Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-vuotias eläkeläinen tinderissä

Vierailija
17.09.2022 |

Tinderiä kokeilin puolisen vuotta sitten. Parin ihmisen kanssa viestittelin jonkin tovin, rehellisenä ihmisenä kerroin olevani eläkkeellä kroonistuneen masennuksen vuoksi ja siihenpä se viestittely sitten päättyikin.

Mikä masennuksessa ja eläkkeessä säikäyttää?
Miten se pitäisi kertoa ettei muut säikähdä tai vieroksu?

Olen kuitenkin muuten ihan normaali ihminen iloineen ja suruineen. Lääkityksellä masennus on hyvällä tolalla, syksyisin ja keväisin tulee pieni notkahdus joka menee ohi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun masennus pysyy lääkityksellä kurissa, niin miksi et ole töissä?

Vierailija
2/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen samasta syystä eläkkeellä, mutta ymmärrän hyvin, miksi ihmiset pelästyvät tuota, niin se vaan menee. Onneksi mä olen yksin omasta halustani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys.

On yritetty kuntouttaa ja työkokeilua, yms. vuosien aikana.  Mieli ei kestä ja masennus pahenee.

Tässä perus yksinhuoltajan arjessa, ilman töitä masennus pysyy kurissa lääkityksellä.

Nyt kun tuon kirjoitin, niin vaikuttaahan se vähän pahalta.

Vierailija
4/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä itse koet toisten mt-ongelmista kärsivien seuran? Jollei se vaikuta negatiivisesti masennukseesi, niin ehkä voisit vertaistukipiireistä löytää kumppanin, joka ymmärtää ja hyväksyy tilanteesi.

Vierailija
5/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ihmiset etsivät samantyyppistä seuraa, kuin itse ovat. Treffikumppanilta toivotaan samankaltaisia elämäntapoja, kiinnostuksen kohteita ja arvomaailmaa, sekä ehkä myös yleistä aktiivisuustasoa. Krooninen masennus, joka vie eläkkeelle kuulostaa aika rajoittavalta, ainakin ennen kuin tietää taudista tarkemmin ja tutustuu sinuun.

Vierailija
6/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syynä se, että arki on täysin erilaista kuin työssäkäyvällä?

Ainakin itse väsyin siihen kun työttömänä ollut mieheni vaan makasi kotona, pelasi yöt, nukkui päivät ja itse ajoin pitkää työmatkaa ja tein pitkiä työpäiviä. Koskaan ei olisi ollut rahaa tehdä mitään ellei maksa kummankin menoja yms.

Kyllä se alkaa jossain kohtaa kyllästyttämään, vaikka olisi kuinka empaattinen itse ja vaikka mies olisi henkilönä muuten miten ihana.

Vierailija
7/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei mieli kestä työtä niin miten se seuraustelun ja parisuhteen kestäisi?

Vierailija
8/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä itse koet toisten mt-ongelmista kärsivien seuran? Jollei se vaikuta negatiivisesti masennukseesi, niin ehkä voisit vertaistukipiireistä löytää kumppanin, joka ymmärtää ja hyväksyy tilanteesi.

Käyn klubitalolla, mikä on mielenterveyskuntoutujille tarkoitettu yhteisö. 

Vielä ainakaan ei ole osunut kohdalle ihmistä jonka kanssa kemiat tai tunteet osuisi yksiin.

Sen takia kokeilin tinderiä, ei varmaankaan ole kaltaiselleni oikea paikka.

Toivottavasti klubitalolle joskus osuu joku minulle tarkoitettu.

Vierailija
9/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai yksinhuoltajakin vielä.

Vierailija
10/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei mieli kestä työtä niin miten se seuraustelun ja parisuhteen kestäisi?

Totta tuokin, en ole noin ajatellutkaan. 

Sitä vaan kaipaa rakkautta, ihmistä vierelle kulkemaan. 

Vierailija
11/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkäpä hänelle on myönnetty eläke silloin kun tilanne oli huonompi? Kroonistunut masennus tapaa myös uusiutua, välillä on huonompia jaksoja, välillä parempia.

Vierailija
12/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn klubitalolla, mikä on mielenterveyskuntoutujille tarkoitettu yhteisö. 

Vielä ainakaan ei ole osunut kohdalle ihmistä jonka kanssa kemiat tai tunteet osuisi yksiin.

Sen takia kokeilin tinderiä, ei varmaankaan ole kaltaiselleni oikea paikka.

Toivottavasti klubitalolle joskus osuu joku minulle tarkoitettu.

Tinder on aika pinnallista.

Ehkä voisit mennä mukaan johonkin mukavaan harrastukseen, jossa on sellaisia ihmisiä, joihin haluaisit tutustua ja jossa pääsee juttelemaan ja seurustelemaan heidän kanssaan.

Kun mahdollinen kumppani oppii ensin tuntemaan sinut persoonana, niin ehkei ole niin ennakkoluuloinen sitten kun kerrot elämäntilanteestasi.

Vierailija
13/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapailin joskus työkyvyttömyyseläkkeellä olevaa miestä joka oli selän takia eläkkeellä. Mies ei selkävaivojen takia pystynyt tekemään paljon mitään, häntä joutui passaamaan koko ajan ja sitomaan välillä kengännauhatkin hänelle. Selän kipeytyessä hän muuttui välillä kiukkuiseksi. Myöskään matkusteluun hänellä ei ollut rahaa. Hän oli myös luonteeltaan hankala ja vaikutti olevan välillä jotenkin kateellinen ja mustasukkainen kun minä menin töihin.

Vierailija
14/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes harkitsisi, eikä se johdu siitä että mitään säikähtäisin. En vain halua hoitaa toista ihmistä, enkä usko kyllä hetkeäkään että noin paha masennus ei vaikuttaisi mitenkään mihinkään.

Mitäs sitten kun tulee ensimmäistä kertaa erimielisyyttä? Tai jos jopa haluan erota? Joutuisin aina miettimään luhistuuko toinen aivan täysin.

Vierailija
15/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen niin ei haittaa ollenkaan.

Jos olet mies et saa yhtään mätchejä. Mutta ihan sama koska harva mies saa muutenkaan.

Vierailija
16/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tapailin joskus työkyvyttömyyseläkkeellä olevaa miestä joka oli selän takia eläkkeellä. Mies ei selkävaivojen takia pystynyt tekemään paljon mitään, häntä joutui passaamaan koko ajan ja sitomaan välillä kengännauhatkin hänelle. Selän kipeytyessä hän muuttui välillä kiukkuiseksi. Myöskään matkusteluun hänellä ei ollut rahaa. Hän oli myös luonteeltaan hankala ja vaikutti olevan välillä jotenkin kateellinen ja mustasukkainen kun minä menin töihin.

Lehdet ovat täynnä sankaritarinoita kun sairas jaksaa suhtautua elämään positiivisesti. Totuus taitaa olla että enemmistö purkaa katkeruutta ja vihaa läheisiinsä. Mikä on ymmärrettävää mutta tosi raskasta.

Vierailija
17/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mies et saa yhtään mätchejä. Mutta ihan sama koska harva mies saa muutenkaan.

Tuo itkuvirsi pitää ilmeisesti spämmätä joka keskusteluun.

Vierailija
18/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut on helposti niin rasittavaa seuraa, että läheisillä alkaa pää hajoilla yhtä lailla. Ei kukaan sellaiseen vapaaehtoisesti ryhdy. Eri asia, jos takana on jo pitkä parisuhde ennen masennusta.

Vierailija
19/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista ap että olet tehnyt lapsia.

Vierailija
20/25 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo itkuvirsi pitää ilmeisesti spämmätä joka keskusteluun.

Ihan sama koska totta se on.

Naisilla on niin helppo elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä