Jos saa mielenterveysongelman siitä, että joutuu kiusatuksi, niin kummalla se mielenterveysongelma oikeasti on, kiusaajalla vai kiusatulla?
Vähän ikuisuuskysymys pohdittavaksi. Kyse on ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Minulle on selvinnyt mutkan kautta sattumalta kiusaajan ja perheensä perhesalaisuudet. Ja kiusaaja haluaa tietysti pitää ne salaisuuksina, ja uhkailee ja pelottelee minua. Oletan, että haluaa pelotella minut hiljaiseksi, vaikka ei olekaan kertonut miksi harjoittaa tätä pelottelua.
Pelottelu toimii, eli olen alkanut pelkäämään mm. hänen kohtaamistaan ja sitä, että hän muutenkin hyökkää odottamattomasti tms. Kun kiusaaminen nyt toimii ja minä pelkään, niin jos tätä pelkoa kutsuisi mielenterveysongelmaksi, niin olisiko se mielenterveysongelma minulla vai tuolla kiusaajalla?
Yleisemmin voisi siis kysyä, että jos ei kestä henkistä väkivaltaa, niin onko se mielenterveysongelma?
Kommentit (19)
Mikään ei voita sitä fiilistä kun saa selville kiusaajien kiusalliset salaisuudet. Tiedän yhden jonka lapsi on psykkisesti häiriintynyt, nähnyt itse. Voisin kertoa lisää, mutta otan selville lisää.
Onhan se surullista, jos ihminen sortuu jo puheen alla. Se on iso heikkous itselle ja ylimääräinen rasite muille.
Kiusaajat ovat siinä mielessä filttereitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei voita sitä fiilistä kun saa selville kiusaajien kiusalliset salaisuudet. Tiedän yhden jonka lapsi on psykkisesti häiriintynyt, nähnyt itse. Voisin kertoa lisää, mutta otan selville lisää.
Todella yllättävää että kiusaajalla on psyykkisesti häiriintynyt lapsi? 🤔
Jotkut pitää karaisemisena sitä, että kiusataan - kuulemma valmistaa aikuisuuteen. Ei se kyllä niin ole, vaan kyseessä on oikeastaan haitallisen käyttäytymisen siirtäminen ns. uhriin, eli kiusattuun.
Ajatusvirus siis.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitäisi saada levitellä heidän perhesalaisuuksiaan?
Siksi koska minulla on pieni sadistinen libido.
Siksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onhan se surullista, jos ihminen sortuu jo puheen alla. Se on iso heikkous itselle ja ylimääräinen rasite muille.
Kiusaajat ovat siinä mielessä filttereitä.
Voit olla tuota mieltä, mutta tämä ei koske minua. Uhkailu ei ole ollut pelkkää puhetta. Ja poliisilta on jo neuvot saatu miten toimia kiusaajan kanssa.
Missä sitten menee mielestäsi se raja, että mielenterveysongelma on kiusatulla? Ja onko se kuitenkin jonkin rajan jälkeen kiusaajalla? Ap
Vierailija kirjoitti:
En minä levittelekään. Tuo kiusaaja vain pelkää, että niin voisi tapahtua, koska minä tiedän niistä. Ap
AP.
Kiusaajalla on alunperinkin ongelma. Siitä lähdetään. Kiusaajan ongelma voi olla mielenterveysongelma, mutta ei aina. On olemassa ihan vain kusipäisiä ihmisiä. On olemassa myös pahuutta ja sadismia, aina kyse ei ole huonoista olosuhteista.
Kiusaajalla on ongelma joka tapauksessa VÄKIVALLAN kanssa, tämä on oivaa tajuta. On fyysisiä väkivallan käyttäjiä ja on henkisen väkivallan käyttäjiä. Kiusaaja on väkivallan käyttäjä, hän nauttii vallasta.
Henkinen väkivalta etenkin pitkäkestoisena on vakavaa ja siinä kiusaaja kyllä ymmärtää, mitä seurauksia ja vaikutuksia uhrille voi tulla. Kiusaaja haluaa aiheuttaa ikävää uhrin mielenterveydelle, se on selvää. Henkisen väkivallan käyttäjä haluaa testata, sekoittaa, nolata, tuhota Se on sadistista valtaa ja pahuutta, jossa käyttäjä kyllä tietää että herkempi uhri (huom kiusaajat katsovat uhrinsa aina ei-kylmistä ihmisistä, haavoittuvaisista kohteista) voi luhistua ja vaikka joutua sairaalaan taikka päättää päivänsä.
Kiusaaja siis aiheuttaa taikka pyrkimyksenä on aiheuttaa vähintään mielenterveysongelmia (muutakin pahaa tarkoitus aiheuttaa, narsisti-kiusaaja pyrkii toisen maineen tuhoamiseen ja laaja-alaiseen narratiivin manipulointiin, jossa hän linjaa massat itseensä ja saa sormen osoittamaan eri suuntaan) ja ylipäätään pahaa ja kaaosta ja draamaa josta saa kiksejä lankojen takaa. Se on hänen tarkoituksensa, poikkeuksena ajattelematon tollotyyppinen kiusaaja, jolla voi olla oikeasti kieroutuneiden vanhempien oppi sisällään ja esim kehityshäiriöitä eikä ymmärrä, että mitä on satuttaminen.
AP. Ongelma on siis kiusaajalla, joka aiheuttaa pahaa. Kiusaaja tarkoittaa aiheuttaa sinulle pelkoa, ahdistusta, mielenterveysongelmia, kyllä vain. Jos sinä saat tällaisia oireita, se on inhimillistä. Luen rivien välistä, että luet/olet omaksunut jotenkin kiusaajien harrastamaa pahuuden/kiusaamisen puolustamislinjaa: se kenellä on "mielenterveysongelmia" kuten ahdistusta ja pelkoa jne, se on syyllinen koska henkisen väkivallan käyttäjät EIVÄT ota vastuuta siitä, mitä tekevät vaan KÄÄNTÄVÄT syytaakan uhrille mielenterveyden häpäisymetodia hyödyntäen.
Huom. He vääristelevät tunnekylmyyden ja psykopaattisuuden normaaliudeksi, siis niin että uhrien pitäisi olla kuin esineiden joihin ei satu. Mutta miksi he eivät kiusaa esineitä. Koska he nimenomaan haluavat satuttaa herkkiä ihmisiä. He ovat kuin rikollisia, jotka puolustuksekseen sanovat asiat väärinpäin, koska eivät halua ottaa vastuuta. He ovat itse valinneet pahuuden tien. Jotkut pystyvät muuttumaan, mutta vaatii venkoamisen/kääntelemisten lopettamista. Miten he ikinä korvaisivat pahuuden uhreilleen, ei mitenkään, mutta tekemisten tiedostaminen ja sen sanominen, vastuun ottaminen ovat parempaa kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä levittelekään. Tuo kiusaaja vain pelkää, että niin voisi tapahtua, koska minä tiedän niistä. Ap
No jos keskustelisitte aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos keskustelisitte aiheesta?
Hän on kieltäytynyt kaikista tapaamisista. Myös ammattilaisten koollekutsumista keskustelutilaisuuksista. Mielelläni keskustelisin aiheesta kyllä. Ap
Mitä niinku tekisit jos saisit kylmäsydämisen kiusaajan "ruotuun"?
Oikea härkkijä siirtyy seuraavaan.
En usko sanaakaan. Olet kaivanut "oikeita" tietoja ja mitä sitte? Kiristys, uhkailu ja lahjonta?
Mitä itse olet tehnyt, tuon urkinnan lisäksi?
KIUSAAJA ON AINA 100 % syyllinen ja tietää sen kyllä jo lapsena kiusaa tehdessään.
On yksinomaan kiusaajan syytä, että toimi aiemmin niin kuin toimi, joten on vaan oikein, että saa kaikesta p.askasta kokea osan ihan henkilökohtaisestikin.
Eihän itikoillekaan anneta armoa ja juurikin niihin kiusaajan voi samaistaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko sanaakaan. Olet kaivanut "oikeita" tietoja ja mitä sitte? Kiristys, uhkailu ja lahjonta?
Mitä itse olet tehnyt, tuon urkinnan lisäksi?
Mitäkö olen tehnyt urkinnan lisäksi. Mahdoton vastata, kun en ole edes urkkinut. Kuten aloituksessa sanoin, niin tiedot tulivat eteeni sattumalta ja pyytämättä, kuin paperit Anneli Jäätteenmäen pöydälle.
Käytännössä eivät tulleet nimettöminä papereina työpöydälleni, vaan minulle näytettiin paperit, joihin pyydettiin näkemystäni. Ja koska papereista ilmeni ongelmia, joita on sittemmin yritetty selvitellä, niin muille asianosaisille on tullut tietoon myös se, että olen toiminut neuvonantajana asiassa. Ap
Se o miu syy.