Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku motittaa autoni parkkipaikalla, voiko Suomessa soittaa hinausauton? Mikä on toimintatapa?

Vierailija
19.09.2022 |

Olen uusi kuski ja mietin mikä toimii noihin. Onko minulla vastuu alkaa itse selvittää auton omistajaa ja yrittää soitella hänelle? Mitä odotetaan motitetulta kuskilta? Vai suoraan soitto poliisille? Joissakin maissa saa ainakin suoraan soittaa hinausautolle ja hakevat motittavan auton pois.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oma autosi pysäköity laillisesti oikein? Jos kutsut poliisin, niin molemmat saatte sakot.

Vierailija
2/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppukärryillä voit vetää sen Yariksesi pois sieltä taskusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oma autosi pysäköity laillisesti oikein? Jos kutsut poliisin, niin molemmat saatte sakot.

On. Mutta se ei ole pointti tässä, sakkokaan minua ei haittaisi, minun pitää päästä liikkeelle kiireellisen asian kanssa ja onhan tämä hullua että sitten vaan könötetään jumissa?

ap

Vierailija
4/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on edes mahdollista? :D Tilaa on, mutta et uskalla esim peruuttaa? 

Vierailija
5/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Mutta se ei ole pointti tässä, sakkokaan minua ei haittaisi, minun pitää päästä liikkeelle kiireellisen asian kanssa ja onhan tämä hullua että sitten vaan könötetään jumissa?

ap

Pakottaminen on rikos. Eräs tutun anoppi sai tuomion kun esti miniäänsä poistumasta kerrostalosta. Lukitsi oven jollain härvelillä.

Vierailija
6/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on se tilanne mitä varten autokoulussa opeteltiin ryömittämistä.

1. ryömit puskuriin kiinni

2. hieman kaasua lisää ja kytkintä vähemmäksi

3. ????

Vierailija
7/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auto on motitettu, ei ole tilaa. Kuvittele tilanne: autosi on ruudussa, edessä on aita, autosi taakse on jätetty auto, jolloin et pääse edes peruuttamaan. Olet motissa.

Ja kuinka siitä voisi edes poliisi antaa ap:lle sakkoa (kuten joku tuumaili), jos heille soittaa? Jos ei ole tehnyt väärin, ei maksa. Poliisille soitto ei ole rikos.

Vierailija
8/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap nyt vain kuvittelemassa, että jos näin tapahtuisi?

Vierailija
9/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesäpallomailalla ikkunat mäsäksi

Vierailija
10/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ap nyt vain kuvittelemassa, että jos näin tapahtuisi?

Ap aikoo parkeerata toisen auton taakse.

Vierailija
11/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos auto on motitettu, ei ole tilaa. Kuvittele tilanne: autosi on ruudussa, edessä on aita, autosi taakse on jätetty auto, jolloin et pääse edes peruuttamaan. Olet motissa.

Ja kuinka siitä voisi edes poliisi antaa ap:lle sakkoa (kuten joku tuumaili), jos heille soittaa? Jos ei ole tehnyt väärin, ei maksa. Poliisille soitto ei ole rikos.

Okei, eli ap on ajanut jonkun maksulliselle paikalle ja hänet on kostoksi motitettu? 

Vierailija
12/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten sakkoa voi saada jos on laillisesti pysäköity ja soittaa virkavallalta apua?

Vierailija
13/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiinni siitä, missä olet eli onko se maksullinen parkkipaikka, kerrostalon piha vai ajelitko metsäautotielle ja jätit autosi jonkun mökkitielle.

Vierailija
14/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sut on motitettu????

Vierailija
15/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli ap on ajanut jonkun maksulliselle paikalle ja hänet on kostoksi motitettu? 

AP sanoi että on parkkeerannut laillisesti. Joskus noita motittajia on. Jättävät vain "hetkeksi" auton mihin vain, ja hetki venyykin tunneiksi.

Vierailija
16/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida poliisi vaivautua.

Vierailija
17/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hätäkeskukseen. Sieltä saat tarkemmat ohjeet.

Vierailija
18/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä motitetaan?

Olen ajanut autoa joka päivä vuodesta 1995 Helsinki-Espoo-Vantaa ja pysäköiny miljoona kertaa joka paikkaan. Mua ei oo koskaan motitettu.

Vierailija
19/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit soittaa poliisille (siis häkeen), mutta mitä luultavimmin poliisilla on kiireellisempää tekemistä (muutaman tunnin odottelun jälkeen he soittavat auton omistajalle ja pyytävät siirtämään sitä) tai sitten sanotaan suoraan, että asia kuuluu pysäköinnin valvontaan (1). jos (ja ehkä: kun) kyseessä on yksityistyyppinen piha, niin kunnan pysäköinninvalvonta sanoo ettei asia kuulu heille. jos teillä on yksityinen parkkifirma valvomassa pihaa, tietenkin soitat heille ja he tulevat kärppänä kirjoittamaan sakot. Silti autosi pysyy motissa.

(1) Se mitä sinä voit tehdä (ja pääset ehkä nopeiten pulasta), on se, että selvität rekisterikilven perusteella auton omistajan ja soitat itse hänelle ja käsket siirtämään auton pois tai kysyt, että olisiko parempi kuitenkin, jos poliisi soittaisi (yleensä pelkkä poliisin uhka auttaa). Jos ei tule, et voi mitään. Jos alat hinaamaan tai hinauttamaan autoa, otat sitten myös vastuullesi, jos se vahingoittuu. Voit myös kelmuttaa uton tuorekelmulla, niin auton omistaja voi miettiä kelmuja poistaessaan miksi moinen.

Vierailija
20/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V....u miten tyhmä voi ihminen olla.