Onko yksin juominen alkoholiongelman merkki?
Kommentit (60)
Miksi se olisi sen isompi ongelma kuin seurassa juominen? Määrä ja juomistiheys ratkaisevat.
Minusta ainakik on mukavampi olla yksin pikku huppelissa kuin seurassa. En tiedä onko se ongelma.
Join eilen 2 x 0,5 l olut saunan päälle ja yksi lasi punkkua ruoan kanssa. Vaimo kipeä. Yksin siis join vaikka toinen henkilö oli kotona. Ilmeisesti join yksin ja olen alkoholisti.
Jos juot vapaa-aikana 1-2 annosta kerrallaan ja korkeintaan 4 annosta viikossa niin ei pitäisi olla.
Päin vastoin. Kun juo yksin juomat riittää paremmin, kun ei ole jakajia.
Riippuu kait vähän siitä kuinka paljon ja usein sitä tissuttelee.
Juon aina yksin. En halua, että itsekontrollini alenee muiden seurassa.
Ei, koska silloin esimerkiksi k-miehet eivät voisi juoda alkoholia lainkaan.
Avasin just kalja tölkin.
En ole alkoholisti.
Ei. Asun yksin ja juon vähän alkoholia yksin kotona ehkä n. 2 kertaa vuodessa jos on ollut huono päivä, niin sitten ei keskity enää huonoon päivään ja voi katsoa vaikka hauskoja videoita tai laulaa. En näe ongelmaksi. Arvioisin että monet muut juovat paljon enemmän
Juon oikeastaan aina yksin. Kavereillani on kaikilla perheet ja pieniä lapsia. Ei heillä ole aikaa kuin ehkä pari kertaa vuodessa käydä iltaa istumassa. Introverttina en myöskään tykkää käydä baareissa eikä minulla ole niihin oikein rahaakaan. Nyt vielä kun olen keski-iän saavuttanut niin nyt juomiseni määrät ovat vuosi vuodelta lisääntyneet. En minä enää välitä elämästäni tai usko, että enää olisi mitään hyvää saavutettavissa. Alkoholi tuo edes hetkeksi hyvän olon, jota voin onneksi itselleni uskotella ja siksi pari kertaa kuukaudessa vedän kännit. Yksin.
Ai että pitäis pyytää joku kaveri kylään, jos haluaa ottaa esim. yhden siiderin illalla? Viime pe tai la taisin juoda yhden, milloinhan lie edellisen kerran? En edes muista. Asun ylsin, olenko siis alkoholisti, kun myös juon yksin. Siis sen yhden siiderin (0,33l) suunnilleen kerran kuussa / kahdessa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se on, jos kuvittelee että ongelmat ratkeavat alkoholilla. Mikään ongelma ei sillä ratkea, päin vastoin saat lisää ongelmia ennen pitkää - juotpa sitten seurassa tai yksin. Kenellekään alkoholi ei ole terveellistä.
Kyllä sitä voi maistella ihan ilman mitään ongelmia. Harvoin sitä mitään ongelmia on. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on alkoholisteja audit testin mukaan.
alkoholisti voi olla paljon pienemmilläkin määrillä
Se on vain merkki siitä, että on löytänyt vihdoin hyvää seuraa.
Riippuu ihan siitä mitä pitää alkoholiongelmana.