Mitä salaatteja haluaisit syödä juhlissa?
Kanacaesar?
Perinteinen feta?
Jotain pastasalaattia, mitä?
Jotain muuta, mitä?
Tarjoiluja yo-juhliin mietin.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viipaloidun saaristolaisvuokalimpusta leipiä.
Päälle sulatejuustoa, graavilohta tai naudan paahtopaistia(myydään valmiiksi siivutettuna), myrttisen valkosipulisuolakurkkua.
Lohen päälle vaikka tuorekurkkusiivut.Kaikki ei todellakaan pidä saaristolaisleivän makeudesta
Aloittaja kysyi, että mitä minä haluaisin syödä. Hän ei kysynyt, mitä tarjoaisi, josta kaikki pitää.
Korvsallad i München stil. Enkelt delikat och mättande.
Kvinoasalaatti vaikka fetalla tai paahdetuilla kasviksilla, sopii myös gluteenittomaksi vaihtoehdoksi jos vieraiden joukossa on sellaista tarvitsevia.
Ei niitä rehuja kukaan halua pureksia. Kunnon ruokaa.
En mitenkään pidä salaattia juhlaruokana. Lisukkeena voi olla lämpimän ruoan kanssa, mutta pääpaino muulla ruoalla.
Sellainen salaatti on paras, jonka saa koota itse. Juhlasalaatissa voi olla kalliimpia vihersalaatteja, kalliita pähkinöitä, hyviä juustoja, lohta, kapriksia, katkarapuja, rypäleitä. Ideaaleinta olisi ehkä, että salaattipohja on valmiina ja sitten kaikki ottaa siihen haluamansa lisukkeet ja kastikkeet itse.
Niille, jotka ei jaksa valita, voisi olla myös tarjolla valmiiksi koottuja kokin valitsemia klassisia komboja.
Itse inhoan monia salaattien aineksia, kuten sieniä, katkarapuja, useimpia juustoja.
Jamppa 9v kirjoitti:
Pimppi- ja kikkelisalaattia. Kihi hihi hihi!
Nyt Jamppa hammaspesulle ja nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuohenjuustosalaatti
Homejuusto-päärynäsalaatti
Todella hyviä ja käy monille
Kiitos, jättäisin molemmista juustot syömättä.
Laittaisin itse kahta tai kolmea erilaista salaattia, esim. itsetehtyä perunasalaattia tai lämmintä juuressalaattia näin syksyn kunniaksi, gluteenitonta pastasalaattia ja vihersalaattia. Vihersalaattiin lisukkeiksi eri astioihin tavallista tai vegaanista fetaa (salaattijuustoa) ja oliiveja, pastasalaattiin taas esim. kanaa, kalaa tai äyriäisiä.
Tällä tavalla tulisi huomioitua myös erityisruokavaliota noudattavat, kun salaattipohjissa ei olisi gluteeniviljoja, maitotuotteita tai mitään eläinperäistä.
Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla myös jokin kvinoapohjainen salaatti.
Hyvä ruoka on aina hyvää.
Olen saanut hyvää pastasalaattiakin. Sellaista syön mielelläni juhlissa. Tuore perunasalaatti on herkkua.
Vihersalaattia myös ja patonkia.
Kuten näistäkin vastauksista ilmenee, makuja on todella monia. Laittaisin ehdottomasti tarjolle vihersalaatin, ja siihen lisukkeet erillisiin kippoihin. Nykyään on niin monilla erilaisia vatsavaivoja ja ruokavalioita, että edes kolmella salaatilla on mahdotonta miellyttää kaikkia. Samoin kastikkeet erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut hyvää pastasalaattiakin. Sellaista syön mielelläni juhlissa. Tuore perunasalaatti on herkkua.
Joo, salaatin kanssa patonkiviipaleita 2 cm paksuina paloilla valkosipulivoilla tai chilivoilla voideltuna. Söisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, salaatin kanssa patonkiviipaleita 2 cm paksuina paloilla valkosipulivoilla tai chilivoilla voideltuna. Söisin.
Salaattia ja patonkia juhlaan?! Ei nyt ole oikein käsitystä mitä on juhlaruoka.
Salaatit käy todella hyvin juhliin ja maistuu hyvin.
Muutakin kuin sokerinen kermakakku ja suolainen kerma-voileipäkakku.
Paistetut punajuuret on herkullisia. Myös linssisalaatti tai kuskussalaatti on oikein maistuvia.
Ihan sama, kunhan perussetti on vegaaninen. Eläinperäiset eri kippoon
Salaatin kanssa tarjolle myös ruokaa. Muuten vaikuttaa nololta pihistelyltä.
Vierailija kirjoitti:
Salaatin kanssa tarjolle myös ruokaa. Muuten vaikuttaa nololta pihistelyltä.
Ei tarvitse. Ilmoittaa etukäteen että salaattitarjoilu. Lounasaikaan käy hyvin.
Hyviä.
Ja monesti salaatinkastike on ratkaiseva tekijä.