Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjien puolisot, miten paljon yrittäjä-puolisonne osallistuu kotiasioihin

Vierailija
30.10.2006 |

Itsellä miehenä yrittäjä lapsia on 4, mies haluaisi viidennen. Mutta tekee niin pitkää päivää, eikä nytkään hirveästi ehdi osallistumaan lasten elämään, yhden illan viikossa on luvannut lapsille, mutta muut illat meneekin sitten, töissä ja opiskellessa, ajattelin että jos vielä jonkun vuoden odottaisin, vai sanoisinko miehelle että jos haluat lapsen niin olet sitten ainakin 4 iltana kotona, käyköön yritykselle miten käy

Itselläni myös pienimuotoista yritystoimintaa, voisi kai kutsua lähinnä harrastukseksi :)

Toisinaan vaan ahdistaa kun yksin on vastuussa lähes kaikesta. Tietenkin mies tuo rahan kotiin ja hoitaa niin asioita

Miten teillä muilla miehet osallistuu, yrittäjät ja muutkin miehet noihin kotihommiin/lasten hoitoon/perhe-elämään

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa näkee just just sunnuntaisin pari hetkee

Vierailija
2/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osallistuu kaikkeen kotityöhön ja lasten hoitoon. meillä myös neljä lasta. tietysti se helpottaa että mies hoitaa yritystä tässä kotona,niin että ollaan aina kumpikin kotona ja voin omat asiat hoitaa melkein millon vaan,kunhan kahtoo kalenteriin... aivan mahtava juttu tää yritys! melkein säälin niitä joitten miehet käy ulkopuolisilla töissä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee ympäripyöreitä päiviä, ei osallistu oikeastaan lainkaan. Jos on hiljaisempaa, saattaa auttaa päivittäin.

Mielestäni aloituksessasi oli pöyristyttävä kohta: " käyköön yritykselle miten käy" . Etkö ymmärrä, että miehesi tekee töitään elättääkseen teidät ja tarjotakseen ehkä myös jotain elintasoa ja ekstraa sinulle ja lapsillenne? Etkö yhtään arvosta ja kunnioita hänen työtään teidän hyväksenne? Miksi alunperin suostuit yksityisyrittäjän puolisoksi ja hänen lastensa äidiksi, jos et käsitä yrittämisen vaativuutta? Miehesi selvästi arvostaa sinua äitinä, jos hän olisi valmis luottamaan käsiisi vielä viidennen lapsensa.

Vierailija
4/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen itse aikaisemmin töistä, ja en edes osaa olla vaan toimettomana ja odottaa että toinen tulisi ja tekisi yhdessä kanssani. Viikonloppuisin jossain asioissa osallistuu, mutta lähinnä on lasten kanssa silloin ja mulle se on ihan okei!

Eli arkipäivinä kotityöt tekee minä ja lapset. Mutta meillä on myös kotitöitä jotka hoitaa vaan mies. Mä en ole moneen vuoteen tampannut mattoja enkä pessyt ikkunoita, tai no sisäpuolelta mutta en muuten. Myöskin pihatyöt on miehen hommaan, mutta hän tykkää niistä. Me haravoidaan yhdessä mutta nurmikkoa en ole leikkannut pitkään aikaan. Niin ja lauantaisin mies tekee ruuan, minä teen viikolla.

Mutta ei auta valittaa, ja ei oikeestaan ole syytäkään. Nyt näin joskus ehkä jotenkin toisten.

Vierailija
5/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa taatusti puolet kotihommista ja puolet lapsesta (joka ei ole vielä edes hänen). Hieno mies, jolla arvomaailmassa koti ennen töitä.

Vierailija
6/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tällöin käy omassa harrastuksessansa. Nyt kun minulla on aivan hillitön raskauspahoinvointi, (neljättä odotellaan) niin mies siivoaa suurimmaksi osaksi. Muuten siivotaan yhdessä.

Vierailija
7/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on myös lauantaisin töissä noin klo 10-16. Toisaalta hän pitää pitkiä lomia ja on silloin lapsen kanssa jatkuvasti, he matkustavat kahdestaan yms. Osuutensa muista kotitöistä hän hoitaa kustantamalla siivoojan.

Vierailija
8/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hän on myös lauantaisin töissä noin klo 10-16. Toisaalta hän pitää pitkiä lomia ja on silloin lapsen kanssa jatkuvasti, he matkustavat kahdestaan yms. Osuutensa muista kotitöistä hän hoitaa kustantamalla siivoojan.

Vierailija
9/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä arkisin klo 10-19 ja lauantaisin klo 10-16 eli kovin paljoa hän ei ehdi kotona olla, enkä tosiaan edes haluaisi että hän sen arvokkaan ajan käyttäisi siivoamiseen. Lomia meillä ei pidetä. 3

Vierailija
10/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla saattaa käyttää lapsen kylvyssä jos ehtii. Meillä homma toimii näinkin mutta sitten en tiedä, jos itsekin menisin töihin. Miten jaksaisin kaiken yksin. Mutta toisaalta meillä on hyvä elintasokin, kiitos mieheni. Kiitollinen olen.

Vierailija
11/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies ei juurikaan ole tällä hetkellä kotona, aamulla töihin kello 7.00 ja kotiin joskus 19.00, opiskelee vielä tähän päälle, niin eipä paljon ehditä oleen yhdessä, harmistus vain iski. Onhan se tietenkin kiva kun on hyvä elintaso ja kaikkea, mutta olisi tuo mieskin kiva joskus saada viereen.

Lapset on 8, 6, 5, 3 vuotiaat

Vierailija
12/12 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimman vei tarhaan. Minä hain tarhasta, kävin kaupassa, tein ruuan ja pistin vähän paikkoja kuntoon. Lauantaisinkin tekee töitä, kymmenestä kolmeen. Sitten käydään kaupassa yhdessä ja mies tekee ruuan. Sunnuntai on vapaapäivä, ja ollan kaikki yhdessä. Meillä käy siivooja 2 x kuussa. Viime lauantaina poika oli isän mukana töissä. Mä olen tähän jo tottunut, eikä ole raskasta mitenkään. Lapsia meillä on kaksi, toinen on jo teini-iässä.

Meillä ei olisi tätä elintasoa ilman miestäni, olen tyytyväinen ja onnellinen.