Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkikortilta rahan varastaminen etänä?

Vierailija
20.09.2022 |

Onko totta, että pankkikortilta tai luottokortilta voidaan varastaa rahaa kun se on esimerkiksi laukussa ja kävelen kaupungilla??

Kommentit (363)

Vierailija
41/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain on korttimaksupääte mukana ja pitää sitä lähellä laukkuasi, niin silloin. Se max 50e ilman tunnuslukua.

Kiva kun joku rikollinen höylää noita 50€ maksuja 100 kertaa.

Kyllä se pin-koodia kysyy jossain vaiheessa. Mulla ainakin n. 5-8 lähimaksukerran jälkeen kysyy. 

Vierailija
42/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digi-identiteetti ratkaisee tämänkin ongelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan kaikki maksuni vain käteisellä, joten tällaista ongelmaa ei ole.

AIHITTO mä nauran teille seniileille senioreleille kun te villasukkamummot räpläätte setelienne ja kolikoiden kanssa kassoilla koska pää ei kestä korttien käyttöä 😁😆

Taidatte myös kääntää summat päässää mummonmarkoiksi ja vastustatte globalismia sekä euroa 🤣🤣🤣

Minä taas meinaan nauruun tikahtua kun kolikoita laskiessani nään miten jonossa verenpaine nousee ja naamat punehtuu. Joskus pitää laskea ihan kiusalla useampaan kertaan kun on niin mukava seurata kiireisen nuorison teaktioita, kun odottavat vuoroaan päästäkseen maksamaan energiajuomatölkkinsä. Se juoma tulee tarpeeseen.

Vierailija
44/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on unohtunut se yksi aspekti joka tekee asiasta hankalamman. Lähimaksua voi toki "höylätä" etänä mutta ennen kuin mikään raha oikeasti siirtyy jonnekin niin sen korttia veloittavan tahon pitää saada joltain pankilta lupa lukea muiden kortteja ja saada näin veloitettu raha omalle tililleen. Se rahahan ei kortilta katoa ilman että sen maksun hyväksyy joku pankki jonka tilille se raha menee. Ja että se maksavan kortin pankki hyväksyy tämän vastaanottajan.

Eli siis tätä harrastavan tahon pitää saada ensin lupa veloittaa lähimaksuja ja ohjata niistä tuleva raha omalle tililleen. Tähän tarvitaan joku henkilö joka nimensä tähän antaa joka voi tietysti olla joku bulvaanikin mutta asia ei siis hoidu niin että vaan aletaan lukea muiden kortteja.

Vierailija
45/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavin oli sellasen hintin oloinen hm jäbä, joka sanoi että tänne voi tulla maksamaan jos kortilla. Sitten lättäs eteen sellasen ruudun että ite olisi pitänyt näpytellä. Katsoin kun halpaa makkaraa. Sä olet siinä kassalla, joten näppäiles nyt vaan ja palvele. Itseasiassa onko tuo joku uus trendi nyt hm:säkin, mutta ihan älytöntä jos se kassa seisoo itse siinä vieressä ja ei kai nyt vaatekauppoihin ole tuollaiset tulossa. Ihmeelliseks mennyt nämä itsepalvelukassa villityksetkin ja hei jos joku ei valvomassa, niin jokuhan voi vaikka varastaa jotain!

Sit taas toisessa kaupassa huhuiltiin, että se ketä maksaa kortilla voi tulla. Pääsin sitten etuilemaan ja ei sentään tarvinnu itse kassakonetta käyttää. Kas kun ei pyydetä sinne tiskin taakse hääräämään ja samalla vaikka voisi palvella sen seuraavankin asiakkaan.

Venäjää puhuvat käteisten heiluttelijat katsoivat kateellisena kun ohitin.

Vierailija
46/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, jos kortissa/luurissa on lähimaksu. Testattiin kerran töissä niin lukijalla on mahdollista höylätä maksuja pienellä virityksellä noin 0,5 - 1 metrin alueelle, vaikka se olisi taskussa/laukussa. 

Siinä kyllä täytyy olla lukijassa jo melkoisen monta ampeeria per metri...

Vierailija
47/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka noin tapahtuisikin niin tiliotteessahan se näkyisi

Vierailija
48/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Vaikka sammuttaisit puhelimen siten, että painat virtaa pitkään pohjassa niin puhelimesi on oikeasti taustalla päällä ja lähettää tietoja. Ainoa tapa, miten saat puhelimen oikeasti pois päältä on siten, että irrotat siitä akun (joka ei muuten ole mahdollista missään uudessa puhelimessa).

Tuo ei nyt taida pitää paikkaansa. Kun sammutat sen virtanapista, niin ei siellä enää taustalla mikään toimi ja kuuntele eikä lähettele mitään tietoja.

Jos suljet pelkän näytön, niin silloin kyllä mikä tahansa on mahdollista.

Jos olet eri mieltä, niin näkisin mielelläni jonkun lähdetiedon väitteesi tueksi.

Vierailija
49/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple pay pitää ensin aktivoida että voi lähimaksaa. Ja tosi lähelle pitää laittaa lukijaa. Jos joku noin varastaisi toisilta rahaa hän jäisi hetkessä kiinni koska pankkitilin avaamiseen kerrotaan henkkarit.

Vierailija
50/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apple pay pitää ensin aktivoida että voi lähimaksaa. Ja tosi lähelle pitää laittaa lukijaa. Jos joku noin varastaisi toisilta rahaa hän jäisi hetkessä kiinni koska pankkitilin avaamiseen kerrotaan henkkarit.

Mutta kuten aiemmin joku kertoi, lukijoita virittämällä tuota välimatkaa saadaan pidennettyä.

Pari uutista olen nähnyt, joissa kerrotaan lähimaksulla kadulla anastetuista rahoista.

Muuten en ota kantaa Apple payn toimintaan.

Vierailija
51/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hoh hoijaa höylätä etänä" voihan sitä vaikka mitä. Aika ikävää ja rikollista aika pahastikin. Tietenkin kyse vain rahasta eikä fyysisistä haitoista, mutta silti.

Vierailija
52/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka noin tapahtuisikin niin tiliotteessahan se näkyisi

Mulla tilit niin tyhjiä, että ei hyviä tsäänssejä saada sieltä mitään.

Jos tapahtuu outoja ostoja suosittelen siirtämään rahat toiselle tilille, mihin ei liitetty korttia. Vaivas noutuu näkemään siirtämällä sitten rahoja korttitilille sitä mukaa kun teker ostoja. Vähemmän tsäänssejä luvattomiin ottoihin jos on tili tyhjänä.

Vierailija
53/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla hieman yksinkertainen? :D Signaalia on mahdollisuus vahvistaa ja pankkitili voi olla vaikka joku yksityinen kiinalainen tili 

Vierailija
54/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AIHITTO mä nauran teille seniileille senioreleille kun te villasukkamummot räpläätte setelienne ja kolikoiden kanssa kassoilla koska pää ei kestä korttien käyttöä 😁😆

Taidatte myös kääntää summat päässää mummonmarkoiksi ja vastustatte globalismia sekä euroa 🤣🤣🤣

Itse nauran aina kaupassa kun nuoret aikuiset tulevat ostamaan uusinta iphonea. Itse ostan oman Xiaomini suoraan käteisellä, samalla kun kuulen sivussa pientä piipitystä siitä 48kk maksuajasta :DDD

Vierailija
55/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen ulkonakin aina foliohattu päässä ettei 5g tornien säde signaalit tartuta minuun coronaa

Vierailija
56/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kaiken luottokortilla, sillä se on kaikista turvallisin maksuvälinen nykypäivänä.

Vierailija
57/363 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nauran aina kaupassa kun nuoret aikuiset tulevat ostamaan uusinta iphonea. Itse ostan oman Xiaomini suoraan käteisellä, samalla kun kuulen sivussa pientä piipitystä siitä 48kk maksuajasta :DDD

Ihmisiä tuntuu naurattavan erilaiset asiat. Minä ostan omalla rahalla joko Samsung Galaxy Z Flip4 tai Samsung Galaxy Z Fold4. Miksi? Siksi, kun kiinnostaa ja siksi kun voin ostaa. Ei minua taida erityisesti naurattaa, mutta olen varmaan tyytyväinen, kuten olen ollut kaikkiin edellisiinkin Samsungin laitteisiin.

Vierailija
58/363 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan kaiken luottokortilla, sillä se on kaikista turvallisin maksuvälinen nykypäivänä.

Ja sitten elät yli varojesi ja sinulla on 100 tuhatta euroa luottokorttilainaa isolla korolla

Vierailija
59/363 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣

Kuuluisat sanat ennen kuin tili tyhjä

Vierailija
60/363 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se matoloota kuunteleeki vaik olis kiinne