Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ohjeissa ei ikinä mainita airfrayeriä?

Vierailija
18.09.2022 |

Pakkauksissa kun on se lämmitysohje tai valmistusohje niin ikinä ei lue kauanko kestää aikaa airfrayerillä. Niin monella se nykyään joka tapauksessa kotoa löytyy.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin on jo

Vierailija
2/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko pipareita paistetaan airfrayerillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ootko ihan tosissasi? Siis aatteletko että ne lennossa vaihtavat valmistusohjeet sen takia että joku suomalainen vinkuiita vaatii?

Ap on hyvä esimerkki ihmisestä jolta puuttu TÄYSIN päättelykyky ja omaehtoinen testaushalu.

Vierailija
4/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap, vaikka sun kuplassa porukat noita ostavatkin niin ei tuo laite kovin monelta oikeasti löydy.

Vierailija
5/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa mitä luin niistä, niin kerrottiin että niissäkin on paljon vaihtelua. Eli jollekin riittää pienempi aika kuin toiselle laitteelle ja vain kokeilemalla tietää.

Vierailija
6/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun menee pieleen kun ohjeissa lukee uunissa 55 minuuttia ja sit kun mä laitan airfrayerillä saman ajan niin on ihan kuivaa koppuraa.

Vierailija
7/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun menee pieleen kun ohjeissa lukee uunissa 55 minuuttia ja sit kun mä laitan airfrayerillä saman ajan niin on ihan kuivaa koppuraa.

Montako kertaa olet tehnyt saman mokan, etkä ole vieläkään älynnyt kokeilla vaikka puolivälissä tilannetta?

Vierailija
8/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi eikö se olekaan niin näppärä ja helppo laite???

Vierailija
9/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on airfryer uuni, joka on siis ymmärtääkseni pieni kiertoilmauuni. Asteita laitan ohjeisiin verrattuna noin 30 vähemmän ja ajan puolitan ja seuraan tilannetta. Pakastepullat meinasivat silti palaa ja jäädä sisältä raaksi. Vaatii hiukka opettelua.

Vierailija
10/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa olet tehnyt saman mokan, etkä ole vieläkään älynnyt kokeilla vaikka puolivälissä tilannetta?

hä? Puoilitanko ajan vai lämmön? En osaa.

Vierailija
11/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kokeillaan puolivälissä tilannetta, niin mitenköhän mahtaisi olla?

Vierailija
12/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö raakana.

Vierailija
13/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikissahan niissä on nimenomaan lämmitysohje juuri sillä manalan vehkeellä, airfryierillä, mutta sensijaan valmistusohjetta rasvakeittimellä ei ole missään, ja sekös minua riepoo. Ihan väärin päin tämä asiainlaita on.

Mene Lidliin ja yritäpä ihan piruuttasi löytää upporasvakeittimeen soveltuvaa ja siihen ohjeistettua herkkumättösapuskaa, niin A VOT ! - ihan varmasti löydät äkkiseltään ainakin parikymmentä erilaista airfryer -ohjeistettua ruokalajia.

Jos nyt yhtään oikein olen ymmärtänyt, se sana airfryer ilmeisesti tarkoittaa "ilmakuivainta". Ja jo siinä heti mennään pöpelikköön: ei ruuan kuulu olla kuivaa, hiiltynyttä, sitkeää ja mautonta käppyrää.

Sensijaan sen kuuluu olla sisältä pehmeää, pinnan kuuluu olla rapeaa niin että se vähän ritisee hampaitten välissä ja sen kuuluu olla hyvän makuista. Siihen päämäärään päästään rasvakeittimellä.

Heittäkää niillä airfryereillänne - ruuan näivettäjillä - vesilintua.

Vierailija
14/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi tosiaan ihan itse joutua miettimään esim. valmistettavan lihan laatua, painoa, koostumusta ja sitten arvioimaan suhteutettua paistoaikaa. Ai kamala, ihan itte. Laite muutennlakkaa toimimasta viimeistään silloin, kun vetää topselin seinästä, joten näinkin voi ruuan valmiusastetta tarkastella. Itse.

Vierailija
15/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja!

Vierailija
16/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullia syövä heteromies kirjoitti:

Jos nyt yhtään oikein olen ymmärtänyt, se sana airfryer ilmeisesti tarkoittaa "ilmakuivainta".

Kentucky Fried Chicken. Kenialaista kuivattua kanaa?

Vierailija
17/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfrayer = ilmauuvuttaja

Vierailija
18/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmarispaannuttaja?

Vierailija
19/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfrayer voidaan yhdistää airbagiin. Kun ruoka on valmis niin bagi poksauttaa sen eteesi eikä tarvi nousta sohvalta. Kantsii ostaa heti ennenkuin loppuvat. 

Vierailija
20/36 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapullia syövä heteromies kirjoitti:

Jos nyt yhtään oikein olen ymmärtänyt, se sana airfryer ilmeisesti tarkoittaa "ilmakuivainta".

Kentucky Fried Chicken. Kenialaista kuivattua kanaa?

Voi peijakas!

Minulle sattuikin moka: fry äffällähän onkin paistamista ja se kuivatus mikä minulle tulee aina tuosta ikävästä apparaatista mieleen, on siis dry deellä. Ja tämä moka, siis kuivaamisen ja paistamisen sekaantuminen, dry ja fry tapahtuu minulla vain nimenomaan tämän laitteen kohdalla, koska siinä määrin vahvasti negatiivinen ja torjuva mieliala minulla on sitä kohtaan, eikä vähiten siksi, että airfryer-valmistusohjeet ovat vallanneet kaikista elintarvike-etiketeistä tilan perinteiseltä upporasvakeitinohjeelta.

Ei siis sillä, että minua niinkään kiukuttaisi, jos joku toinen haluaa käyttää ruuan ilmapilaajaa, vaan se kiukuttaa, että sen suosiminen tapahtuu rasvakeittimen - tai siis rasvakeitinohjeitten - kustannuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi