Uskallatko katsoa yöllä peiliin?
Vai vältteletkö tietoisesti peiliin katsomista myöhään illalla ja yöllä?
Kommentit (31)
Kuka perkele toi vanha kurppa on tuolla wessan peilissä...sitte tajuaisian apuva oon se ite!
Uskallan. Kerran katsoi piru takaisin, mutta enää ei katso, koska käskin sen poistua.
Tapaan Phantomin aina yöllä peilin kautta ;)
Uskallan. Kerran säikähdin tosi pahasti että mikä helkkari siellä mun takana on, mutta sitten hoksasin että se oli naulakossani oleva takki(vessan ovi oli auki)
Ei ole tapana yöllä hiippailla peilailemassa. Jos käyn vessassa, käyn vain pöntöllä, ei katsele peiliin.
Kerran olin melkein varma että peilikuva vinkkasi silmää minulle. Tapahtui kolmen aikaan yöllä.
En uskalla päivälläkään, hitto mikä rölli.
Koen sen epämiellyttäväksi. Samoin peili täytyy olla sijoittuna niin, etten näe sitä yöllä. Koen myös suurta turvattomuuden tunnetta, jos raajani menevät sängyn reunan yli pimeällä/yöllä. En voi esim. istua yöllä sängyllä jalat lattialla vaan ne täytyy nostaa sänkyyn. Olen 38-vuotias :D
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin melkein varma että peilikuva vinkkasi silmää minulle. Tapahtui kolmen aikaan yöllä.
Se oli suden aika. klo 3-5.
Usein en näe oikein mitään, ikänäkö vaivaa eniten unilta herättyä.
En enää, en todellakaan enää; sen yhden yön jälkeen ei ole ollut enää mitään syytä katsoa peiliin öisin.
Kerran viikossa katson kun poistan karvat.
Herään 4.30 töihin, että valitettavasti pakko katsoa öisin peiliin. Kauhuahan se herättää, sitä ei voi kieltää.
Vaikea olisi olla katsomatta, jos nousee yöllä vessaan, kun on pakko kulkea ison kokovartalopeilin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana yöllä hiippailla peilailemassa. Jos käyn vessassa, käyn vain pöntöllä, ei katsele peiliin.
Eli et uskalla, lälläri!
En yleensä.
Taustalla tässä on joku kauhu- tai jännitysleffa, jota jouduin katsomaan kavereiden yllyttämänä liian varhain, n. 7-vuotiaana. Olimme viettämässä iltaa äitini kavereilla, ja kaikki lapset kerääntyivät katsomaan tätä leffaa aikuisten ollessa toisaalla. En osannut kieltäytyä, ja trauma on seurannut läpi elämän.
Leffassa oli joku Vietnamin veteraani, joka näki peilissä tappamiaan ihmisiä tai itsensä kuolleena, en enää muista tarkkaan. Peilin kautta mies myös jotenkin "imeytyi" jonnekin toiseen ulottuvuuteen.
Mistähän leffasta on ollut kyse, tunnistaako kukaan?
Miksi sitä pitäisi vältellä? Ihan normaalisti katson, jos on tarvetta. Yleensä kyllä nukun ja katson vain unia.