Ja.....MITÄ ruoaksi tänään?
Kommentit (41)
Meillä varmaan massaman currya. Olen kipeänä enkä jaksa itse kokata, mutta mies on meistä onneksi muutenkin se parempi curry-maakari.
En mitenkään jaksaisi tehdä ruokaa. Kun asuu itsekseen, ei tarvitse ajatella muita, ja voi syödä mitä huvittaa. Haluaisin syödä terveellisesti, mutta tuo noutopizzan helppous se vaan niin houkuttelee!
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä ruokakyselyjä. Netti täys ohjeita mutta ei vaivauduta itse etsimään,kaikki pitää saada valmiina.
Tää on sata kertaa hauskempi tapa kuin netistä jotain hifistelyjä!
.
Meillä on pastaa ja jauheliha-sulatejuustokastiketta, porkkanasiivuilla.
Uudet porkkanat on ihanan maukkaita ja makeita, syömme miltei päivittäin.
Kaalilasagne: eli muuten samat ainekset, mutta lasagnelevyjen sijaan kaalinlehtiä.
Meidän viimaikojen suosikkia eli lihamakaroonilaatikkoa karjalaismummoni ohjetta mukaillen, kuuluu Top-5 ruokiimme, mutta käytän siinä vain laadukasta paistijauhelihaa, koska olen enemmän kala/kana/kasvis-syöjä.
Sitten olisi pikkupizzapyörylöihin aineksia kuten pestoa, mozzarellaa, kypsiä kanafilelastuja, gochukang-tahnaa, kirsikkatomaatteja jne.
Jälkkäriksi uusi löytö Prismasta eli italialaista omenarullaa, kerran ostettu aiemmin ja nyt ostin pakastealtaasta loput 3pkt mitä oli jäljellä -50% hinnalla, ilmeisesti oli vain jokin erä sitten niitä, mutta tod namia kyllä, paksun vaniljalastikkeen kanssa😋
Tonnikalasalaattia: tonnikalaa (tietenkii), kikherneitä, makaroonia, vihanneksia ja yrttejä. Hyvää on ja 2 mukulaa syö tästä päivän.
Kyllä saat puolestani kuolla nälkään jos et edes tuota viitsi itse ajatella.
Ap kuolisi jääkaapin eteen nälkään ilman nettiyhteisön apua -> tarvii laitoshoitoa
Tosi perusruokaa. Keitettyjä perunoita, ruskeaa kastiketta ja HK-sinistä lenkkiä paistettuna viipaleina.
Vierailija kirjoitti:
Tein hävikkileivästä suolaisia köyhiä ritareita.
Eli teitkö oopperavoileipiä? - Vaaleaa leipää pannulla paistettuna, päällä jauhelihapihvi, kuullotteja sipulirenkaita ja paistettu kananmuna.
Äiti teki niitä joskus, todella hyviä! Joo, grilliltä sais varmaan samanlaisia, mutta se olikin _äidin tekemää ruokaa_.
Kokeilin niitä joskus itsekin tehdä, ostopihvistä - ei tullut samanlaisia :(
Itsetehtyjä kasvispihvejä, basmatiriisiä, kermaviilikastiketta ja uunissa grillattuja kokonaisia maissintähkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilasagne: eli muuten samat ainekset, mutta lasagnelevyjen sijaan kaalinlehtiä.
Voiko tämä olla hyvää? :D Tykkään kaalista ja lasagnesta, mutta en ole koskaan kuullut tällaisesta yhdistelmästä ja jotenkin tuntuu todella väärältä ja oudolta makuparilta. Toisaalta olen kyllä tykännyt georgialaisesta kaalilaatikosta, jossa on juustoa päällä ja tomaattisosettakin... Ehkä pitää kokeilla tätä itse jossain vaiheessa - tämän takia tällaiset ketjut voivat olla ihan kivoja, että välillä tulee oikeasti vastaan jotain mistä ei ole koskaan kuullutkaan eikä todellakaan osaisi etsiä tai löytää internetistä ohjetta.
Vierai6lija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tämä olla hyvää? :D Tykkään kaalista ja lasagnesta, mutta en ole koskaan kuullut tällaisesta yhdistelmästä ja jotenkin tuntuu todella väärältä ja oudolta makuparilta. Toisaalta olen kyllä tykännyt georgialaisesta kaalilaatikosta, jossa on juustoa päällä ja tomaattisosettakin... Ehkä pitää kokeilla tätä itse jossain vaiheessa - tämän takia tällaiset ketjut voivat olla ihan kivoja, että välillä tulee oikeasti vastaan jotain mistä ei ole koskaan kuullutkaan eikä todellakaan osaisi etsiä tai löytää internetistä ohjetta.
Niinpä. Tämä on oikea hyvänmielen ketju.
Kikherneet salaatissa, lisukkeena - nam.
Jauhelihamakaronilaatikko kaali-puolukkasalaatilla - nam nam
Lasagne (laiskan muijan lasagne) nam nam nam
Teen vain yhden kastikkeen:
Paistan jauhelihan, sekaan reilusti valkosipulia ja tavallista pienenä silppuna. Ripottelen vehnäjauhoja siihen pinnalle, sekoittelen ja lisään maitoa niin, että tulee löysä kastike. Sitten esim Koskenlaskija pehmeää juustoa purkista maun mukaan. Curry sopii hyvin mausteeksi ja tekee nätin värin. Sit vaan kastike, lasagnelevyt vuorotellen vuokaan ja uuniin. Ulkoilua tunnin verran ja palatessa huumaava valkosipuln tuoksu odottaa.
Sienirisotto suppiksista, jälkkäriks omenapiirakkaa ja jätskiä
Uunimakkara lohkoperunat
Samoilla lämmöillä tulee... porkkanaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saat puolestani kuolla nälkään jos et edes tuota viitsi itse ajatella.
Ap kuolisi jääkaapin eteen nälkään ilman nettiyhteisön apua -> tarvii laitoshoitoa
Mitä pahaa siinä on, jos hakee uusia ideoita? Välillä ne tutut ja turvalliset alkaa kyllästyttää ja on mukava saada vaihtelua. Sunhan ei tällaisia keskusteluja tarvitse lukea, jos käy noin tunteisiin.
Meillä on tänään lihapullia, muusia ja sienikastiketta.
Taas näitä ruokakyselyjä. Netti täys ohjeita mutta ei vaivauduta itse etsimään,kaikki pitää saada valmiina.