Naapuri tiskaa jatkuvasti
Ihmettelen uusien seinänaapurieni toimintaa. Aina ennen täällä on ollut rauhallista ja hiljaista asua kunnes himotiskaaja muutti naapuriin. Perheessä asuu isä kahden lapsensa kanssa. Kertokaapa minulle, että onko se tosiaan normaalia käyttää päivässä 2-3h tiskaukseen?! Ihan jokainen päivä! Ensimmäisen kerran veden kohina ja asioiden kilinä alkaa klo 15.30 aikoihin ja kestää tunnin verran. Sen jälkeen melko hiljaista muutama tunti, kunnes taas alkaa klo 21 jälkeen tunnin parin tiskaus. Siis mitä helvettiä oikeesti?! Mulla menee hermo kun seinän takana kohisee taukomatta vesi. Siis puhumattakaan suihkussa käynneistä ja vessan vedoista. Mä haluan mennä nukkumaan klo 21.30, mutta nykyisin se on mahdotonta heidän jatkuvan tiskauksen takia!!! Käytän joo korvatulppia, mutta nekään ei peitä sitä kohinaa. Voisikohan sitä käydä huomauttamassa asiasta? Onko mulla vastaavia kokemuksia? Jos joku muu on hulluna tiskaukseen niin avatkaa vähän mulle asiaa, että mikä siinä voi kestää niin kauan joka ikinen päivä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin että olisin saanut samaa mieltä olevia kommentteja. Oletteko te kaikki tosiaan sitä mieltä että ok asua melun keskellä? Ettekö kaipaa rauhaa kotona? Oma stressitaso alkaa olla tosi korkealla naapurin tiskauksen ja muidenkin äänien takia. Ei tämä ole ihmisen elämää.
Ase ohimollako sinut pakotetaan siellä asumaan?
Tässä elämäntilanteessa ei pysty tekemään muutoksia. Nykyisen asunnon vuokra on edullinen, mahdoton löytää yhtä edullista asuntoa Helsingistä. Muutenkin kärsin unettomuudesta. Jaksaminen on aika koetuksella. Hyvä kun selviää työpäivästä. Töiden jälkeen haluaisi olla vaan rauhassa kotona täydellisessä hiljaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin tarkkailla naapuriesi elämää?
Miten olisi vaikka Netflix? Tai vielä parempi, lähde ulos ja lenkille!
Tiedän, pitäisi keskittyä jonkin muuhun oman mielenterveyden takia, mutta ei se ole niin helppoa. Olen ääniyliherkkä ja stressiherkkä ihminen. Vaikea keskittyä edes sarjan katsomisen kun kuuntelee naapurista tulevia ääniä.
Miksi noin hysteerinen ihminen on ylipäätään muuttanut kerrostaloon? Senhän nyt sanoo järkikin, että niissä voi kuulua ääniä. Osta mökki luonnonhelmasta niin ei taatusti kuulu tiskaamisen äänet.
Koskaan ennen ei ole ollut tällaista ongelmaa. Edelliset naapurit ovat itseni kaltaisia äänettömiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin että olisin saanut samaa mieltä olevia kommentteja. Oletteko te kaikki tosiaan sitä mieltä että ok asua melun keskellä? Ettekö kaipaa rauhaa kotona? Oma stressitaso alkaa olla tosi korkealla naapurin tiskauksen ja muidenkin äänien takia. Ei tämä ole ihmisen elämää.
Kaipaan rauhaa, mutta en mä voi olettaa, että kerrostalossa muut ihmiset haluaa elää yhtä hissukseen, kuin minä. Ainoa, mitä voin vaatia on järjestyssääntöjen ja hiljaisen ajan noudattaminen, mutta en voi vaatia muiden elävän mun aikataulujen mukaan. Jos naapuri tulee iltavuorosta kotiin hiljaisuuden jo alettua, minkäs hän sille voi. Kotiin on oikeus tulla ja esimerkiksi hygieniasta on oikeus huolehtia, vaikka se tarkoittaakin suihkussa käyntiä.
No meillä naapurissa taitaa asua itse Puuha-Pete. Joka ikinen päivä paukuttaa vasaralla. Useampi tunti päivässä vasara paukkuu. Maanantaista sunnuntaihin. Tätä on jatkunut jo 3 vuoden ajan. Joskus vielä käyn kysymässä josko se asunto alkaisi kohta olemaan valmis vai yrittääkö purkaa elementtiseiniä!
Korvatulpat on hyvä keksintö.
Ja vielä parempi: vastamelukuulokkeet. Ihan best!
Rautakaupasta saa muutamalla kympillä kuulosuojaimia. Heti huomenna ostoksille niin loppuu tuo turhasta nillittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämäntilanteessa ei pysty tekemään muutoksia. Nykyisen asunnon vuokra on edullinen, mahdoton löytää yhtä edullista asuntoa Helsingistä. Muutenkin kärsin unettomuudesta. Jaksaminen on aika koetuksella. Hyvä kun selviää työpäivästä. Töiden jälkeen haluaisi olla vaan rauhassa kotona täydellisessä hiljaisuudessa.
Kerrostalo on väärä valinta, jos haluaa asua täydessä hiljaisuudessa. Naapureilla on oikeis normaaliin elämään kotonaan, vaikka siitä kuuluisi ääni. Kotonaan saa tiskata, siivota, pestä pyykkiä, katsoa telkkaria, kuunnella musiikkia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitten muuta kuin huomenna heti aamusta psykiatriseen hoitajaan yhteyttä. Ei nimittäin ole normaalia stressaantua toisten ihmisten tiskauksista.
Olen yrittänyt hakea apua mutta se on tosi vaikeaa ja aikaa vievää :[ Kävin lääkärissä puhumassa unettomuudesta ja muista ongelmista. Sain lähetteen psykiatriselle mutta aika sinne on vasta loppuvuonna. Tiedän etten ole normaali. Lääkkeitä en halua käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitten muuta kuin huomenna heti aamusta psykiatriseen hoitajaan yhteyttä. Ei nimittäin ole normaalia stressaantua toisten ihmisten tiskauksista.
Olen yrittänyt hakea apua mutta se on tosi vaikeaa ja aikaa vievää :[ Kävin lääkärissä puhumassa unettomuudesta ja muista ongelmista. Sain lähetteen psykiatriselle mutta aika sinne on vasta loppuvuonna. Tiedän etten ole normaali. Lääkkeitä en halua käyttää.
Ja tästä syystä pitäisi muiden muuttaa elämäänsä sun tarpeiden mukaan?
Minulla on stressitasot tapissa jatkuvan sen jatkuvan narinan takia, joka ap:n asunnosta kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Sinä ihan itse olet valinnut tuon tilanteen. Lääkkeistä saisit apua, mutta jos ei kelpaa niin sitten on vain kestettävä. Maailma kun ei pyöri sinun napasi ympärillä.
Sinkku yksinhuoltaja mies joka tiskaa ihan vapaaehtoisesti?
Ap, sulla on tommonen mies naapurissa! ;) Kutsu treffeille ja mainitse sivulauseessa ett joku naapuri tiskaa aina että mitähän se on, onko hän huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Sinä ihan itse olet valinnut tuon tilanteen. Lääkkeistä saisit apua, mutta jos ei kelpaa niin sitten on vain kestettävä. Maailma kun ei pyöri sinun napasi ympärillä.
Itsellänikin oli suuri kynnys aloittaa psykiatrini määräämä masennuslääkitys. Mutta kyllä se kannatti. Apua on ollut enemmän kuin haittoja.
Ei ihmisten tarvitse elää täysin äänettömästi vaan tällaisten hysteerikkojen olisi hyvä muuttaa johonkin korpimökkiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinkku yksinhuoltaja mies joka tiskaa ihan vapaaehtoisesti?
Ap, sulla on tommonen mies naapurissa! ;) Kutsu treffeille ja mainitse sivulauseessa ett joku naapuri tiskaa aina että mitähän se on, onko hän huomannut.
No eipä ne astiat yh-isänkään kodissa itsekseen puhdistu :D Eikä kukaan täysijärkinen lähde ap:n kanssa treffeille. Sehän se perimmäinen syy onkin, miksi ap:lla on paha olo. Katkeralla vanhalla piialla ei ole muuta elämää kuin vikistä tiskaamisesta.
Onko sama seinänaapuri, joka marssii korkokengät jalassa yläkerrassa koko yön?
Vierailija kirjoitti:
Onko sama seinänaapuri, joka marssii korkokengät jalassa yläkerrassa koko yön?
Ei se ole seinänaapuri, jos asuu yläpuolella. Se on yläkerran naapuri. Seinänaapuri asuu vieressä.
Usein kellon ympäri himotiskaavat käyvät myös erityisesti yöaikaan virtsaamassa pönttöön niin äänekkäästi että korvat soi siittä pauhusta!
Miksi noin hysteerinen ihminen on ylipäätään muuttanut kerrostaloon? Senhän nyt sanoo järkikin, että niissä voi kuulua ääniä. Osta mökki luonnonhelmasta niin ei taatusti kuulu tiskaamisen äänet.