Naapuri tiskaa jatkuvasti
Ihmettelen uusien seinänaapurieni toimintaa. Aina ennen täällä on ollut rauhallista ja hiljaista asua kunnes himotiskaaja muutti naapuriin. Perheessä asuu isä kahden lapsensa kanssa. Kertokaapa minulle, että onko se tosiaan normaalia käyttää päivässä 2-3h tiskaukseen?! Ihan jokainen päivä! Ensimmäisen kerran veden kohina ja asioiden kilinä alkaa klo 15.30 aikoihin ja kestää tunnin verran. Sen jälkeen melko hiljaista muutama tunti, kunnes taas alkaa klo 21 jälkeen tunnin parin tiskaus. Siis mitä helvettiä oikeesti?! Mulla menee hermo kun seinän takana kohisee taukomatta vesi. Siis puhumattakaan suihkussa käynneistä ja vessan vedoista. Mä haluan mennä nukkumaan klo 21.30, mutta nykyisin se on mahdotonta heidän jatkuvan tiskauksen takia!!! Käytän joo korvatulppia, mutta nekään ei peitä sitä kohinaa. Voisikohan sitä käydä huomauttamassa asiasta? Onko mulla vastaavia kokemuksia? Jos joku muu on hulluna tiskaukseen niin avatkaa vähän mulle asiaa, että mikä siinä voi kestää niin kauan joka ikinen päivä.
Kommentit (75)
Minäpä tiskaankin 4 kertaa päivässä. Mitäs siihen sanot ap!
Vierailija kirjoitti:
Ämmät ne huutaa syö ja mässää, minä vain astioita tiskaan tässä. T:tiskarinaapuri
Juo, korjaan, ämmät juo.
Sama
Missä vanhassa paperi talossa asut? Kaikki kerrostalot talot jotka valmistuneet 2000 ja eteenpäin eli tänne asti.On rakenettu Rakenus laki eristeet tiiviivimmät. Naapurin wc/ suihku käynti ei tule seinien läpi,Ei tiskaamis äänet.Ei normali kodin elämä. Putkistot alkaa olla sököt jos talo jo 20-22v. vanha 1 kerros saa koko linjasta lasketun keittön veden osan pulpuamaan omaan keittö lavuaarin ja se ei todella ole toisesta kerroksesta. Vaan voi matkata ihan mistä kerros, kun sama linja on. Siksipä jo 20- 24v vanhat talot lähtee remontin ja putkistojen takia suurin syy. Kuin keskusilmastoinin taki.Todelliset työpajat taas,sen melut elementit voi tuoda ihan kerrostalon eri rappu äänet,elmetitsä kiertää siis äänet ja eikä ne tule naapurista.Kaikki faktat saa tietoon rakennuslitosta tai rakentaja lehdet.
Vierailija kirjoitti:
Missä vanhassa paperi talossa asut? Kaikki kerrostalot talot jotka valmistuneet 2000 ja eteenpäin eli tänne asti.On rakenettu Rakenus laki eristeet tiiviivimmät. Naapurin wc/ suihku käynti ei tule seinien läpi,Ei tiskaamis äänet.Ei normali kodin elämä. Putkistot alkaa olla sököt jos talo jo 20-22v. vanha 1 kerros saa koko linjasta lasketun keittön veden osan pulpuamaan omaan keittö lavuaarin ja se ei todella ole toisesta kerroksesta. Vaan voi matkata ihan mistä kerros, kun sama linja on. Siksipä jo 20- 24v vanhat talot lähtee remontin ja putkistojen takia suurin syy. Kuin keskusilmastoinin taki.Todelliset työpajat taas,sen melut elementit voi tuoda ihan kerrostalon eri rappu äänet,elmetitsä kiertää siis äänet ja eikä ne tule naapurista.Kaikki faktat saa tietoon rakennuslitosta tai rakentaja lehdet.
Kerron salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Suurin osa suomalaisista kerrostaloista on rakennettu ennen vuotta 2000.
Vierailija kirjoitti:
Tämä talo on rakennettu 1956. Kaikki kuuluu seinien läpi veden laskemisesta oven sulkemiseen.
Minunkin naapurissani asui ennen tuollainen ap:n kaltainen vanhapiika joka väitti minun meluavan. Kukaan muu koko talossa ei kuullut mitään melua milloinkaan. Harhainen ämmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä talo on rakennettu 1956. Kaikki kuuluu seinien läpi veden laskemisesta oven sulkemiseen.
Yksi vesi, kaksi vesi, kolme vesi.... Siinä sinulle veden laskemista :D
Meidän talo on 1993, enkä yhtään tiedä ovatko naapurit edes elossa, saati koska tiskaavat.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä tiskaankin 4 kertaa päivässä. Mitäs siihen sanot ap!
Minäpä tiskaan työkseni, repikää siitä!
Vaihdetaan ap. Minä voin tulle sinun kotiisi asumaan. Tule sinä sitten tänne. Täällä on päivällä hipihiljaista, mutta noin 03.30 naapuri rymyää kotiin ja kolistelee+huudattaa elokuvia siitä 2-3 tuntia eteenpäin.
Miehet on tuollaisia neuroottisia tiskareita.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talo on 1993, enkä yhtään tiedä ovatko naapurit edes elossa, saati koska tiskaavat.
Minä asun 20v aiemmin rakennetussa ja tiedän jopa sen käykö naapuri pissalla vai kakalla. Yksityisyys aika vähissä täällä paperielementtitalossa.
Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin tarkkailla naapuriesi elämää?
Miten olisi vaikka Netflix? Tai vielä parempi, lähde ulos ja lenkille!
Minä luulin että olisin saanut samaa mieltä olevia kommentteja. Oletteko te kaikki tosiaan sitä mieltä että ok asua melun keskellä? Ettekö kaipaa rauhaa kotona? Oma stressitaso alkaa olla tosi korkealla naapurin tiskauksen ja muidenkin äänien takia. Ei tämä ole ihmisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin että olisin saanut samaa mieltä olevia kommentteja. Oletteko te kaikki tosiaan sitä mieltä että ok asua melun keskellä? Ettekö kaipaa rauhaa kotona? Oma stressitaso alkaa olla tosi korkealla naapurin tiskauksen ja muidenkin äänien takia. Ei tämä ole ihmisen elämää.
Lapsihyvä. Tiskaaminen ei ole melua nähnytkään. Muuta johonkin biletaloon niin opit, mitä on melu.
Vierailija kirjoitti:
Ase ohimollako sinut pakotetaan siellä asumaan?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin tarkkailla naapuriesi elämää?
Miten olisi vaikka Netflix? Tai vielä parempi, lähde ulos ja lenkille!
Tiedän, pitäisi keskittyä jonkin muuhun oman mielenterveyden takia, mutta ei se ole niin helppoa. Olen ääniyliherkkä ja stressiherkkä ihminen. Vaikea keskittyä edes sarjan katsomisen kun kuuntelee naapurista tulevia ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitten muuta kuin huomenna heti aamusta psykiatriseen hoitajaan yhteyttä. Ei nimittäin ole normaalia stressaantua toisten ihmisten tiskauksista.
Vierailija kirjoitti:
Kotonaan on ok tiskata astiat
Onneksi huomenna on maanantai niin pääsee ap taas hakemaan lääkkeitä apteekista. Selkeästi loppunut lääkkeet kesken.