Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta tuntuu, että olen psykoottinen

Vierailija
19.09.2022 |

Mutta sitä ei kai itse tunnistaisi

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sen voi tunnistaa itsekin. Siihen koko itsehoito perustuu, että sairastava itse huomaa tilansa menneen huonoksi ja hankkiutuu vahvemman avun piiriin.

Vierailija
2/3 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paljon sellaisiakin, jotka tunnistavat psykoottisuutensa. Ensimmäisessä psykoosissa sitä on vaikeampi itse tajuta, mutta ajan myötä moni oppii tunnistamaan oireensa riittävän ajoissa hakeutuakseen hoitoon. Toki jos psykoosin päästää pitkälle, ote todellisuudesta kirpoaa eikä omaa tilaa enää tunnista.

Todella hyvä siis, jos olet tunnistanut oireesi. Nyt on tärkeää hakeutua heti hoitoon. Sinulla on mahdollisuudet selvitä tilanteesta paljon kuivemmin jaloin, kun psykoosi ei ole vielä täysillä päällä vaan sinulla on myös selviä hetkiä.

P.S. Jo epäilys psykoottisista oireista on riittävä syy mennä lääkäriin. Sinun ei tarvitse tehdä itse diagnoosia ja varmistua sen oikeellisuudesta, ennen kuin hakeudut hoitoon. Potilaan tehtävä on hakeutua hoitoon, jos oireet ovat riittävän vakavat. Sinun tapauksessasi ne ovat. Ammattilainen sitten arvioi, mikä on vialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin psykoottisuuden oire näyttää monilla olevan tarve avata tänne uusia ketjuja.

Yleensä kyllä 12 senttimetristä tai sillinhajusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi