Voinko työhaastattelussa pyytää työnantajaa soittamaan minun kuullen
Kommentit (11)
Voit tietysti. Kannattaa toskn varautua, ettet paikkaa saa. Ja, että sana hullusta sekopäästä kiirii, ettet saa muitakan paikkoja.
Voit pyytää, tuskin suostuu ja pitää sinua sen jälkeen omituisena ja epäkohteliaana etkä saa paikkaa vaikka soittaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi
Miksi pitäisi voida?
Harvassa paikassa varmaan edes soittavat. Valitsevat jonkun jonka valitsisivat muutenkin. Usein asiatonta pyytää suosittelijoita, jos vaan keräilevät nimilistoja mutta todellisuudessa joku ollaan jo valitsemassa.
Vierailija kirjoitti:
Harvassa paikassa varmaan edes soittavat. Valitsevat jonkun jonka valitsisivat muutenkin. Usein asiatonta pyytää suosittelijoita, jos vaan keräilevät nimilistoja mutta todellisuudessa joku ollaan jo valitsemassa.
Minulle soitettiin kerran. Oli jonkinlainen HR konsultti, jolle yritys oli ulkoistanut rekrytoinnin. Oli epämiellyttävä kokemus, minua tentattiin parin vuoden takaisesta alaisesta tyyliin, kuin olisin itse hakemassa itselleni paikkaa.
En koskaan laita mitään suosittelijaa, vaikka hakemuksessa kysytäänkin.
Amerikasta tullut tapa taas.
Yleensä suosittelijat on perhetuttuja tai iskän/äiskän kavereita ja taas nepotismi pääsee jylläämään.
Tuskin.