Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joku motittaa autoni parkkipaikalla, voiko Suomessa soittaa hinausauton? Mikä on toimintatapa?

Vierailija
19.09.2022 |

Olen uusi kuski ja mietin mikä toimii noihin. Onko minulla vastuu alkaa itse selvittää auton omistajaa ja yrittää soitella hänelle? Mitä odotetaan motitetulta kuskilta? Vai suoraan soitto poliisille? Joissakin maissa saa ainakin suoraan soittaa hinausautolle ja hakevat motittavan auton pois.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et puhelimella halua soittaa, niin soita torvea, kuten muuallakin maailmassa tehtäisiin. Monta ongelmaa ratkeaa auton torvella.

Vierailija
22/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tapa olisi odottaa syyllisen saapumista paikalle ja vetää sitä pataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä pari kertaa joutunut mottiin. Joku neropatti oli aloittanut uuden rivin autoille kaupan pihassa ja se ei nyt kolmella autolla ihan toimi. Tuli onneksi kohta paikalle. Toiselle motittajalle tuli soiteltua juurikin trafin kautta, kun oli tehnyt parkkitaloon kunnon motin.

Vierailija
24/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on edes mahdollista? :D Tilaa on, mutta et uskalla esim peruuttaa? 

Jos auto on motitettu, ei ole tilaa. Kuvittele tilanne: autosi on ruudussa, edessä on aita, autosi taakse on jätetty auto, jolloin et pääse edes peruuttamaan. Olet motissa.

Ja kuinka siitä voisi edes poliisi antaa ap:lle sakkoa (kuten joku tuumaili), jos heille soittaa? Jos ei ole tehnyt väärin, ei maksa. Poliisille soitto ei ole rikos.

Okei, eli ap on ajanut jonkun maksulliselle paikalle ja hänet on kostoksi motitettu? 

AP sanoi että on parkkeerannut laillisesti. Joskus noita motittajia on. Jättävät vain "hetkeksi" auton mihin vain, ja hetki venyykin tunneiksi.

Toisen paikalle ajaminen ei ole laitonta, ainoastaan moraalisesti väärin.

Vierailija
25/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et puhelimella halua soittaa, niin soita torvea, kuten muuallakin maailmassa tehtäisiin. Monta ongelmaa ratkeaa auton torvella.

Sådana förslag som är enkla och fungerar får bara tummen ner här. Du bör skruva bort de andras registerplåtar och ta dem till domstol så klarnar det om si sådär fyra år vad det lägsta rättsinstansen har för åsikt om saken. Sedan kan beslutet överklagas och ingen rör sig någonstans på de 4 följande åren o.s.v.

Här bör allt vara omöjligt. Aijjai, oiijjoijj och voi, voi, ei voi mitään.

Vierailija
26/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkontin kautta sisälle

Vierailija
27/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos auto on motitettu, ei ole tilaa. Kuvittele tilanne: autosi on ruudussa, edessä on aita, autosi taakse on jätetty auto, jolloin et pääse edes peruuttamaan. Olet motissa.

Ja kuinka siitä voisi edes poliisi antaa ap:lle sakkoa (kuten joku tuumaili), jos heille soittaa? Jos ei ole tehnyt väärin, ei maksa. Poliisille soitto ei ole rikos.

Okei, eli ap on ajanut jonkun maksulliselle paikalle ja hänet on kostoksi motitettu? 

AP sanoi että on parkkeerannut laillisesti. Joskus noita motittajia on. Jättävät vain "hetkeksi" auton mihin vain, ja hetki venyykin tunneiksi.

Toisen paikalle ajaminen ei ole laitonta, ainoastaan moraalisesti väärin.

Ei tässä ollut puhetta että toisen paikalle olisi ajettu. Vaan että APn auto oli laillisesti oikealla paikallaan ja toinen auto oli motittanut siihen (eli APn autoa ei saa parkista pois).  Tällöin voi olettaa, että motittanut auto on laittomasti parkkeerattu. Kyllä siihenkin omat lakipykälänsä on olemassa.

Eikö sisälukutaitoa enää opeteta kouluissa?

Vierailija
28/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oma autosi pysäköity laillisesti oikein? Jos kutsut poliisin, niin molemmat saatte sakot.

V....u miten tyhmä voi ihminen olla.

Samaa ajattelin kun joitain kommentteja luin. Joko ihmiset eivät ymmärrä lukemaansa, tai sitten ovat vain tyhmiä. Pelottaa ajatella, että nämäkin henkilöt saavat äänestää.

Vierailija
29/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oma autosi pysäköity laillisesti oikein? Jos kutsut poliisin, niin molemmat saatte sakot.

On. Mutta se ei ole pointti tässä, sakkokaan minua ei haittaisi, minun pitää päästä liikkeelle kiireellisen asian kanssa ja onhan tämä hullua että sitten vaan könötetään jumissa?

ap

Sulla on tässä kuvitteellisessa tilanteessa vielä kova kuvitteellinen kiire?

Missä maissa soitetaan suoraan hinausauto? Miten se prosessi etenee?

Vierailija
30/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki soittaa hinurin paikalle, mutta se ei siihen autoon koske ja saat kuitenkin ison laskun.

Vierailija
31/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoo, että tilanne on kuvitteellinen. Entäs jos...

Tähän voi kuvitella vaikka mitä lisää!

Vierailija
32/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korotetussa maasturissa teräspuskurit ja vinssit edessä ja takana. Ei jää kiinni eikä mottiin. Motittajan auto rutataan.

Vierailija
33/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä selvittää trafista rekkarilla auton omistaja ja hyvällä tuurilla saat omistajan puhelinnumeronkin fonectasta tai vastaavasta ja sitten vaan soittoa tai tekstaria, että tuutko siirtämään autosi, mulla olis vähän kiire.

Vierailija
34/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen parinakin talvena todistanut tilannetta, jossa autoja on lumen peittämällä parkkipaikalla (eli ruudut ei näy) kahdessa rivissä. Sitten joku älykääpiö ei huomaa tätä, vaan aloittaa johonkin kohtaan kolmannen rivin. Siellä on sitten nätisti keskirivin auto motissa. Keulan ja perän takana auto, samoin molemmilla puolilla. Pahimmassa tapauksessa se kolmas rivi vaan kasvaa seuraavien autojen tullessa parkkipaikalle.

Vierailija
35/38 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jäänyt mottiin ja olen autoillut 50 vuotta eri maissa.

Vierailija
36/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut usein motissa , täällä Italiassa kuten muutkin. Itsekin joskus motitan. Eipä haittaa. Odottelen siinä muutaman minuutin ja taas pääsee liikkeelle. Ei kai noin pienistä hermostu ja poliisille soita kukaan. Tosin elämä on täällä nopeampaa, kukaan ei motita tunneiksi, tilanteet selviävät nopeasti, minuuteissa. 

Vierailija
37/38 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit toki soittaa hinurin paikalle, mutta se ei siihen autoon koske ja saat kuitenkin ison laskun.

Miksi ei koskisi?

Vierailija
38/38 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi hinauttaa toisen autoa.