Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähensin suihkussakäyntiä, ja yllätyin että nykyään en edes halua suihkuun joka päivä.

Vierailija
19.09.2022 |

Ennen se oli tapa, että illalla vasta rentoutui suihkun jälkeen. Nykyään riittää että saa toiset vaatteet päälle, eikä edes viitsisi käydä suihkussa aina. Ihokaan ei kutise niin paljon.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vihannut suihkuun menoa koska olen vilukissa ja tulee kylmä ja en tykkää läträtä veden alla.

Vierailija
2/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman! Itse käyn suihkussa kerran kuukaudessa ja se riittää :) Eihän eläimetkään peseydy joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tee mitään hikistä hommaa, pesu saunan yhteydessä kahdesti viikossa riittää hyvin.

Vierailija
4/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAsvot ja intiimipaikat ja kainalot kun pesee niin pääsee pitkälle.

Vierailija
5/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin perseen käteeni ja käden sitten seinään. Ruokaa voi laittaa oikealla käellä

Vierailija
6/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suihkussa tarvitse käydä joka päivä. Käyn pari kertaa viikossa. Talvella harvennan siitäkin.

Vierailija
7/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nuorena noin. Keski-ikäsenä moni kokee tarvitsevansa suihkua useammin, edes joka toinen päivä tai joka päivä jos liikkuu keskustassa. Noroa liikkeellä nyt Treen alueella.

Vierailija
8/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho voi paremmin kun ei käy päivittäin

Vierailija
9/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pese saippualla kuin vaan kriittiset paikat. Ei ole kukaan valittanut, että ihoni haisisi. Ei ole atopiaa tms myöskään.

Vierailija
10/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, olkaa tervehdityt oi ystävät! Harvakseltaan minäkin käyn suihkun alla, toisinaan vasta sitten kun alan tuoksahtaa eltaantuneelta.

Vierailija
11/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi mielenkiintoista. Mutta mitä teet, kun olet ns. syväjäässä? Että palelet eikä mikään vaatemäärä riitä. Itselläni siihen tehoaa lämmin suihku (lyhytkin) ja sitten on edes tunnin ihan lämmin olla. Liikun suhteellisen paljon, käytän 100% villavaatteita ja olen normaalipainoinen, mutta verenkierto on ilmeiseti vain heikko.

Vierailija
12/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni jokin aika sitten tutkimuksesta, jossa kerrottiin, että vielä 50-luvulla Amerikassa normi oli peseytyä n. kerran viikossa. Tämä päivittäisen suihkun trendi on siis aika tuore eikä sinänsä perustu hygieniaan, vaan enemmän siihen minkä ihmiset mieltävät hygieeniseksi. 50-luvulla monet tekivät varmasti fyysisempää työtäkin tai elivät muuten aktiivisemmin, mutta tuskin kaikki olivat silloin mitään haisuleita. Nykyään varmasti ihmeteltäisiin, jos kertoisi käyvänsä vain kerran viikossa suihkussa, ja moni varmaan paheksuisi ainakin mielessään tällaista. Epähygieenisyys tai edes ajatus siitä on nykyään todella vahva tabu.

Vierailija
13/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisen pitäisikään joka päivä käydä suihkussa.  Hiuksetkin voi paremmin kun niitä ei jatkuvasti pese.  Itse ainakin olen havainnut että hiuksista tulee vahvemmat kun ne pääsee välillä rasvottumaan. 

Vierailija
14/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset haisee niin että päivittäiset suihkut on kyllä aika välttämättömiä. Jotkut taas ei tuoksahda vaikka viikonkin olisivat peseytymättä. Aika yksilöllistä.

Vierailija
15/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi mielenkiintoista. Mutta mitä teet, kun olet ns. syväjäässä? Että palelet eikä mikään vaatemäärä riitä. Itselläni siihen tehoaa lämmin suihku (lyhytkin) ja sitten on edes tunnin ihan lämmin olla. Liikun suhteellisen paljon, käytän 100% villavaatteita ja olen normaalipainoinen, mutta verenkierto on ilmeiseti vain heikko.

Täällä myös palelija. Kun olen jäässä, pidän käsiä ja jalkoja lämpimässä vedessä jonkun aikaa. Se auttaa.

Vierailija
16/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös palelija. Kun olen jäässä, pidän käsiä ja jalkoja lämpimässä vedessä jonkun aikaa. Se auttaa.

Ihan säästösyistä olisi kiva löytää joku vedetön vaihtoehto, mutta toki on jo suihkussa lorottelua parempi laittaa vatiin lämmintä vettä ja jalat sinne.

Vierailija
17/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan nuorena noin. Keski-ikäsenä moni kokee tarvitsevansa suihkua useammin, edes joka toinen päivä tai joka päivä jos liikkuu keskustassa. Noroa liikkeellä nyt Treen alueella.

Miten se Noro liittyy suihkussa käyntiin ?

Vierailija
18/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisen pitäisikään joka päivä käydä suihkussa.  Hiuksetkin voi paremmin kun niitä ei jatkuvasti pese.  Itse ainakin olen havainnut että hiuksista tulee vahvemmat kun ne pääsee välillä rasvottumaan. 

Itse pesen  kerran viikossa hiukset. Eivät rasvoitu

Suihkussa  käyn 2-3 kertaa, mutta hiukset jätän kuiviksi, ellei ole hellettä. Silloin saatan suihkuttaa ne

Vierailija
19/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaa. Minä olen töissä kaupanalalla, ja käyn kyllä päivittäin suihkussa ennen töihin menoa. Pitää olla puhdas, jos käsittelee ihmisten ruokia.

Vierailija
20/55 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tullut ikää, iho ei ole enää sellainen paksu teflon-kuori kuin nuorena. Silloin sitä voi elää ihan apinana, ja oli kuin ruusupenkistä noussut.

Nykyään kaikki hajut tarttuu ihoon. Pistää vaikka hajuvettä, niin iho haisee sille viikon. Ikävä kyllä on pakko käydä pikasuihkussa joka päivä, tai muuten alkaa haiskahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi