Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fyysisesti terveet, ette tajua miten onnekkaita ootte

Vierailija
19.09.2022 |

Mulla on fyysinen sairaus ollut jo yli kymmenen vuotta ja oon koko ajan liian väsynyt tehdäkseni mitään. Kotona vain oleilen. Te jotka ootte fyysisesti terveitä, ootte ihan helkkarin onnekkaita. Miettikää sitä seuraavan kerran kun alatte mämmättää jostain pikkujutusta. Te pystytte mihin vain jos vain itse valitsette niin. Sen sijaan moni teistä vain itkeskelee jostain turhasta, mässyttää, juopottelee ja laiskottelee. Jos olet fyysisesti terve, lopeta laiskottelu ja tee jotain elämässäsi. Sun parhaaks tää saarna on.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin puhuttu. Ollaan etuoikeutettuja me terveet, vaikka moni meistä ei halua ajatella niin. 

Sinäkin ap olet etuoikeutettu puolestaan moniin muihin, vielä huonommassa asemassa oleviin nähden.

Vierailija
2/28 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en viitsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on noin totta, mutta ihmisten on melko mahdotonta olla pitämättä asioita itsestään selvinä. Juttuja osaa arvostaa vasta kun ne menettää. Muu ei kerta kaikkiaan onnistu. Yritän koko ajan mutta on vaikeaa kun ei ole kokemusta mitä se on kun vaikka on koko ajan kivuissa.

Vierailija
4/28 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan me etuoikeutettuja kun liikutaan, syödään järkevästi ja ei vedetä kamaa harva se päivä. Pitäisi ihan kiittää muita, että saadaan olla olemassa.

Vierailija
5/28 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tajuakaan muuta kuin vasta sitten kun on itse kipeä. Kuinka joku pienikin juttu voi uuvuttaa ihan hirveästi kun tarpeeks kauan jatkuu.

Vierailija
6/28 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun viiraa fyysisesti ja psyykkisesti.

Vierailija
7/28 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elinsiirtojonossa ja tajuan, miten onnekas olen moniin muihin verrattuna. Jossain toisessa maassa minulla ei välttämättä olisi varaa hoitoihin tai hoitoa ei olisi saatavilla ollenkaan.

Ymmärrän, ettei terveenä mieti sairauksia. Mielestäni ei tarvikaan. En tunne katkeruutta terveitä kohtaan. Jokainen elää omaa elämäänsä. Myös sillä terveen oloisella voi olla elämässään vaikeita asioita, jotka eivät näy päälle päin.

Vierailija
8/28 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just näin!!!

Vierailija
9/28 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kalju nainen ja se on hyvin suuressa roolissa elämässäni. Näin vähän aikaan sitten miehen, joka laittoi proteesia jalkaansa ja mietin, että ehkä minun asiani eivät niin huonosti olekaan.

Asioita on vaikea hyväksyä tai laittaa perspektiiviin - ehkä se on inhimillistä.

Vierailija
10/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan olla siitä kiitollinen joka päivä.

Vierailija
11/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin puhuttu. [\quote]

Hyvä saarna.

Vierailija
12/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tajuan. Ja olen siitä joka päivä kiitollinen. Koska tiedän, että terveyden tai liikuntakyvyn voi menettää koska tahansa.

Vierailija
13/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nää kilot oo tuonu mitään vaivoja,veriarvotki kunnossa.....

Vierailija
14/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, terveys on mennyttä 30v. 37v. alkoi pahenemaan ja tuli krooniset kivut.

52v.

Vierailija
15/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä ihminen saa marmattaa ja ärsyyntyä, kettuuntua ihan pienistäkin asioista. Se on täysin normaalia toimintaa. Mutta sen sanoisin että jos sinulla on jotain asioita joista olet haaveillut taikka siirtänyt aina vain kauemmaksi niin älä enää vatvo ja siirrä! Toteuta ja tee juttuja, ole rohkea. Itse olen ollut sängyssä viimeiset 7 vuotta kun vakava sairaus vei kyvyn norm. elämään. Parantumisesta ei ole tietoakaan. On ollut aikaa miettiä mikä elämässä on lopulta tärkeää ja mikä ei. Itseäni on jäänyt kaivelemaan tietyt jutut joita en enää koskaan voi tehdä. Kun olin terve siirsin ratkaisujen tekemistä, en "uskaltanut" toimia niin kuin itse olisin halunnut tehdä. Jätin monta hyvää tilaisuutta käyttämättä joita eteeni tuli. Nyt on myöhäistä. Ja se harmittaa.

Vierailija
16/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs henkiset ongelmat?! Ihminen voi olla fyysisesti kunnossa mutta voi olla niin pahoja mielenterveys ongelmia ettei ole paljoa hyötyä muusta kunnosta kun ei jaksa liikkua eikä touhuta! Meitä on myös paljon. Itsekin olen juuri saraslomalla masennuksen, ahdistuksen vuoksi, ei tämäkään hääviä ole.

Vierailija
17/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Ja tehkää elämällänne jotain VIELÄ KUN olette terveitä, sillä sairaus voi iskeä milloin vain. Itsekin olen sairas, mutta myös kiitollinen siitä, että asun Suomessa enkä jossain Intian katuojassa, ja että minulla ei ole esimerkiksi parantumatonta syöpää. En voi itse luoda uraa tai sijoittaa (kun ei ole paljon rahaa), mutta tuen puolisoani noissa asioissa ja tsemppaan häntä harrastamaan, liikkumaan ja pitämään terveydestään huolta.

Vierailija
18/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs henkiset ongelmat?! Ihminen voi olla fyysisesti kunnossa mutta voi olla niin pahoja mielenterveys ongelmia ettei ole paljoa hyötyä muusta kunnosta kun ei jaksa liikkua eikä touhuta! Meitä on myös paljon. Itsekin olen juuri saraslomalla masennuksen, ahdistuksen vuoksi, ei tämäkään hääviä ole.

Nekin voivat olla todella vaikeita. En ole ap, mutta sanoisin teille, että menkää vaikka lenkille tai metsään. Tai vaikka seinäkiipeilemään. Se ei todennäköisesti paranna mielenterveysongelmia, mutta siitä voi saada tunteen, että Hei mä pystyn tähän! En ole täysin kyvytön! T. Eräs joka on ollut sekä mielenterveysongelmainen että fyysisen sairauden vuoksi kyvytön kävelemään.

Vierailija
19/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinäkin luulet tietäväsi minun elämästä?

Vierailija
20/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en ole tullut ajatelleeksikaan. Onneksi olen terve ja kaunis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi