Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yksin juominen alkoholiongelman merkki?

Vierailija
17.09.2022 |

Kuulin, että on.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Alkoholi ei ole mikään terveysjuoma. Turha valehdella itselleen että siihen alkoholin juomiseen on joku ihan jörkevä syy. Se syy on se alkoholi. Jos voi olla ilman niin sitten on ilman, jos ei on alkoholisti.

Höpöhöpö. Syö ihmiset kermaöverikakkujakin, eikä silti tarvitse olla syömishäiriöinen. Kohtuus kaikessa.

Vierailija
42/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksin yksinjuominen juomisesta ongelmaa tee. Sitä voi juoda yksin seurassakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Alkoholi ei ole mikään terveysjuoma. Turha valehdella itselleen että siihen alkoholin juomiseen on joku ihan jörkevä syy. Se syy on se alkoholi. Jos voi olla ilman niin sitten on ilman, jos ei on alkoholisti.

Pyh. Mikä sinä olet sanomaan, jos joku juo yhden tai kaksi kaljaa joskus? Ei limsakaan ole terveellistä. Jos joku juo kokiksen, hänellä on ongelma. Ilmankin kokista voi olla.

Vierailija
44/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut ihan mielenterveyteeni apua alkoholista välillä. En juo usein, mutta joskus stressaavan työputken jälkeen en ole onnistunut rauhoittumaan millään. Olen ottanut pari alkoholiannosta ja välittömästi olen rentoutunut ja tullut paremmalle tuulelle. Haitalliset ajatuskuviot ovat lieventyneet. Näin tapahtuu ehkä kerran kuukaudessa.

Vierailija
45/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotko minua ikkunasta? Juon yksin juuri nyt. Onko se ongelma? ehkä, mutta tuskin siitä sinulle on haittaa.

Vierailija
46/60 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Nyt juon yksin! Sherryä! Ja valkoista rommia löytyy!

Kun te juntit ette tiedä, niin tässä ohje:

Vierailija
47/60 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä... Yleensähän humalassa on kiva saada seuraa.

Vierailija
48/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yksin juominen on huolestuttavaa. Juominen ylipäätään on huolestuttavaa. Alkoholi on myrkky.

Vierailija
49/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi minun pitäisi ottaa joku ihminen valvomaan juomistani? Nurkassako se istuisi kotonani ja katsoisi kun selaan kännykällä somea ja juon?

Vierailija
50/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa, mä olen siis alkoholisti. Vaikka siis juonkin ehkä yhden siiderin kuukaudessa tai jotain siihen suuntaan, niin alkoholisti. Mä kun asun yksinäni ja joskus saunan jälkeen vaan siideri maistuu hyvälle.

Vierailija
51/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenpä te täysraittiit, matemaattis- urheilullisesti yli - ihmisen tasolla olevat, sitten rentoudutte? 

Olemalla rehellisiä itsestänne ette ainakaan?

En tunne yhtään urheilijaa joka olisi raitis. Ne on pahimpia juoppoja mitä on.

Vierailija
52/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämäkin väittämä menee samaan kategoriaan muiden haitallisten selitysten (esim. en ole alkoholisti, koska hoidan työni) kanssa.

Ihminen joka ei haulua myöntää ongelmaansa voi piiloutua tämän väittämän taakse. Eihän hän lähde viihteelle juomisen takia, vaan kavereita tapaamaan. Hänellä ei ole ongelmaa, koska juominenhan on vain hänen sosiaalisen elämänsä lisämauste.

Jokainen kuitenkin tajuaa, että siinä missä ihminen yksin ollessaan saattaa ottaa sen viinilasin on täysin eri asia kuin ihminen, jonka on päästävä joka viikonloppu vähän nollailemaan kavereiden kanssa.

Vierailija
53/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole juoma seuraa tai ei edes halua sellaista.

Juomaseura keventää lompakkoa liikaa. Pitää mennä kalliisiin kuppiloihin + taksi maksut tai jos kutsuu seuraa kotiinsa niin pitää tarjota juomat ja safkat vähintäänkin.

Ilman ryyppy seuraa kotona tulee kaikkein halvimmaksi. Ei mene koko talous kuralle ja ihan sama jos joku pitää holistina.

Vierailija
54/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko että vain alkoholia juomalla voi rentoutua? Jos näin on niin kuulostaa aika huolestuttavalta. Itse tykkään rentoutua vain kotona oleilemalla ja kutomalla.

Vierailija
55/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenpä te täysraittiit, matemaattis- urheilullisesti yli - ihmisen tasolla olevat, sitten rentoudutte? 

Olemalla rehellisiä itsestänne ette ainakaan?

Edellinen vastaus tähän.

Vierailija
56/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ainakik on mukavampi olla yksin pikku huppelissa kuin seurassa. En tiedä onko se ongelma.

Pikku huppeli=känni.

Harjoittelu parantaa sietokykyä

Vierailija
57/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jos juominen ei ole ongelma. Vain uskis saa saunakaljastakin ongelman aikaiseksi.

Vierailija
58/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on vain sana jonka ihmiset keksineet ja leimaa nykyään.

Ongelma enempi siinä että huonoon oloon ja vaikeuksiin aivot turtuu ja siitä tulee kyseiselle ihmiselle normaalia.

Päihteet apuna saa hetkeksi unohtamaan kaiken.

Vierailija
59/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
60/60 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini joi töiden jälkeen illat pitkät yksin keittiössä kaljaa, kossua ym.

:.C

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä