Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan väitöstilaisuus yleensä kestää? Siis se yliopistolla järjestettävä

Vierailija
21.08.2008 |

päivätilaisuus, eli itse väittely? Onko sen jälkeen jotain ohjelmaa yliopistolla tai jotain muuta?

Haluaisin tietää, paljonkohan aikaa minulle jää päivän väitöstilaisuuden ja illan iltapukutilaisuuden välillä. Ehdinkö hakea lapset hoidosta, viedä heidät mummilaan, laittautua iltaa varten jne...

Tietääkö kukaan? Kutsussa mainitaan vain väitöstilaisuuden ja iltatilaisuuden alkamisajat.

terv: ekaa kertaa karonkaan menossa

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitöksen jälkeen yleensä kakkukahvit

Vierailija
2/8 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omien kokemusteni mukaan väitöstilaisuuden kesto. Sen jälkeen jonotetaan väitössalissa tai käytävällä (välillä hyvinkin epäjärjestelmällisesti) väittelijän luo halailemaan ja onnittelemaan, se lisää kestoa joskus enemmän joskus vähemmän - jos siis tahdot onnitella jo silloin, etkä jätä halailua karonkkaan eli iltatilaisuuteen.

Jos väittelyasiaa on oikein paljon, pidetään joskus jopa väliaika väitöstilaisuudessa, silloin saatetaan puhua jo paljon pidemmästä kestosta. Ehkä riippuu jonkin verran alasta, itse en muista olleeni kuin yhdessä väliajallisessa väitöksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakee lapset hoidosta?

Voiko se tosiaan kestää neljään asti se väitöskin? Ja sitten juodaan vielä kahvit? Miten ihmiset (juhlakalu itse) ehtivät kotiin pynttäytymään välissä? Onko tökeröä, jos lähtee sen verran ajoissa, ettei jää kahveille?

Mulla menee aikaa matkoihin yliopistolta kotiin ja kotoa iltatilaisuuteen, ja haluan tosiaan laittaa itseni iltajuhlaa varten, kun on iltapukukin hankittuna, ja harvoin pääsee...

ap

Vierailija
4/8 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosi veemäiset vastaväittäjät venyttää yli kahden tunnin tai vaihtoehtoisesti silloin, jos työ on oikeasti melko surkea mutta käytäntö vaihtelee varmasti tiedekunnittain. Yleensä se on 2-4 tuntia mutta meillä harvoin yli 2 tuntia.

Voithan lähteä kesken pois, jos aikataulu uhkaa käydä tiukaksi! Sieltä siis todellakin saa poistua :D ja ehdit onnitella myöhemminkin (illalla).

Vierailija
5/8 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko se tosiaan kestää neljään asti se väitöskin? Ja sitten juodaan vielä kahvit?

No sanoisin, että epätavallisen pitkä väitös on, jos neljään asti kestää. Mutta täysin varmaksi ei voi sanoa.

Esim. mulla ei ollut oman väitöstilaisuuteni jälkeen mitään kahvitusta, jotkut (kiinni laitoksesta/tiedekunnasta?) haluavat sellaisetkin tarjota. Väitteleminen tulee muutenkin aika kalliiksi, niin olen ymmärtänyt että niistä kahveista aika moni luistaa.

3

Vierailija
6/8 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko se tosiaan kestää neljään asti se väitöskin? Ja sitten juodaan vielä kahvit? Miten ihmiset (juhlakalu itse) ehtivät kotiin pynttäytymään välissä? Onko tökeröä, jos lähtee sen verran ajoissa, ettei jää kahveille?

Voi kestää jopa 6 h, silloin on oltava tauko (4 h jälkeen). Yleensä pari kolme tuntia, neljä on aika harvinaista. Kahville meno ei ole pakollinen, ei sinun puuttumistasi kukaan huomaa. Tuntemattomien väitöksissä en ole edes kahville mennyt (olen käynyt vain kuuntelemassa, jos otsikko on kiinnostava ja omaa alaa sivuava)

Perinteisesti juhlakalu on ollut mies, joten pynttäytymisaikaa ei niin tarvita. Naiset yleensä ohjelmoivat päivän toisin (itse kävin kampaajalla jo aamulla, joten vain meikki piti korjata illaksi)

Vierailija
7/8 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kysäiset esim sähköpostilla/tekstarilla väittelijältä, mahtaako hänellä olla kahvitus väitöstilaisuuden jälkeen (väitösaika on t-o-d-e-l-l-a kiireistä, siksi ei ehkä kannata soittaa juuri nyt asiasta).

Vierailija
8/8 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muutenkaan kauheasti pynttäydy. Ei nuo kuitenkaan mitkään häät ole. Vaatteiden vaihto käy aika vikkelästi. Meillä 2h on aika standardi pituus väittelylle.