Onko aamiaiskaappi käytännöllinen?
Kommentit (127)
Meillä on niin kalliit kahvinkeitin ja vedenkeitin että ne kuuluuki olla näkyvillä :)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niin kalliit kahvinkeitin ja vedenkeitin että ne kuuluuki olla näkyvillä :)
Sama täällä! :) Myllykin aito Mahlkönig! :) Eikä meidän Marzocco edes varmaan mahtuis mihinkään perus-Puustelli -komeroon! :)
Siis eikö kahvinkeittimestä/vedenkeittimestä nouseva vesihöyry jää muhimaan kaappiin? Ja siellä samassa kaapissa sitten säilytetään hiutaleet, murot, leivät yms., jotka kostuvat... Ei kuulosta kovin käytännölliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Tasot on meillä tyhjiä, koska ruokaa tehdään paljon ja alusta asti itse tehden. Totta kai pienikin tila riittää, mutta isompi tila on mukavempaa.
Meillä saareke on 3m pitkä ja metrin leveä. Koululaiset syö välipaloja sen toisella puolella baarijakkaroilla istuen. Saarekkeella leivotaan ja kokataan, ja esille nostetaan ne tarvikkeet mitä sillä hetkellä tarvitaan. Luulin, että tämä on ihan tavallista.
Aterioiden välillä ja illan päätteeksi tasot on tyhjiä ja yleisilme siisti.
Eri, mutta meilläkin tehdään paljon ruokaa alusta ja itse. Tasoilla on sekä säilytys- että työtilaa, ja mikro on omassa lokerossaan tason yläpuolella. Luulin, että tämä on ihan tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö kahvinkeittimestä/vedenkeittimestä nouseva vesihöyry jää muhimaan kaappiin? Ja siellä samassa kaapissa sitten säilytetään hiutaleet, murot, leivät yms., jotka kostuvat... Ei kuulosta kovin käytännölliseltä.
Ensinnäkin se kaappi on auki koneita käytettäessä. Ja kuka käskee sinne hiutaleita yms ladata? Meillä siellä on Nespresso-kone (ei pahemmin höyrytä) eikä leivänpaahdinkaan höyrytä saati aamiaisastiat.
Mutta jokainen tavallaan, itse olen äärimmäisen tyytyväinen aamiaskaappiini.
On teillä köyhillä murheet, -syödä nyt aamiaista jossain kaapissa.
Meillä sisäkkö kattaa aamiaisen joka aamu omaan aamiaishuoneeseen. Paitsi sunnunta se tuodaan sänkyyn.
Nespressokone=ei kahvinmuruja, ja vaikka olisi tavallinen kahvinsuodatinkone, ei kai sitä kahvia ympäriinsä ripotella vaan laitetaan sinne suodattimeen.. Leikkulauta, jossa urat=leivänmurut pysyvät siinä ja se on helppo kipata roskikseen. Leivänpaahdin; miten ne murut sieltä kaappiin päätyvät, omassa paahtimessani ainakin on alla murut keräävä alusta, joka tyhjennetään. Minä en pidä mitään hiutalepaketteja aamiaiskaapissa, ne ovat kuivatavarakaapissa tai laatikossa. Oma kaappi i ei ole mitenkään ahdas, päinvastoin.
Ja kun sinne joku murunen eksyy, on se ihan yhtä helppo pyyhkäistä puhtaaksi kuin pöytätasokin. Tai käyttää pientä rikkaimuria.