Mikä minua vaivaa, korkea kuume jo yli kaksi viikkoa, ei koronaa
Olen käynyt lääkärissä ja CRP oli matala. Ensin minulla oli 5 päivää lähes 40 asteen kuume ja huonovointisuutta, sitten kuume laski 5 päiväksi, mutta voimat eivät palanneet. Sitten korkea kuume alkoi uudelleen ja on kestänyt nyt 6 päivää ja lisäksi on hirveä päänsärky. Lääkäri ei osannut sanoa mikä voisi olla ja kaunko korkea kuume voi kestää. Onko jollain ollut vastaavia oireita ja mikä oli kyseessä?
Kommentit (32)
Voisiko sinulla olla viruskeuhkokuume?
Infektio, autoimmuunisairaus, syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko sinulla olla viruskeuhkokuume?
Mitään hengenahdistusta tms. Ei ole ollut. Vain lihas-, nivelkipua sekä päänsärkyä ja pahoinvointia, joka on mennyt ohi. Lääkäri kuunteli keuhkot, mutta en tiedä voiko tuon sillä tavalla sulkea pois.
Ap
Joku jälkitauti? Itselläni oli kanssa tuommoinen omituinen aaltoileva pöpö, mutta koronatesti oli negatiivinen.
No korona se on kuitenkin, ei vaan näy heti testissä kaikilla.
Se nyt voi olla vaikka ikinistä levinnyt tulehdus. Mene lääkäriin heti huomenna. Oahimmassa tapauksessa vahingoittaa sydäntä.
Kuumemittari rikki ja näyttää perunoita
Vierailija kirjoitti:
Mene uudestaan lääkäriin.
Ajattelin huomenna soittaa lääkärille kun kukaan ei muutenkaan ole ollut vielä minuun yhteydessä viime viikolla otetuista verikokeista. Omakantaan ne ilmestyivät jo viime viikolla.
Ap
Lääkäriin ilman muuta ja korona testi joka pv! Ei näytä heti pos.vaikka korona olisikin.
Tai sitten on aivokalvontulehdus ,mars lekuriin!
Myyräkuume.
Pikaista paranemista :)
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin ilman muuta ja korona testi joka pv! Ei näytä heti pos.vaikka korona olisikin.
Tai sitten on aivokalvontulehdus ,mars lekuriin!
Olen käynyt virallisessa testissä ja tehnyt 6 kotitestiä, kaikki negaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se nyt voi olla vaikka ikinistä levinnyt tulehdus. Mene lääkäriin heti huomenna. Oahimmassa tapauksessa vahingoittaa sydäntä.
Mutta eikö bakteeritulehdus nostaisi CRP:n koholle?
En tiedä mutta itse sairastin just kuumeen 5 päivää ja flunssa senkun jatkuu.. Oiskohan joku virus liikkeellä ny
Vierailija kirjoitti:
Myyräkuume.
Pikaista paranemista :)
Onko nyt muka sen aika vai? Eiköhän ap tietäisi, jos on ilman suojaimia pöyhinyt puruja jossain ulkovarastossa tai vintillä.
Uudelleen lääkäriin. Ehkä olet saanut jäkitaudin joka tarvitsee antibiotit parantuakseen. Uusi cerppi pitäisi ottaa.
Voisiko olla influenssa? Aivokalvontulehdus? Toi päänsärky kuulostaa pitkään jatkuneen korkean kuumeen kanssa sellaiselta yhdistelmältä, että lääkärille taitais olla kiireesti asiaa.
Voimakas kuume ja päänsärky on yhdistelmänä sellainen että hyvä olisi olla yhteydessä lääkäriin jos et tämän uude päänsärky ja kuumejakson aikana ole vielä käynyt.