Pankkikortilta rahan varastaminen etänä?
Onko totta, että pankkikortilta tai luottokortilta voidaan varastaa rahaa kun se on esimerkiksi laukussa ja kävelen kaupungilla??
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣
Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa
Lompsa tyhjänä :D
Ruotsissa toi on jo ihan arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa toi on jo ihan arkipäivää.
Ruotsalaista kansanmusiikkia
Vierailija kirjoitti:
Osta RFID-suojattu lompakko, niin sen läpi ei onnistu kortin lukeminen.
Tämä
RFID lompakko joka suojaa kortit säteiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apple pay pitää ensin aktivoida että voi lähimaksaa. Ja tosi lähelle pitää laittaa lukijaa. Jos joku noin varastaisi toisilta rahaa hän jäisi hetkessä kiinni koska pankkitilin avaamiseen kerrotaan henkkarit.
Taidat olla hieman yksinkertainen? :D Signaalia on mahdollisuus vahvistaa ja pankkitili voi olla vaikka joku yksityinen kiinalainen tili
Kiitos tästä tarkasta havainnoinnista. Paraniko päivä?
Paraniko itselläsi? Itselläni ei tuollaisen nöyryytyksen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
On totta, jos kortissa/luurissa on lähimaksu. Testattiin kerran töissä niin lukijalla on mahdollista höylätä maksuja pienellä virityksellä noin 0,5 - 1 metrin alueelle, vaikka se olisi taskussa/laukussa.
Ei ole mikään temppu rakentaa lukijaan suuntaava vahvistin, jolloin tiedot voi lukea paljon kauempaa. Luultavasti niitäkin saa valmiina jostain Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
RFID ainoa tapa suojautua
Riittää, kun käärii kortin folioon.
Kortti ilman lähimaksua on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Vaikka sammuttaisit puhelimen siten, että painat virtaa pitkään pohjassa niin puhelimesi on oikeasti taustalla päällä ja lähettää tietoja. Ainoa tapa, miten saat puhelimen oikeasti pois päältä on siten, että irrotat siitä akun (joka ei muuten ole mahdollista missään uudessa puhelimessa).Tuo ei nyt taida pitää paikkaansa. Kun sammutat sen virtanapista, niin ei siellä enää taustalla mikään toimi ja kuuntele eikä lähettele mitään tietoja.
Jos suljet pelkän näytön, niin silloin kyllä mikä tahansa on mahdollista.
Jos olet eri mieltä, niin näkisin mielelläni jonkun lähdetiedon väitteesi tueksi.
Edward Snowden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka noin tapahtuisikin niin tiliotteessahan se näkyisi
Mulla tilit niin tyhjiä, että ei hyviä tsäänssejä saada sieltä mitään.
Jos tapahtuu outoja ostoja suosittelen siirtämään rahat toiselle tilille, mihin ei liitetty korttia. Vaivas noutuu näkemään siirtämällä sitten rahoja korttitilille sitä mukaa kun teker ostoja. Vähemmän tsäänssejä luvattomiin ottoihin jos on tili tyhjänä.
Itellä tää taktiikka toiminut jo pitkään.
mun " lompakkokorttina" käytän vain visa electronia.
Korttikotelon sivutaskussa varalla seteleitä, ettei ruokaostokset jää hihnalle.
Jos joku pöllii Korttikotelon, saa vain rahat ja electronvisa korttini - rajoitetulla saldolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse en luota raha systeemiin ja siksi pidän kaikki rahani puhtaassa kullassa
Mun mies on samanlainen. Haalii huutokaupoista muutamalla kympillä, joskus isommallakin summalla kultakoruja. Välillä niitä myynyt tai teettänyt ketjuja ym. Välillä jo kyseenalaistin nämä ostokset, mutta näistä keräily ostoksista on tullutkin kullan hinnan noustessa yllättävän iso summa. Nyt sitä on jo viisinumeroisen summan verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justhan Hyppönen kirjoitti aiheesta kirjan ja paljon ollut esillä näiden tietoturva-asioiden suhteen.
Mutta digiId: tähän näillä aloituksilla ja uutisoinneilla nyt pedataan. Saadaan ihmiset taas pelkäämään ja kyselemättä suostumaan.
Kuintelen Hyppösen kirjaa Internet (2021), ja siinä itse asiassa sanotaan, että pankkipalveluiden käyttäminen on puhelimella turvallisempaa kuin tietokoneella.
Paljonko Mensan nettitestissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en luota raha systeemiin ja siksi pidän kaikki rahani puhtaassa kullassa
Mun mies on samanlainen. Haalii huutokaupoista muutamalla kympillä, joskus isommallakin summalla kultakoruja. Välillä niitä myynyt tai teettänyt ketjuja ym. Välillä jo kyseenalaistin nämä ostokset, mutta näistä keräily ostoksista on tullutkin kullan hinnan noustessa yllättävän iso summa. Nyt sitä on jo viisinumeroisen summan verran.
Kun Euro romahtaa tulee kullasta kovaa valuuttaa, sitä ei nimittäin voi painaa lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justhan Hyppönen kirjoitti aiheesta kirjan ja paljon ollut esillä näiden tietoturva-asioiden suhteen.
Mutta digiId: tähän näillä aloituksilla ja uutisoinneilla nyt pedataan. Saadaan ihmiset taas pelkäämään ja kyselemättä suostumaan.
Kuintelen Hyppösen kirjaa Internet (2021), ja siinä itse asiassa sanotaan, että pankkipalveluiden käyttäminen on puhelimella turvallisempaa kuin tietokoneella.
Paljonko Mensan nettitestissä?
ÄÖ 60 t. sama
Vierailija kirjoitti:
Täysin mahdollista varastaa rahaa pankkikortilta vaikka ei itse edes koskisi korttiin.
On olemassa jotain sellaisia kuoria joiden sisällä on jotain ainetta (foliota??) jonka avulla se blokkaa sen etälukusäteen, mikä sen säteen nimi nyt oikeastaan onkaan?
ei.. ei ole mitään "etälukusädettä".
Se on radioaalto....
Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa