Onko yksin juominen alkoholiongelman merkki?
Kommentit (60)
Ei yksin yksinjuominen juomisesta ongelmaa tee. Sitä voi juoda yksin seurassakin.
Vierailija kirjoitti:
On. Alkoholi ei ole mikään terveysjuoma. Turha valehdella itselleen että siihen alkoholin juomiseen on joku ihan jörkevä syy. Se syy on se alkoholi. Jos voi olla ilman niin sitten on ilman, jos ei on alkoholisti.
Pyh. Mikä sinä olet sanomaan, jos joku juo yhden tai kaksi kaljaa joskus? Ei limsakaan ole terveellistä. Jos joku juo kokiksen, hänellä on ongelma. Ilmankin kokista voi olla.
Itse olen saanut ihan mielenterveyteeni apua alkoholista välillä. En juo usein, mutta joskus stressaavan työputken jälkeen en ole onnistunut rauhoittumaan millään. Olen ottanut pari alkoholiannosta ja välittömästi olen rentoutunut ja tullut paremmalle tuulelle. Haitalliset ajatuskuviot ovat lieventyneet. Näin tapahtuu ehkä kerran kuukaudessa.
Katsotko minua ikkunasta? Juon yksin juuri nyt. Onko se ongelma? ehkä, mutta tuskin siitä sinulle on haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Nyt juon yksin! Sherryä! Ja valkoista rommia löytyy!
Kun te juntit ette tiedä, niin tässä ohje:
Ei välttämättä... Yleensähän humalassa on kiva saada seuraa.
Minusta yksin juominen on huolestuttavaa. Juominen ylipäätään on huolestuttavaa. Alkoholi on myrkky.
En ymmärrä miksi minun pitäisi ottaa joku ihminen valvomaan juomistani? Nurkassako se istuisi kotonani ja katsoisi kun selaan kännykällä somea ja juon?
Aaa, mä olen siis alkoholisti. Vaikka siis juonkin ehkä yhden siiderin kuukaudessa tai jotain siihen suuntaan, niin alkoholisti. Mä kun asun yksinäni ja joskus saunan jälkeen vaan siideri maistuu hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Mitenpä te täysraittiit, matemaattis- urheilullisesti yli - ihmisen tasolla olevat, sitten rentoudutte?
Olemalla rehellisiä itsestänne ette ainakaan?
En tunne yhtään urheilijaa joka olisi raitis. Ne on pahimpia juoppoja mitä on.
Mielestäni tämäkin väittämä menee samaan kategoriaan muiden haitallisten selitysten (esim. en ole alkoholisti, koska hoidan työni) kanssa.
Ihminen joka ei haulua myöntää ongelmaansa voi piiloutua tämän väittämän taakse. Eihän hän lähde viihteelle juomisen takia, vaan kavereita tapaamaan. Hänellä ei ole ongelmaa, koska juominenhan on vain hänen sosiaalisen elämänsä lisämauste.
Jokainen kuitenkin tajuaa, että siinä missä ihminen yksin ollessaan saattaa ottaa sen viinilasin on täysin eri asia kuin ihminen, jonka on päästävä joka viikonloppu vähän nollailemaan kavereiden kanssa.
Kaikilla ei ole juoma seuraa tai ei edes halua sellaista.
Juomaseura keventää lompakkoa liikaa. Pitää mennä kalliisiin kuppiloihin + taksi maksut tai jos kutsuu seuraa kotiinsa niin pitää tarjota juomat ja safkat vähintäänkin.
Ilman ryyppy seuraa kotona tulee kaikkein halvimmaksi. Ei mene koko talous kuralle ja ihan sama jos joku pitää holistina.
Ajatteletko että vain alkoholia juomalla voi rentoutua? Jos näin on niin kuulostaa aika huolestuttavalta. Itse tykkään rentoutua vain kotona oleilemalla ja kutomalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitenpä te täysraittiit, matemaattis- urheilullisesti yli - ihmisen tasolla olevat, sitten rentoudutte?
Olemalla rehellisiä itsestänne ette ainakaan?
Edellinen vastaus tähän.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakik on mukavampi olla yksin pikku huppelissa kuin seurassa. En tiedä onko se ongelma.
Pikku huppeli=känni.
Harjoittelu parantaa sietokykyä
Ei ole jos juominen ei ole ongelma. Vain uskis saa saunakaljastakin ongelman aikaiseksi.
Alkoholismi on vain sana jonka ihmiset keksineet ja leimaa nykyään.
Ongelma enempi siinä että huonoon oloon ja vaikeuksiin aivot turtuu ja siitä tulee kyseiselle ihmiselle normaalia.
Päihteet apuna saa hetkeksi unohtamaan kaiken.
Äitini joi töiden jälkeen illat pitkät yksin keittiössä kaljaa, kossua ym.
:.C
Höpöhöpö. Syö ihmiset kermaöverikakkujakin, eikä silti tarvitse olla syömishäiriöinen. Kohtuus kaikessa.