikä varmaan tule.
Naiset laiskottelee eivätkä viitsi sen vertaa panostaa ulkonäön siistimiseen, ja sitten valittavat kun miehet hakevat ulkomailta meikattuja naisia, ja alkavat yleisesti huo*****ttelemaan meikattuja naisia.
Eletään sentään 2020-lukua, ja suomalaisten kaunistautumisfilosofia on kuin suoraan 1950-luvulta! EDELLEEN!!!
Miehet sitä nimittelyä harrastaa.
Suomalaisilla on tekoripsiä ja rakennekynsiä paljon. Kauneusalan yrityksiä on valtavasti. En näe ollenkaan, että meikkaus ja laittautuminen olisi jotenkin vähentynyt. Itse olin teini 90-luvulla Helsingissä ja meikittömyys oli normi. Korkeintaan huulikiiltoa ja ripsiväriä. Vasta lukioaikana meikkaus lisääntyi. Ei siis vain minulla vaan yleisesti. Nykyään jo alakoululaiset meikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko muu tyyli sellainen tai työnkuva, jossa olisi hyvä olla siisti ja meikattu, jolloin siihen meikkiin menee 30 minuuttia.
En voisi lopettaa meikkaamista ja lähteä asiakastapaamisiin tai puhumaan seminaareihin, koska meikki sekä myös laadukas hillitty tuoksu ovat osa pukeutumistani ja imagoani.
Jos olen kotona, enkä videopalavereissa, niin en meikkaa. Jos lähden ruokakauppaan niin laitan kevyen 5 minuutin meikin.
Viiden minuutin meikki ruokakauppaan 😂😂😂😂😂😂 onko tääkin niitä naisten "metatöitä"? 😂😂😂😂
Miksi nainen ei saisi näyttää siistiltä kun käy hoitamassa asioita ostareissa, kaupoissa?
Mitähän palvelua saat ruokakaupassa meikattuna paremmin? Laulaako kassa sulle sen ostoksien loppusumman? 😂😂😂 Millaista palvelua miehet saa ilman meikkiä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mua hävettää niin sikana suomalaisissa, tää on Euroopan ainoa maa mikä kansainvälisiä kosmetiikkaketjuja ei kiinnosta kun täällä naiset ei laittaudu. Onneksi on nettikaupat joista saa kaikenlaisia kosmetiikkaihanuuksia ja merkkejä joita ei Suomessa ole eikä varmaan tule.
Naiset laiskottelee eivätkä viitsi sen vertaa panostaa ulkonäön siistimiseen, ja sitten valittavat kun miehet hakevat ulkomailta meikattuja naisia, ja alkavat yleisesti huo*****ttelemaan meikattuja naisia.
Eletään sentään 2020-lukua, ja suomalaisten kaunistautumisfilosofia on kuin suoraan 1950-luvulta! EDELLEEN!!!
Miehet sitä nimittelyä harrastaa.
Suomalaisilla on tekoripsiä ja rakennekynsiä paljon. Kauneusalan yrityksiä on valtavasti. En näe ollenkaan, että meikkaus ja laittautuminen olisi jotenkin vähentynyt. Itse olin teini 90-luvulla Helsingissä ja meikittömyys oli normi. Korkeintaan huulikiiltoa ja ripsiväriä. Vasta lukioaikana meikkaus lisääntyi. Ei siis vain minulla vaan yleisesti. Nykyään jo alakoululaiset meikkaa.
Luepas tätä palstaa ilman miesvihalasejasi. Jokainen julkkiskaunotar on naisten toimesta haukuttu muoviseksi maksulliseksi tällä palstalla
Vierailija kirjoitti:
Naisten copet, sotamaalaukset ja itsepetos. Meikkifirmat kiittää. Tämäkin on tietenkin miesten vikaa. Ette näytä miltään ilman maalejanne
Miksi pitäisi näyttää joltain?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitisten copet, sotamaalaukset ja itsepetos. Meikkifirmat kiittää. Tämäkin on tietenkin miesten vikaa. Ette näytä miltään ilman maalejanne
No kovat on defenssit ketjussa, kuten itselläsikin.
Lopetin kun ei ole aikaa neljän lapsen kanssa joista yksi on vauva. En muutenkaan käy missään. Jos joskus menen juhliin meikkaan edelleen. Näytän mielestäni hyvältä ilmankin.
eli siis ihmisen oma, luonnollinen naama on epäsiisti puhtaanakin, ja vasta kemikaalilastissa siisti. Ja ihminen on ruma omalla naamallaan mutta maalia päällä kaunis. aika todellisuudelta vieraantuneen kuuloistahan tämä on.
Minusta et ole lopettamassa meikkaamista oikeista syistä, kyllä se piristää päivää, että oma peilikuva miellyttää itseäkin. Minä olin meikittä melkeinpä kaksi ensimmäistä koronavuotta, saatoin mennä jopa toimistolle niin, etäpalavereihin en meikannut koskaan, vaikka kamera päällä olikin. Kuitenkin lopulta aloin itse tuntea oloni muutenkin väsähtäneeksi ja nuhjuiseksi, kun peilistä katsoi valjui olemus ja kävinkin värjäyttämässä ripset ja kulmat. Tein sen kaksi kertaa, jonka jälkeen aloin taas meikkaamaan ja nyt arkimeikkini on paljon vähäisempi kuin ennen koronaa, mutta laitan usein kotona yksin ollessanikin ripsiväriä ja kulmat, muualle lähtiessäni välillä lisäksi huulipunaa. Minusta meikkaamattomuus ei ole mikään hyve, jokainen toimikoon miten itselle parhaiten sopii ja joskus on vaan tärkeää, että myös se oma ulkonäkö miellyttää. Miettisin poikaystävän kommentteja huolella, sillä monesti tuollaisten mielipiteiden takana voi piillä mustasukkaisuus, ei halua muiden pitävän sinua hyvännäköisenä.
Lopetin meikkaamisen, koska tajusin että sillä saavutettava kauneus on näennäistä ja sen alla olen edelleen ruma, joten säästän rahani ja kevennän kemikaalikuormitusta ja jätemäärääni. Nyt 9. vuosi ilman meikkiä.
jos se naama kerran on kunnollinen vasta kemikaalilastissa, niin eikö samalla selityksellä myös miesten pitäis meikata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on itsetunto-ongelma jos ajattelet että tarviit meikkiä ollaksesi nätti.
Että tarvitset jotain itsesi päälle ollessasi ihmisten ilmoilla.Se on kohteliaisuus myös muille ihmisille näyttää huolitellulta eikä bärsreikänaamaiselta lipeäkalalta.
Miksei miesten tarvitse olla kohteliaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitisten copet, sotamaalaukset ja itsepetos. Meikkifirmat kiittää. Tämäkin on tietenkin miesten vikaa. Ette näytä miltään ilman maalejanne
No kovat on defenssit ketjussa, kuten itselläsikin.
Niinku mitä defenssejä tässä tarkoittanet? En ole meikannut kolmeenkymmeneen vuoteen. Mitään muuta eroa en osaa sanoa kuin että olen säästänyt rahaa 30 x X euroa ja olen säästynyt jonkinmoiselta kemikaalirasitukselta kehossani. Kukaan mies ei ole kehottanut tai kieltänyt meikkaamista, jotkut naiset ovat antaneet hyviä vinkkejä, joista olen ystävällisesti kiittänyt ja kieltäytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minusta et ole lopettamassa meikkaamista oikeista syistä, kyllä se piristää päivää, että oma peilikuva miellyttää itseäkin. Minä olin meikittä melkeinpä kaksi ensimmäistä koronavuotta, saatoin mennä jopa toimistolle niin, etäpalavereihin en meikannut koskaan, vaikka kamera päällä olikin. Kuitenkin lopulta aloin itse tuntea oloni muutenkin väsähtäneeksi ja nuhjuiseksi, kun peilistä katsoi valjui olemus ja kävinkin värjäyttämässä ripset ja kulmat. Tein sen kaksi kertaa, jonka jälkeen aloin taas meikkaamaan ja nyt arkimeikkini on paljon vähäisempi kuin ennen koronaa, mutta laitan usein kotona yksin ollessanikin ripsiväriä ja kulmat, muualle lähtiessäni välillä lisäksi huulipunaa. Minusta meikkaamattomuus ei ole mikään hyve, jokainen toimikoon miten itselle parhaiten sopii ja joskus on vaan tärkeää, että myös se oma ulkonäkö miellyttää. Miettisin poikaystävän kommentteja huolella, sillä monesti tuollaisten mielipiteiden takana voi piillä mustasukkaisuus, ei halua muiden pitävän sinua hyvännäköisenä.
Eli et näytä miltään ilman 10 litran miranolia naamassasi?
Meikkaamattomuuteen tottuu ja samoin omiin kasvoihin meikkaamattomina. Meikkasin nuorena paljon ja kauppaankin meno ilman meikkiä häiritsi. Tykkäsin meikata ja pidin meikeistä, mutta meikkaaminen oli saanut aikaan myös sen, että en enää niin pitänyt meikkamattomista kasvoistani. Tai että en näyttänyt niin hyvältä ja näytin valjulta ja tummat silmänaluset erottuivat liikaa. Vaikkakin tykkäsin meikeistä, niin oikeastaan se arkimeikki oli yleenä sellainen "kaunistava" meikki, joka oikeastaan ei ole se kaikista kivoin meikki tehdä.
Meikkaaminen väheni kuitenkin vähitellen ja kun oli joskus ollut meikkamatta johonkin, niin mietin, että miksi sitä tarvitsisi meikata nytkään. Ja kun omat kasvot näkee useammin meikkamattomana, niin ne meikkaamattomat kasvot alkoivat tuntuakin niiltä oikeilta kasvoilta. Ennen tummat silmänaluset häiritsivät minua ja ne olivat edes ainoa asia, mitä piti meikata, että kehtaan menneä jonnekin, mutta meikkaamattomuuden myötä, en enää kiinnitä niihin huomiota (en nää niitä enää yhtä tummina!). Itsevarmuus kasvoi. Korona viimeistään lopetti melkeinpä täysin meikkaamisen, kun ei ollut enää tilanteita, miksi meikkaisi. Ja nyt jo ajatus siitä, että illalla pitäisi puhdistaa kasvot meikistä, jos meikkaa, estää minua meikkamasta. Meikki on myös alkanut tuntua jotenkin vähän lialta kasvoilla. Meikkaan nykyään oikeastaan vain juhliin kevyesti ja arkisin saatan välillä käyttää huulipunaa. Johtuen siitä, että huulipunat ovat oikeasti kivoja. Pukeudun myös värikkäästi, enkä koe, että tarvitsen vaatteiden takia meikkiä.
Ihmiset yleensä ajattelivat aina itseään ja miettivät, mitä muuta ajattelevat minusta, eivätkä he oikeasti ajattele muita. Eli jos joku ei meikkaa, tod näk, ketään ei kiinnosta hänen meikkamattomuutensa.
Ja vielä haluan kommentoida miehesi näkökulmaa. Olen ollut yhdessä miesten kuin naisten kanssa romanttisessa mielessä. Pidän siitä, kun naisilla ei ole meikkiä silloin, kun olen heidän kanssaan läheisesti. Ilman meikkiä nään jotenkin paremmin toisen, hänet itsensä. Ei tarvitse pelätä toisen koskettamista ja voi tuntea kosketuksen alla ihon. Se oma rakas on jotenkin kauniimpi ilman sitä kaikkea hörsyä kasvoilla.
Ja kun miettii tätä kulttuuria ylipäätänsä, niin onhan koko kosmetiikka-ala ihan älytön. Se kauppaa naisille kaikkea sellaista, mitä he eivät oikeasti tarvitse ja kaikilla on sitten tunne, että pitäisi olla sitä kaikkea. Miehiltä ei odoteta sitä samaa työtä, mitä naiset tekevät. Miehillä ei mene aamulla aikaa siihen laittamiseen, eikä myöskään rahaa. Mies ei ole väsyneen näköinen ilman meikkiä, kun taas nainen muka on. Voimme totuttaa itsemme muuhun.
Vierailija kirjoitti:
jos se naama kerran on kunnollinen vasta kemikaalilastissa, niin eikö samalla selityksellä myös miesten pitäis meikata?
Nainen valehtelee ja pettää aina. Ihan niistä meikeistä alkaen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni näyttää itse asiassa sottaiselta "huoliteltuna".