Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fyysisesti terveet, ette tajua miten onnekkaita ootte

Vierailija
19.09.2022 |

Mulla on fyysinen sairaus ollut jo yli kymmenen vuotta ja oon koko ajan liian väsynyt tehdäkseni mitään. Kotona vain oleilen. Te jotka ootte fyysisesti terveitä, ootte ihan helkkarin onnekkaita. Miettikää sitä seuraavan kerran kun alatte mämmättää jostain pikkujutusta. Te pystytte mihin vain jos vain itse valitsette niin. Sen sijaan moni teistä vain itkeskelee jostain turhasta, mässyttää, juopottelee ja laiskottelee. Jos olet fyysisesti terve, lopeta laiskottelu ja tee jotain elämässäsi. Sun parhaaks tää saarna on.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elinsiirtojonossa ja tajuan, miten onnekas olen moniin muihin verrattuna. Jossain toisessa maassa minulla ei välttämättä olisi varaa hoitoihin tai hoitoa ei olisi saatavilla ollenkaan.

Ymmärrän, ettei terveenä mieti sairauksia. Mielestäni ei tarvikaan. En tunne katkeruutta terveitä kohtaan. Jokainen elää omaa elämäänsä. Myös sillä terveen oloisella voi olla elämässään vaikeita asioita, jotka eivät näy päälle päin.

Tämä oli hyvin sanottu muista ihmisistä. Aika monella sairaalla on terveitä läheisiä, jotka joutuvat kantamaan niin henkistä kuin fyysistä taakkaa. Totta kai omasta fyysistä terveydestä osaa olla silloin erityisen kiitollinen, mutta toisaalta tuntuu erityisen pysäyttävältä ajatus, että sen joskus menettäisi.

Vierailija
22/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus, mihin lopputulokseen tulitte, kuka teistä on kaikkein sairain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Itse sairastan 3 eri kipusairautta, lisäksi muutama loukkaantuminen on vienyt terveyden.

Hammasta purren selviää päivästä, yöllä kivut on niin järkyt ettei nukkumisesta tule mitään. Viimeyönä 2-3 tunnin unet, sitten ylös kävelemään ympyrää että saa hengen kulkemaan ja "paikat" kohdilleen. Pyörit vaan ja etsit asentoa missä voisit olla edes hetken. 

Tänävuonna on ollut 1kk kivutonta. Mulla myös sää vaikuttaa tosi paljon, mitä kuumempi sen parempi. Helmikuussa meni polvi ja kävelykyky lähes täysin. Aina kun nousi seisomaan piti ensin kokeilla onko jalkaa alla ja missä kohtaa ei kipuvihlaisut vie sitä alta. Tällä polvella sinniteltiin kuukausi remppaakin. Elokuussa alkoi helpottamaan. Syyskuussa kipeytyi selkä. Ensin luulin että se on liikunnasta aiheutuvaa lihaskipua mutta tuntuu kuin toinen puoli vartaloa olisi täynnä puukkoja, henkeä ei saa eikä äkkinäisiä liikkeitä voi tehdä. Pelkkä nenän niiskautus saa aikaan niin kovan kivun että pissat meinaa mennä housuun! Tuo jalan linkuttaminen oli saanut kropan vääntymään huonoon asentoon ja se kostautui nyt. 

En enää tiedä mitä voi tehdä. Luulin että pääsen nauttimaan rennommasta elämästä nyt 60+v tk eläkkeellä mutta ei. Kai se on niin että paskan määrä on vakio, kun muu on hyvää pitää terveyden pettää

Vierailija
24/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan me etuoikeutettuja kun liikutaan, syödään järkevästi ja ei vedetä kamaa harva se päivä. Pitäisi ihan kiittää muita, että saadaan olla olemassa.

satiiria??

Vierailija
25/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta. Itse sairastan 3 eri kipusairautta, lisäksi muutama loukkaantuminen on vienyt terveyden.

Hammasta purren selviää päivästä, yöllä kivut on niin järkyt ettei nukkumisesta tule mitään. Viimeyönä 2-3 tunnin unet, sitten ylös kävelemään ympyrää että saa hengen kulkemaan ja "paikat" kohdilleen. Pyörit vaan ja etsit asentoa missä voisit olla edes hetken. 

Tänävuonna on ollut 1kk kivutonta. Mulla myös sää vaikuttaa tosi paljon, mitä kuumempi sen parempi. Helmikuussa meni polvi ja kävelykyky lähes täysin. Aina kun nousi seisomaan piti ensin kokeilla onko jalkaa alla ja missä kohtaa ei kipuvihlaisut vie sitä alta. Tällä polvella sinniteltiin kuukausi remppaakin. Elokuussa alkoi helpottamaan. Syyskuussa kipeytyi selkä. Ensin luulin että se on liikunnasta aiheutuvaa lihaskipua mutta tuntuu kuin toinen puoli vartaloa olisi täynnä puukkoja, henkeä ei saa eikä äkkinäisiä liikkeitä voi tehdä. Pelkkä nenän niiskautus saa aikaan niin kovan kivun että pissat meinaa mennä housuun! Tuo jalan linkuttaminen oli saanut kropan vääntymään huonoon asentoon ja se kostautui nyt. 

En enää tiedä mitä voi tehdä. Luulin että pääsen nauttimaan rennommasta elämästä nyt 60+v tk eläkkeellä mutta ei. Kai se on niin että paskan määrä on vakio, kun muu on hyvää pitää terveyden pettää

Olethan avun piirissä?

Vierailija
26/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tajuan vai tiedätkö sinä minun tajuamiset paremmin?

Vierailija
27/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs henkiset ongelmat?! Ihminen voi olla fyysisesti kunnossa mutta voi olla niin pahoja mielenterveys ongelmia ettei ole paljoa hyötyä muusta kunnosta kun ei jaksa liikkua eikä touhuta! Meitä on myös paljon. Itsekin olen juuri saraslomalla masennuksen, ahdistuksen vuoksi, ei tämäkään hääviä ole.

Ensin minua vaivasivat pitkään mielenterveysongelmat. Sitten kun ne alkoivat viimein mennä parempaan, tuli fyysisiä ongelmia.

Nykyään yritän kaikesta huolimatta tehdä mitä haluan niin hyvin kuin voin, ehkä myöhemmin en enää pysty jos joko fyysinen tai henkinen tilanne pahenee.

Vierailija
28/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs henkiset ongelmat?! Ihminen voi olla fyysisesti kunnossa mutta voi olla niin pahoja mielenterveys ongelmia ettei ole paljoa hyötyä muusta kunnosta kun ei jaksa liikkua eikä touhuta! Meitä on myös paljon. Itsekin olen juuri saraslomalla masennuksen, ahdistuksen vuoksi, ei tämäkään hääviä ole.

Ensin minua vaivasivat pitkään mielenterveysongelmat. Sitten kun ne alkoivat viimein mennä parempaan, tuli fyysisiä ongelmia.

Nykyään yritän kaikesta huolimatta tehdä mitä haluan niin hyvin kuin voin, ehkä myöhemmin en enää pysty jos joko fyysinen tai henkinen tilanne pahenee.

Useilla fyysinen ja psyykkinen oireilu kulkee käsi kädessä tai vuorotellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi