Hiukset rasvoittuvat nopeasti, mikä avuksi? Raivostuttavaa kun illalla pesee ja aamulla on jo limainen pää.
Mikä avuksi tähän nopeaa rasvoittumiseen? Onko silikonittomista tai sulfaatittomista shampoista apua? Ja mitä ne on, mitä merkkejä? Mulla on kyllä syväpuhdistavaa shampoota mutta ei sillä ole hyvä pestä joka päivä, pesen sillä ehkä kerran viikossa,parissa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen illalla hiuksia pese.
Käytä kosteuttavaa shampoota,
Miksi? Ja millos sitten?
Aamulla tietysti.
Kosteuttava shampoo kosteuttaa päänahkaa, joten sen ei tarvi pukata niin paljon rasvaa kosteuttamaan. Mitä kuivattavampia aineita käyttää, sitä enemmän nahka innostuu pukkaamaan rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pese aamulla.
En ehdi. Pitkät ja paksut niin menee kuivaamiseen aikaa. Ja ei tee hiuksille hyvää joka päivä kuivata hiusten kuivaimella.
Ei ne hiukset aina ole tälläiset olleet, nyt tänä vuonna on alkanut joku ihme rasvakausi.
Mene lääkäriin. Gynelle jos olet nainen. Todennäköisesti hormonaalista. Toi on vaan oire, jos haluat eroon oireesta on itse vaiva hoidettava.
Vierailija kirjoitti:
Hikoilet paljon ylipainosta johtuen?
Just, täällä joka asiassa epäillään että syy on ylipainossa🙄
Olen normaalipainoinen,en hikoile mitenkään se enempää kun normaalisti eikä nyt ole kesä ja helle.
3 jaksossa kaikki paitsi Anne näytti 60-vuotiailta. Minkähän ikäisiä ovat oikeasti, Marko ainakin yli 50. Remppa oli kerrankin tosi hyvä. Olohuoneen väristä en tosin tykänny. Bo:n kohteet on aika surkeita.
Vierailija kirjoitti:
3 jaksossa kaikki paitsi Anne näytti 60-vuotiailta. Minkähän ikäisiä ovat oikeasti, Marko ainakin yli 50. Remppa oli kerrankin tosi hyvä. Olohuoneen väristä en tosin tykänny. Bo:n kohteet on aika surkeita.
Oho. Väärä ketju. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pese aamulla.
En ehdi. Pitkät ja paksut niin menee kuivaamiseen aikaa. Ja ei tee hiuksille hyvää joka päivä kuivata hiusten kuivaimella.
Ei ne hiukset aina ole tälläiset olleet, nyt tänä vuonna on alkanut joku ihme rasvakausi.
No älä kuivaa vaan anna kuivua ihan omaan tahtiin. Vielä ei edes ole kovia pakkasia että pitäisi hiukset kuivata.
Vierailija kirjoitti:
Jos peset hiuksiasi joka päivä, niin aloita vaikka siitä että harvennat joka toiseen päivään. Hiuksia tulisi pestä vain 2-3 kertaa viikossa (suihkussa toki käydä joka päivä) sillä muuten päänahan öljyntuotanto kärsii ja hiukset rasvoittuvat paljon helpommin.
Ei, kyllä ne pitää pestä kun rasvoittuvat.
Kunnollinen föönaus on ainoa mikä minulla auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen illalla hiuksia pese.
Käytä kosteuttavaa shampoota,
Miksi? Ja millos sitten?
Aamulla tietysti.
Kosteuttava shampoo kosteuttaa päänahkaa, joten sen ei tarvi pukata niin paljon rasvaa kosteuttamaan. Mitä kuivattavampia aineita käyttää, sitä enemmän nahka innostuu pukkaamaan rasvaa.
Tämä oli ensimmäinen hyvä ohje. Pois sulfaatit ja alkoholit sekä silikonit. Kaikki nuo kuivattavat päänahkaasi. Tutki tuotteesi osoitteessa www.curlsbot.com
Lisäksi öljyhoidot auttavat pian kuivaan päänahkaan ja rasvoittuminen helpottuu. Esim. 100% risiini- tai arganöljy.
Aloita vähentämällä sokeria ja rasvaa ruokavaliostasi. Jostainhan se rasva sinne päähän nousee ja mistä se keho sitä rasvaa muualta saa kuin ruuasta.
Harvenna pesuväliä, vaikka tuntuu että tukka on liisterinä päässä. Mitä useammin peset, sen enemmän rasvaa pääsi puskee ulos. Pese hiukset aamuisin ja käytä kuivashampoota niinä päivinä kun et pese hiuksia. Kun olet saanut ruokavalion kuntoon voit alkaa harventamaan pesuväliä enemmän ja pääset luopumaan kuivashampoosta.
Itse sain hiuspohjan rasvoittumisen kuriin näillä vinkeillä. Ennen jouduin pesemään hiukset kerran päivässä. Nyt riittää kerran kuussa.