Haluaisin koiran, koska pidän valtavasti koirista. Mutta se jatkuva ulkoiluttaminen!
Lapsuudenkodissani oli koira ja exäni kanssa samoin meillä oli koira. Lapsuudenkodissani meitä oli neljä ulkoiluttajaa, joten yhden taakka ei ollut hirmuinen, ja exäni kävi myös mielellään ulkoiluttamassa koiraamme. Mutta nyt olisi koira otettava yksin ja se mietityttää todenteolla.
Kissa olisi paljon helpompi. Kiintyykö koiraihminen kissaan?
Kommentit (49)
Kissa varastaa omistajansa sydämen tuosta noin vaan käden käänteessä ja se on sitten menoa. Näin siinä vaan käy, turha vastustella, ei tule onnistumaan 😽.
Mulla oli koira ja ajattelin itseni koiraihmiseksi, sitten otin kissan. En olisi koskaan uskonut kuinka paljon kissaan voi kiintyä, se on ihana ja persoonallinen otus. Olen kissa- ja koiraihminen.
Kyllä siihen tottuu varsinkin jos muutenkin tykkää ulkoilusta. Itse tykkään ulkoilla ihan jopa rankkasateella. Joskus kun ei hirveästi jaksa lenkkeillä niin vien koiraa koirapuistoon missä juoksee vapaana. Yleensä lenkkeillään kolmisen tuntia päivässä eli aikaa siihen menee. Koira on hyvin sitova.
Kissat ovat kivempia, älykkäitä ja itsenäisiä. Ne eivät turhaan kumartele luomakunnan herroja ja rouvia!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tällä hetkellä koira, mutta 3 ulkoiluttajaa. Haluaisin koiran myös sitten kun lapset lentää pesästä, mutta se ulkoiluttaminen... Koira on vietävä ulos, vaikka olisi kipeä tai pää räjähtämäisillään migreenistä. En tiedä miten ratkaisen sen ongelman. Kissaihmistä minusta ei saa.
Olen jo jonkin aikaa merkinnyt ylös tilanteita, jotka voivat tulla eteen. Jalka kipsissä. Flunssatartunta ja kunnon sairastuminen. Järkyttävä päänsärky. Viikon kestävä kaatosade. Myrsky. Ylityöt (harvoin, mutta saattaa tulla silti joskus). Miten selviäisin koiran yksinhuoltajana? Ap
Kyllä koiraihminenkin kissaan kiintyy, mutta pitää sen kissankin ulos päästä.
Vierailija kirjoitti:
Pieniä koiria ei tarvitse ulkoiluttaa, mutta sen sanon kissoista, että tuovat loisia kaikille. Sen kyllä näkee kaikista joilla kissa ja väittävät että ei tuo loisia vaikka se on näin.
Mitä tarkoitat?! Sisäkissatkin?
Kissan omistava ystäväni on usein mahataudissa, ripulissa ym. Onkohan se loistartunta?
Hankit koiralle jonkinlaisen juoksupyörän tai juoksumaton, jossa se voi kävellä. Käyt vain paskattamassa pihalla.
Et ole mikään koiraihminen jos et halua ulkoilla, unohda koko juttu.
Onhan se iso sitoutuminen, ei siitä mihinkään pääse. Jopa 10-15 vuodeksi. Onko sinulla ketään läheistä, joka voisi auttaa joskus tarvittaessa (esimerkiksi jos olet kipeänä)?
Itsekin pidän todella paljon koirista, mutta 8-15 vuotta joka ikinen päivä vastuussa siitä ja ulkoiluttamisista. Ei vaan pysty, ei mitenkään. Ei, vaikka olisin parisuhteessa. Olen liian laiska.
Onneksi on aidattu piha jonne koiran voi päästää jos on sellainen tilanne, ettei pääse lenkille. Kerrostaloon en enää koiraa ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Et ole mikään koiraihminen jos et halua ulkoilla, unohda koko juttu.
Haluan ulkoilla esim. 5 krt viikossa, ehkä jopa 7 krt viikossa, mutten 21 krt viikossa. Tää on se pointti.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Pieniä koiria ei tarvitse ulkoiluttaa, mutta sen sanon kissoista, että tuovat loisia kaikille. Sen kyllä näkee kaikista joilla kissa ja väittävät että ei tuo loisia vaikka se on näin.
Et kai oikeasti ole tota mieltä? Minkä tahansa kokoista koiraa pitää ulkoiluttaa, eikä pieni koko tarkoita ettei koira jaksa kävellä. Pienetkin voi jaksaa ihan hyvin vaikka 10km lenkkejä. Sekä kissoilla että koirilla voi olla matoja.
Vierailija kirjoitti:
Kissa varastaa omistajansa sydämen tuosta noin vaan käden käänteessä ja se on sitten menoa. Näin siinä vaan käy, turha vastustella, ei tule onnistumaan 😽.
Niinhän sinä luulet: Kissa kiintyy paikkaan/paikkoihin, ei ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli koira ja ajattelin itseni koiraihmiseksi, sitten otin kissan. En olisi koskaan uskonut kuinka paljon kissaan voi kiintyä, se on ihana ja persoonallinen otus. Olen kissa- ja koiraihminen.
Ja lisään vielä että meidän kissa pääsee myös valjaissa ulos, mutta esim. kaatosateella tai paukkupakkasilla ei tarvitse viedä, kun ei se kissa itsekään halua. Tai vaikka olisi hyväkin sää, niin ei kisu välitä jos joinain päivinä ollaan vaan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä luulet: Kissa kiintyy paikkaan/paikkoihin, ei ihmiseen.
Urbaanilegenda ja höpöhöpö juttua. Kissa kiintyy omistajaansa syvästi.
Meillä on tällä hetkellä koira, mutta 3 ulkoiluttajaa. Haluaisin koiran myös sitten kun lapset lentää pesästä, mutta se ulkoiluttaminen... Koira on vietävä ulos, vaikka olisi kipeä tai pää räjähtämäisillään migreenistä. En tiedä miten ratkaisen sen ongelman. Kissaihmistä minusta ei saa.