Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä minua vaivaa, korkea kuume jo yli kaksi viikkoa, ei koronaa

Vierailija
19.09.2022 |

Olen käynyt lääkärissä ja CRP oli matala. Ensin minulla oli 5 päivää lähes 40 asteen kuume ja huonovointisuutta, sitten kuume laski 5 päiväksi, mutta voimat eivät palanneet. Sitten korkea kuume alkoi uudelleen ja on kestänyt nyt 6 päivää ja lisäksi on hirveä päänsärky. Lääkäri ei osannut sanoa mikä voisi olla ja kaunko korkea kuume voi kestää. Onko jollain ollut vastaavia oireita ja mikä oli kyseessä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt voi olla vaikka ikinistä levinnyt tulehdus. Mene lääkäriin heti huomenna. Oahimmassa tapauksessa vahingoittaa sydäntä.

Mutta eikö bakteeritulehdus nostaisi CRP:n koholle?

Kuume yksistään on merkki tulehduksesta. Tuttu luuli olevansa flunssassa usean viikon ja meni uudelleen lääkäriin, kun kuume vaan jatkui. Seuraavaksi olikin leikkauspöydällä ja sydänläppä meni vaihtoon.

Vierailija
22/32 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyräkuume.

Pikaista paranemista :)

Kiitos vinkistä, tämä ei ole vielä tullut mieleenkään vaikka käymme paljon mökillä. En kuitenkaan ole siivonnut mitään liitereitä tms, mutta liiteristä haettuja puita olen käsitellyt. Mutta täytyy ehdottaa tuotakin vaihtoehtoa lääkärille kun oireet täsmäisi siihen.

Kiitos paranemisen toivotuksista ja kaikille teille avusta, alan olla väsynyt tähän sairastamiseen kun en ole jaksanut yli kahteen viikkoon tehdä muuta kuin maata peiton alla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote toimii.

Vierailija
24/32 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyräkuume

Vierailija
25/32 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sun elintavat kunnossa?

Vierailija
26/32 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enterovirus

Vierailija
27/32 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitauti. Otsaontelotulehdus oli minulla samankaltaisella oirehdinnalla. Antibiootit sain ja parannuin. Voi myös olla, että on tullut seuraava tauti suoraan perään, kun vastustuskyky ei ole vielä edellisen taudin jäljiltä kunnossa. Mutta lääkärille toki ottamaan selvää.

Vierailija
28/32 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitilasta johtuva kuume ? Jos suomen talous ja rahatilanne alkaa painamaan.

Vierailija
29/32 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama homma vuosi sitten näihin aikoihin ja oli jänisrutto! Se voi viedä sairaalaankin joskus. Tarttuu hyttysestä tai kuolleesta jäniksestä.

Vierailija
30/32 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressitilasta johtuva kuume ? Jos suomen talous ja rahatilanne alkaa painamaan.

Määkin veikkaisin ensiksi: stressiä parisuhteesta tai raha-asioista, huono seksielämä, liian usein tai liian vähän. Toiseksi: elintavat: epäterveellinen ruokavalio, ei tarpeeksi salaattia, ei smoothieta, liikaa sokeria ja rasvaa, ethän nuku liian vähän tai paljon, oletko yksinäinen, työtön, et ole käynyt hoidattamassa psyykkisiä ongelmia?

Kuule kaikki nuo voi nostaa kuumeen. Todennäköusesti päänsisäistä tai jolu suolistollinen epämääräinen vaiva.

Ja jos joku muljahdus sydämessä tuntuu, nii in sitä ne sydänsurut ja stressi teettää.

Vierailija
31/32 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimakas kuume ja päänsärky on yhdistelmänä sellainen että hyvä olisi olla yhteydessä lääkäriin jos et tämän uude päänsärky ja kuumejakson aikana ole vielä käynyt.

Lääkäreissäkin varmaan eroa. Esim. lapsellani 9 v. oli tuon tapaiset oireet, oksentelua pari päivää, kuumeilua joka nousi korkeaksi, mutta lääkkeillä toki saatiin alas, kovaa päänsärkyä koko päässä niin että pyysi viilentävää käärettä päähän ja särkylääkkeet eivät vieneet särkyä kun osittain. Ikinä flunssan yhteydessä ei ollut esiintynyt noin rankkaa pääkipua, mitä tuolloin.

Itsekin aloin miettimään aivokalvontulehduksen tapaista ja vein lapsen lastensairaalaan n. 4. sairaspäivänä. Tuolloin ei enää oksennellut ja ajoittain parempikuntoinen, koska onneksi kuumea alentavat lääkjeet sentään ajoi kuumeen pois.

No, siellä tavalliset tutkimukset crp (koholla muutaman kymmemyksen) mutta muuta merkittävää ei esiintynyt. Aivokalvontulehduksen mahdollisuus testattiin "leuka alas"testillä joka meni hyvin ja toki olin tuota niskan jäykkyyttä testaillut jo kotonakin, ettei vain olisi bakteeriperäinen aivokalvontulehdus.

Ei siinä mitään eli kotiin, en muista edes mikä diagnoosi, mutta lääkäri ei hiiskunut kertaakaan virusperäisen aivokalvontulehduksen mahdollisuudesta. Käsittääkseni niskajäykkyyden puuttuminen ei kai sulje sitä pois. Itselläni oli tuo kyllä käynyt mielessä, juuri oireiden takia (korkea kuumeilu, erittäin tuskainen pääkipu, oksentelu) mutta en käynyt sitä diagnoosia esittämään sen kummemmin, kun lääkärit eivät oikein tykkää tuollaisesta ja toisaalta siihen ei tietääkseni ole lääkkeitä, joten senkään puolesta ei niin tärkeää.

Olkoon oikea diagnoosi mikä tahansa, menihän tuo ohi vähän yli viikossa, mutta huomattavan raju oli. Itseasiassa lapsella ollut tuollaista jo 2 erillistä kertaa ja toinen vähän miedompi kun tuo eka.

Lääkärin raportin luin kannasta ja jos sen lukaisisi, joku joka ei ollut lapsen kanssa tekemisissä, saisi kuvan, että oli ihan tavalliset flunssan oireet esim. olin itse puhut erittäin poikkeuksellisesta päänsäryistä ja raportissa maininta vaan "päänsärkyä" "kuumeilua".

No, kuitenkin tuossakin tapauksessa inhottava selkäydinpunktio poissulkeakseen bakteeriperäisen meningiitin olisi ollut turha, (jota ei siis missään vaiheessa mietitty) joten mitäs muutakaan olisi voitu tehdä.

Vierailija
32/32 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimakas kuume ja päänsärky on yhdistelmänä sellainen että hyvä olisi olla yhteydessä lääkäriin jos et tämän uude päänsärky ja kuumejakson aikana ole vielä käynyt.

Lääkäreissäkin varmaan eroa. Esim. lapsellani 9 v. oli tuon tapaiset oireet, oksentelua pari päivää, kuumeilua joka nousi korkeaksi, mutta lääkkeillä toki saatiin alas, kovaa päänsärkyä koko päässä niin että pyysi viilentävää käärettä päähän ja särkylääkkeet eivät vieneet särkyä kun osittain. Ikinä flunssan yhteydessä ei ollut esiintynyt noin rankkaa pääkipua, mitä tuolloin.

Itsekin aloin miettimään aivokalvontulehduksen tapaista ja vein lapsen lastensairaalaan n. 4. sairaspäivänä. Tuolloin ei enää oksennellut ja ajoittain parempikuntoinen, koska onneksi kuumea alentavat lääkjeet sentään ajoi kuumeen pois.

No, siellä tavalliset tutkimukset crp (koholla muutaman kymmemyksen) mutta muuta merkittävää ei esiintynyt. Aivokalvontulehduksen mahdollisuus testattiin "leuka alas"testillä joka meni hyvin ja toki olin tuota niskan jäykkyyttä testaillut jo kotonakin, ettei vain olisi bakteeriperäinen aivokalvontulehdus.

Ei siinä mitään eli kotiin, en muista edes mikä diagnoosi, mutta lääkäri ei hiiskunut kertaakaan virusperäisen aivokalvontulehduksen mahdollisuudesta. Käsittääkseni niskajäykkyyden puuttuminen ei kai sulje sitä pois. Itselläni oli tuo kyllä käynyt mielessä, juuri oireiden takia (korkea kuumeilu, erittäin tuskainen pääkipu, oksentelu) mutta en käynyt sitä diagnoosia esittämään sen kummemmin, kun lääkärit eivät oikein tykkää tuollaisesta ja toisaalta siihen ei tietääkseni ole lääkkeitä, joten senkään puolesta ei niin tärkeää.

Olkoon oikea diagnoosi mikä tahansa, menihän tuo ohi vähän yli viikossa, mutta huomattavan raju oli. Itseasiassa lapsella ollut tuollaista jo 2 erillistä kertaa ja toinen vähän miedompi kun tuo eka.

Lääkärin raportin luin kannasta ja jos sen lukaisisi, joku joka ei ollut lapsen kanssa tekemisissä, saisi kuvan, että oli ihan tavalliset flunssan oireet esim. olin itse puhut erittäin poikkeuksellisesta päänsäryistä ja raportissa maininta vaan "päänsärkyä" "kuumeilua".

No, kuitenkin tuossakin tapauksessa inhottava selkäydinpunktio poissulkeakseen bakteeriperäisen meningiitin olisi ollut turha, (jota ei siis missään vaiheessa mietitty) joten mitäs muutakaan olisi voitu tehdä.

Ainoastaan bakteeriperäinen aivokalvontulehdus on vaarallinen. Virusperäinen parantuu itsekseen, joten ei ole lopulta kovin paljon merkitystä onko päänsärky vain flunssan vai virusperäisen aivokalvontulehduksen aiheuttama. Flunssa voi myös aiheuttaa ns. aivokalvoärsytystä, joka ilmenee kovanakin päänsärkynä, mutta ei ole tulehsus.