Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi elämä on nykyään hankalaa itsepalvelua netin kautta? En osaa!

Vierailija
20.09.2022 |

Asun Turussa. Jos päättäisin mennä käymään julkisilla Helsingissä vaikka sea lifessä, niin en osaisi ostaa paikallisbussiin matkalippua enkä junalippua enkä Helsingissä rautiovaunulippua.

Enne oli leppoisaa matkustaa. Rahaa vaan mukaan ja joka paikassa myytiin lippuja paikan päällä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään, että havahduin tähän asiaan, kun luin turun Sanomista, että uudessa kauppatorin alla olevassa parkkitalossa on neuvojia muutaman päivän senioreille, että osaavat maksaa.

Eikö siellä voi käteistä laittaa automaattiin.

Vierailija
2/30 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset osaa? Mun 81-vuotias äitikin osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kun laittaa google hakuun "mistä ostaa junalippu" vai onko netin käyttö yhtä vaikeaa ?

R kioski taitaa myydä noita kaikkia lippuja.

Vierailija
4/30 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen sitä mieltä, että ihmisen täytyy kehittyä ajan mukana. Mikä noissa asioissa on niin vaikeaa? Tietohan löytyy jokaisen puhelimesta. Nyt rohkeasti googlettamaan. Voit myös kysyä täältä apua.

Vierailija
5/30 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä jos ei ole kiinnostunut tästä nettimaailmasta, niin silloin se on kyllä hankalaa, myös monen muun asian hoidon kanssa.

Vierailija
6/30 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen sitä mieltä, että ihmisen täytyy kehittyä ajan mukana. Mikä noissa asioissa on niin vaikeaa? Tietohan löytyy jokaisen puhelimesta. Nyt rohkeasti googlettamaan. Voit myös kysyä täältä apua.

Googlettaminen ei onnistu, jos ei ole millä tehdä sitä ja ei ole näistä vehkeistä pätkääkään kiinnostunut.

Näitä ihmisiä kuitenkin on.

Vierailija
7/30 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin löytyy puhelimesta? Mulla on 4G känny, jota käytän kain kellona/herätyskellona ja musiikin kuunteluun muistikortilta. Puhelimena käytän 2G-puhelinta, jota ei tarvi yhtenään ladata. Ja Googleen en koske pitkällä tikullakaan.

Tietokoneita olen käyttänyt vuodesta 1995, mutta niissä ei ole mitään Googeliin viittaavaa. Google tietää, mihan aikaan käyt paskalla, jos puhelin on taskussasi.

Vierailija
8/30 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2022-1995 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin löytyy puhelimesta? Mulla on 4G känny, jota käytän kain kellona/herätyskellona ja musiikin kuunteluun muistikortilta. Puhelimena käytän 2G-puhelinta, jota ei tarvi yhtenään ladata. Ja Googleen en koske pitkällä tikullakaan.

Tietokoneita olen käyttänyt vuodesta 1995, mutta niissä ei ole mitään Googeliin viittaavaa. Google tietää, mihan aikaan käyt paskalla, jos puhelin on taskussasi.

No olepa sitten matkustamatta. Valitettavasti maailma ei pysähdy sun vainoharhaisuuden ja jääräpäisyyden takia.

Vierailija
9/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että alan jo pudota yhteiskunnasta ja olen vasta 50-vuotias.

Nuorena yliopistokoulutettuna oli sellainen olo, että pärjään täällä ja käsitän, miten maailma toimii.

Ap

Vierailija
10/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kun niin moni asia hoituu kätevästi netin kautta. Tosin olen lähes 15 vuotta nuorempi kuin ap.

Vierailija
11/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että alan jo pudota yhteiskunnasta ja olen vasta 50-vuotias.

Nuorena yliopistokoulutettuna oli sellainen olo, että pärjään täällä ja käsitän, miten maailma toimii.

Ap

Jaa, minulla on päinvastainen kokemus. Asiat saa helposti hoidettua netissä, kun ennen kaikki oli hikistä paikan päällä käymistä joka paikassa, puhelimessa jonottamista, eikä tietoa ollut saatavilla kuten nykyään.

Vierailija
12/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on se keisarin uudet vaatteet- ilmiö. Ei tarvi koskaan tehdä laitteita oikeasti sujuviksi käyttää, kun kukaan ei kehtaa myöntää että on vaikeaa. Siispä kaikki teeskentelee hamput irvessä että aijai kun on helppoa!

Vierailija
13/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdoin paperilaskun e-laskuksi jo jonkin aikaa sitten. Tein kaikki vaaditut ritirallat ja silti omissa tiedoissa näkyy edelleen paperilaskutus. Toinen: adblock on päällä ja aktiivinen mutta ei estä mainoksia vaikka toisessa koneessa täsmälleen samalla lailla oleva estää.  te kaikki joitten mielestä on niin helppoa kaikki, voitte varmaan valistaa että missä vika? ja lisätietoja ette kai tarvitse kun on niin helppoa?

Vierailija
14/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä kanssasi ap! Miksi ihmeessä kaikki palvelut on muuttuneet sähköisiksi itsepalveluiksi? Muutostahan on toki perusteltu, että digitalisointi helpottaa työtä tai asiointia mutta todellisuudessa se on vienyt ihmisten töitä ja hankaloittanut asiointia (ellei sitten tykkää jutella botin kanssa).

Vierailija
15/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa joko surffailla verkkosivustoilla oikeaa lomaketta ja sen ohjeistuksia etsimässä tai soittaa palvelunumeroon kuullakseen kaikkien asiakaspalvelijoiden olevan varattuja ja kehotuksen asioida netissä. Puhumattakaan että vois ostaa vaikka matkalippunsa asemalta tai edes automaatista käteisellä.

Vierailija
16/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan, kun on viimeiset 10 vuotta ainakin kuullut: olemme juuri nyt varattuja - niin ei enää jaksa huvittaa yhtään.

Vierailija
17/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää on se keisarin uudet vaatteet- ilmiö. Ei tarvi koskaan tehdä laitteita oikeasti sujuviksi käyttää, kun kukaan ei kehtaa myöntää että on vaikeaa. Siispä kaikki teeskentelee hamput irvessä että aijai kun on helppoa!

Tähän vielä voi ynnätä sen, että valmistajien täytyy joka vuosi saada uusi malli myyntiin, joten ei ole edes aikaa suunnitella käyttöliittymiä helpoiksi kaikille vaikka muuten varmasti siihen pystyttäisiin. Eli ahneuden vimmalla prce edellä puuhun!

Vierailija
18/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän ruutu on liian pieni. Tietokoneella helpompaa. Mutta miten sovellukset toimivat, ainakin pitää päivittää koko ajan sovelluksia, tietoturvakin.

Vierailija
19/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvä vertaus.

Tää on tosiaan keisarin uudet vaatteet.

Ap

Vierailija
20/30 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallinen hyöty itsepalveluata menee yritysten voittoihin.

Olisi saanut ainakin hinnat laskea, kun itse joutuu itseään palvelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä