Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miestä ärsyttää kun haluan alkaa kasvissyöjäksi

Vierailija
18.09.2022 |

Taustaksi, että teemme molemmat ruokaa, suunnilleen vuorotellen. Mutta hän siis haluaa joka aterialla punaista lihaa ja aina ruokaa laittaessaan laittaa sitä, eri muodoissaan, vaikkapa nyt sitten jauhelihakastiketta ja spaghettia. Nyt miestä ärsyttää, kun sanoin alkavani kasvissyöjäksi (ei siis kuitenkaan vegaaniksi, joten söisin edelleen munia ja maitotuotteita). En vaadi häntä alkamaan. Mutta miten ratkaista ruoanlaitot? Pitääkö meidän jatkossa molempien tehdä vain omat ruoat? Vai miten teillä muilla vastaava tilanne on hoidettu?

Kommentit (158)

Vierailija
1/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex tyttöystävää ärsytti myös. Kannattaa miettiä onko muutakin aika perustavanlaatuista joista olette eri linjoilla ja erilaisia. Mikä estää kasviruokaa tehdessä että siihen erikseen valmistaa lihansyöjä kumppani lihansa. Kyse on siitä ettei lihan syöjät siedä kasvissyöjiä. Oletko kokonaan kasvissyöjä vai syötkö kalaa. 

Vierailija
2/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin puoliso oli jonkin aikaa kasvissyöjä ja tuolloin tuli harkittua ihan eroamista. Sen verran vaikeaksi kaikki muuttui. No onneksi tuli järkiinsä ja nyt kaikki on taas hyvin. Mikset söisi esim. töissä kasvislounasta ja sitten kotona teette ruokaa josta molemmat pitävät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikaan ei ole kasvissyöjä, mutta teemme silti molemmat omat ruokamme. Toimii oikein hyvin. En ymmärrä, mikä siinä on vaikeaa monelle.

Vierailija
4/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoidettiin vastaava tilanne niin, että mieskin suostui syömään kasvisruokaa silloin kun minä sitä tein koska hän ei vaatimalla vaatinut että pitää saada punaista lihaa joka ikisellä aterialla.

Vierailija
5/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on, kun molemmat on kasvissyöjiä. En sietäisi nirsoilevaa miestä ja lihapakotusta, tai sitä että keittiössä haisee jatkuvasti käristetty liha.

Vierailija
6/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika erikoinen mies että ei voi kasvisruokaa syödä ollenkaan, ei oma terveys saati eläimet tai ilmasto sitten yhtään kiinnosta? Anteeksi mutta tuollainen lihan tolkuton mättäminen kuulostaa vähän juntilta.. Ehkä sitten teette vaan omat ruokanne jos ei kerran muuta saa sovittua.

Ei hän kasvisruokaa vihaa vaan kyllä suostuu syömään sitä. Mutta vain jos saa lisukkeeksi jonkun pihvin tai makkaran. Ap

Vierailija
7/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle lihan syönti on jonkinlainen uskonto ja miehuuden osoitus. "Koska esi-isätkin söi vaan lihaa." Vaikka suurin osa ihmisistä on elänyt maanviljelyn aloittamisen jälkeen suunnilleen puurolla ja leivällä ja lihaa saatu vain juhlapäivinä.

Miehesi on vain yksinkertaisesti tyhmä.

Vierailija
8/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika erikoinen mies että ei voi kasvisruokaa syödä ollenkaan, ei oma terveys saati eläimet tai ilmasto sitten yhtään kiinnosta? Anteeksi mutta tuollainen lihan tolkuton mättäminen kuulostaa vähän juntilta.. Ehkä sitten teette vaan omat ruokanne jos ei kerran muuta saa sovittua.

Ei hän kasvisruokaa vihaa vaan kyllä suostuu syömään sitä. Mutta vain jos saa lisukkeeksi jonkun pihvin tai makkaran. Ap

Ja sinä et voi sitä pihviä enää paistaa? Meillä osaa edelleen kumpikin ottaa toisen huomioon vaikka en enää punaista lihaa syö.

Vierailija
9/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsen aloin vegaaniksi ja juurikin vastoin kaikkia ohjeita (ja järkeä) kertaheitolla. Miehelle tämä ei ollut mikään ongelma, vaan tuki minua valinnassani. Olemme aina laittaneet yhdessä tai vuorotellen ruokaa, eikä kokkausrutiineihimme tullut mitään muutoksia. Valitsimme ruokia, joista on helppo muokata niin kasvis- kuin eläinperäinenkin vaihtoehto.

Meillä kävi vaan niin, että mies innostui niin paljon vegaanikokkaamisesta, että syö nykyään itsekin lähestulkoon vegaanisesti.

Vierailija
10/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona kertaa kiitän itseäni naisena. Elän suhteessa mutta koskaan en suostu asumaan miehen kanssa. Vaikka raha tiukempi kun ei miehen rahoja taloudessa. Mutta Oman elämän hallinta ja päätös mitä syön ,teen on mahtava elementti. Kyllä joka viikko te haukutte mies sitä tätä tällä.Ihmettelen millaisia aviolittoja, avo -litoja teillä on?

Vierailija
11/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin puoliso oli jonkin aikaa kasvissyöjä ja tuolloin tuli harkittua ihan eroamista. Sen verran vaikeaksi kaikki muuttui. No onneksi tuli järkiinsä ja nyt kaikki on taas hyvin. Mikset söisi esim. töissä kasvislounasta ja sitten kotona teette ruokaa josta molemmat pitävät?

No siis joo vaikka näin. Mutta mitä se kotona tehty molempien pitämä ruoka sitten on, kun minä en enää pidä lihasta?

Ap

Vierailija
12/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä, mieheni vannoutunut metsästäjä ja lihansyöjä. Välillä syömme yhdessä muutenkin helpoksi taipuvaa kasvisruokaa esim. tortillaa maustetuilla pavuilla tai kasvissosekeittoja. Välillä taas molemmat kokkailee oman proteiinilisän pariksi päiväksi ja tehdään yhteinen perunat ja kastike tai riisit tai uuniperunat.

Ei sen tarvitse olla ongelma, jos siitä ei tee sellaista. Nettikeskustelussa (tässäkin) jengi selvästi provoilee aiheesta ihan päästä keksimiään juttuja. Olen monesti paistanut mm. mieheni pihvit samalla kun touhunnut keittiössä muutenkin, ja hän on tehnyt hyviä kasvisruokia omatoimisesti.

Vierailija
13/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä et voi sitä pihviä enää paistaa? Meillä osaa edelleen kumpikin ottaa toisen huomioon vaikka en enää punaista lihaa syö.

Ja miksi helvetissä naisen pitäisi paistella miehen pihvit, varsinkin jos on itse kasvissyöjä? Siinä ei kyllä mies ota yhtään toista huomioon ja kaiken lisäksi avutonkin vielä.

Vierailija
14/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut suhteemme alusta alkaen vegaani, puoliso sekasyöjä. Meillä on osittain tai kokonaan eri ruoat, eli esim hänelle lohikiusaus, minulle kasviskiusaus (kokonaan eri ruoka) tai hänelle salaatin lisukkeena broileria, minulle tofua (osin eri ruoka).

Minä teen meillä ruoan, koska tykkään kokkaamisesta, puoliso puolestaan tekee enemmän muita kotitöitä.

Vierailija
15/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis joo vaikka näin. Mutta mitä se kotona tehty molempien pitämä ruoka sitten on, kun minä en enää pidä lihasta?

Ap

Olet ykskaks päättänyt että liha maistuukin pahalta?

Vierailija
16/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin, jos hänkin tekisi omalla ruoanlaittovuorollaan minulle kasvisruokaa. Mutta ei aio tehdä. Ap

Vierailija
17/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluan alkaa, niin haluan alkaa, ei siihen ole enään sanomista

Vierailija
18/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mera störd tror jag att han blir av sättet som du misshandlar ditt modersmål på.

Vierailija
19/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi helvetissä naisen pitäisi paistella miehen pihvit, varsinkin jos on itse kasvissyöjä? Siinä ei kyllä mies ota yhtään toista huomioon ja kaiken lisäksi avutonkin vielä.

Ei pidä, mutta en minä nyt ukkoa huuda sisälle ulkoa remontoimasta omaa pihviään paistamaan, jos syödään esim. perunamuussia ja minä kasvispihvit, hän jauhelihapihvin. Ihan hyvin se siinä toisessa pannussa paistuu kun keittiössä olen.

Annan myös koiralle lihaa ruuaksi, miksen voisi sitä miehellekin tarjoilla, vaikken itse syö?

- työ ylläkirjoittanut metsästäjän vaimo

Vierailija
20/158 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä akka on ollut kohta vuoden kasvissyöjä, joten teen nykyään omat ruokani. En edes uskaltaisi syödä jostain prodessoidusta soijarouheesta tehtyä makaronilaatikkoa. Onneksi omat ruokan on yksinkertaisia ja nopeita tehdä, yksi ateria on tyyliin 400g jauhelihaa ja puoli kiloa pakastevihanneksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan