Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorisopsykiatrian tutkimusjakso

Yksi teinityttö
17.09.2022 |

Heips! Mä oon yks teini ja en tiedä osaako joku vastata kysymykseeni, mutta olen sijoitettu nuori ja mulla on ollut tosi vaikeeta ja oon tosi hankala teini. Emme haluaisi luopua toivosta ja laittaa minua esim laitokseen/lastenkotiin vaan sen sijaan tahtoisin tutkimusjaksolle. Kauanko mahtaisi kestää päästä tutkimusjaksolle? Minulla on siis ongelmana vahvat aserger oireet mitä ei ole diagnosoitu, mutta se olisi kiva testata. Minulla on myös ongelmana se, että olen useasti suunsoittaja ja negatiivinen, mutta en osaa hillitä itseäni ja lopettaa sitä. Olen myös useasti hyvin alakuloinen ja vihanhallinta on minulle vaikeaa. Tarvitsen jonkun muutoksen elämääni ja luulen, että osastojakso saattaisi auttaa. Mitä mieltä te olette? Pääseekö jaksolle semi nopeasti vai mahtaako hakemuksen läpi pääsy kestää viikkoja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini on odottanut jo yli vuoden. Ei ihan nopeasti taida päästä missään päin suomea.

Vierailija
2/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nepsyoireet tutkittiin ihan avopuolella, mutta sinnekään ei voi vain kävellä sisään. Käsittääkseni tuosta otetaan ensin yhteyttä yleislääkäriin (nuoren tapauksessa vaikka koululääkäriin, myös kouluterveydenhoitaja käy) ja yleislääkäri laittaa tarvittaessa lähetteen psykiaktriselle puolelle.

Varmaan sijoituspaikkasi aikuiset osaavat auttaa lääkäriin hakeutumisessa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sut siis on sijoitettu?

Vierailija
4/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastojaksoille ei pääse. Jos on itsetuhoinen, voi päästä yöski sairaalaan.

Vierailija
5/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidään vielä edelliseen kommenttiin, että psykiaktrinen osastohan ei ole varsinaisesti mikään sijoituspaikka, vaan siellä hoidetaan sairaita (en keksi nyt parempaa ilmaisua) ihmisiä pahimman yli.

Vierailija
6/7 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus sinulle aloittaja. Et ole hankala, vaikka sinulla on haasteita.

Usein aspergerpiirteiden voimistuminen ja haasteet tunteiden ja käytöksen säätelyssä johtuvat liiallisesta kuormituksesta ja riistiriitaisista ajatuksista, joita voi olla hankala käsitellä oikealla tavalla. Kuormitus voi johtua esim. koulusta, murrosiän tuomista muutoksista tai jostain muusta asiasta, joka voi aiheuttaa ahdistusta ja ristiriitaisia ajatuksia sinlle.

Juttele asiasta huoltajiesi kanssa tai sen aikusen kanssa, jonka tehtävänä on huolehtia terveysasioistasi. Nyt olisi tärkeää olla yhteydessä lääkäriin joko koulun tai terveysaseman. On hyvä kirjata etukäteen ihan paperille ylös oireitasi ja asioita, joissa sinulla on vaikeutta. Pyytäkää lääkäriltä lähete nuorisopsykiatriselle tutkimuksiin. Kuulostaa siltä, että voisit hyötyä jonkinlaisesta lääkityksestä ja terapiasta/nepsyvalmennuksesta.

Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
7/7 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisperheeseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi