Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9v haluaisi vaihtaa nimensä, antaisitko? Nimi on "liian tavallinen" hänestä

Vierailija
20.09.2022 |

Lapsen isä halusi tytöstä välttämättä Islan. Luokalla on 2 muuta Islaa. Lapsi haluaisi olla hiljattain edesmenneen isoäitinsä mukaan Anna. Kerroin, että sekin on kyllä melko yleinen nimi. "no ei haittaa kun ei meidän koulussa oo yhtäkään" Antaisitko vaihtaa nimen, vai odottaa vuoden-pari jos mieli sillävälin muuttuu?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todella antaisi. Meillä lapsella on suht harvinainen luontonimi ja hän haluaisi vaihtaa nimekseen tavisnimen tyyliin Elina. Tasan ei mene nallekarkit. Sanoin että aikuisena sitten saa ottaa minkä nimen tahtoo.

Vierailija
22/26 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei ihmiset käytä mielikuvitusta. Miksi pitää nimetä lapset massan mukaan?

En nyt sano että nimenä pitäisi olla joku Lanttu-Flamingo mutta oikeasti.. ei se ole hankalaa kuluttaa hiukan aikaa nimen pohtimiseen.

Suurin osa valitsee jonkun nimen joka on (heidän tiedostamattaan) jo yleinen. Sitten koulussa ihmetellään kun luokalla on 5 samannimistä. Yleensä ne nimet on niin kuin "ilmassa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät vaan suoraan Lumihiutale

Vierailija
24/26 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille voitais antaa random nimi tietokoneella tyyliin Kandol Stom. Olisi yksilöllinen ja toimisi samalla julkisena hetuna. Käyttönimen voi valita itse ihan ilmoitusasiana nettipalvelussa.

Vierailija
25/26 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Itse halusin vaihtaa nimeä 7-vuotiaana ja vähän myöhemmin keksin toisen nimen, johon olisin halunnut vaihtaa. Nyt aikuisena olen ihan tyytyväinen omaan nimeeni.

Vierailija
26/26 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää jutut on nyt niin huonoja. Keksikää parempia aloituksia.